afstellen raammechanisme SG

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Username
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 dec 2016 20:47

afstellen raammechanisme SG

Bericht door Username »

in de manuals staat bij het hoofdstuk vervangen zijruit dit: Do not turn the regulator in closing direction after removal of the glass. Otherwise gear may be disengaged.

Wat kan er aan verstellen? Ik lees op inet dat men in de auto de losse bedieningsmotor doet vervangen, youtube laat beelden zien van een los mechanism dat alsnog electrisch wordt bedient (buiten de auto) en ga zo maar door. Het lijkt me toch een eenvoudig kamwiel met een motor en een schaarmechanisme wat geen verdere afstelling kent.

Ik kom tot deze vraag daar ik mijn eigen raammechanisme heb overgezet in een ander portier waarna de onderste stopstand dieper ligt dan bij de ruit aan de andere zijde. Om de ruit aan de bovenzijde te laten stoppen zitten er 2 verstelbare eindstoppen aan de bovenzijde van de raamgeleiders, aan de onderzijde vind ik niets. Boven stopt de ruit dan ook mooi recht op de eindstukken, onder trekt de ruit geheel scheef en veel dieper dan aan de andere zijde om pas te stoppen op het einde van het kamwiel.

Zo te zien is er geen stop die de motor triggert, op het moment dat deze niet meer draait schakelt de stroom af volgens mij.

Heb ik ergens iets gemist in de montage of is er een andere rede dat de ruit zich zo vreemd gedraagd net voor het afslaan van de motor bij zakken?
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: afstellen raammechanisme SG

Bericht door erichendri »

Misschien zit bij de ene mechanisme de stop in het mechanisme zelf of je hebt iets over het hoofd gezien.
Heb je de oude deur nog liggen?

Eric
Username
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 dec 2016 20:47

Re: afstellen raammechanisme SG

Bericht door Username »

Ik heb mijn eigen mechanism over moeten zetten in een ander portier.

Ik zou willen weten waarom subaru die melding "do not turn regulator..." in hun werkplaatsmanual vermeld. Dan kan ik mogelijk een oorzaak bedenken voor mijn "problem".

Ik heb eea al opgelost door een stop op het kamwiel te maken, dus alles werkt oke momenteel, wil alleen graag weten waar ik iets gemist heb.
Plaats reactie