Gezocht: mal voor montage dakspoiler Legacy 3 wagon

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Erik S
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2018 15:27

Gezocht: mal voor montage dakspoiler Legacy 3 wagon

Bericht door Erik S »

Zoals de titel omschrijft ben ik (met spoed) op zoek naar een mal voor het goed plaatsen van de bevestigingsgaten in de achterklep van mijn Legacy 3 wagon.
Template spoiler Legacy gen3.jpg
Template Legacy gen3.JPG
2000 Legacy GTB.jpg
Gebruikersavatar
Timo
Berichten: 176
Lid geworden op: 08 dec 2010 22:00

Re: Gezocht: mal voor montage dakspoiler Legacy 3 wagon

Bericht door Timo »

Kleine kans dat je die mallen gaat vinden, maar wie weet, ik help het je hopen :)

Anders een afdruk van je spoiler maken en die op het dak overnemen.
Zitten er draadeinden in de spoiler of zijn het moeren?
Als het moeren zijn is het vrij gemakkelijk, wat verf aan de gaten doen en op de juiste plek op je dak drukken.
Als het draadeinden zijn kun je van papier een mal hierin leggen en deze overnemen op je dak.

Een beetje vindingrijkheid is noodzakelijk bij zulk soort montage. heb zo al meerdere spoilers op de juiste plek gekregen.
Succes!

Edit:
En als ik het topic doorlees waar o.a. jou voorbeeld foto vandaan komt, zijn de OEM templates ook nog geen garantie ;) :
Indeed, when I taped them up and held the spoiler up to do a visual check, the holes on my OEM templates were also incorrectly spaced. I ended up eyeballing the whole proces, using the templates as a starting point, but then adjusting adjusting my marks manually.
I aligned the two "lower" holes (back of the gate) first and then the two "upper" holes (side of the gate). In the end, I ended up having to widen the two upper holes, as they were spaced quite poorly. I ended up with two holes on the top that were about 3/4" oval each.

Be very careful and don't trust the OEM templates.
Don't be scared away, just go slow, measure twice (or three, or eleven times...) and then drill.
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Gezocht: mal voor montage dakspoiler Legacy 3 wagon

Bericht door Mr.Q »

Misschien heb je aan deze werkwijze wat:
http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopi ... 5&start=42

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Plaats reactie