Werking kofferbakmechanisme

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Bosje
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 nov 2017 14:35

Werking kofferbakmechanisme

Bericht door Bosje »

Dag mannen,

Deze week mijn eerste subaru gekocht maar na aantal dagen wil de achterklep niet meer open.
Het gaat om een legacy uit 2002 station (met handvat om de achterklep te ontgrendelen) en voor zover ik het zie zijn er 2 opties:

CV werkt niet goed meer en geeft het handvat "niet vrij"
Handvat iets afgebroken of iets dergelijks waardoor de klep niet ontgrendeld.

Hebben jullie enig idee :?:
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Werking kofferbakmechanisme

Bericht door quikfit »

Handvat van de klep eventueel met de hand terug drukken en luisteren of er wat beweegt als je de CV gebruikt.
Je kan de klep niet van binnenuit openen met een knop op de achterklep? Of de binnenbekleding loshalen en met de hand proberen te openen?)

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Werking kofferbakmechanisme

Bericht door erichendri »

Je moet de handgreep af en toe smeren van deze legacy, eerst terugtrekken wat Quikfit al schreef.
Daarnaast zit een slotje, zit deze vast?
Ook deze even volspuiten met WD40.
Bekleding eraf is volgens mij een lastige klus.

Eric
Bosje
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 nov 2017 14:35

Re: Werking kofferbakmechanisme

Bericht door Bosje »

erichendri schreef:Je moet de handgreep af en toe smeren van deze legacy, eerst terugtrekken wat Quikfit al schreef.
Daarnaast zit een slotje, zit deze vast?
Ook deze even volspuiten met WD40.
Bekleding eraf is volgens mij een lastige klus.

Eric
Kijk, dit zijn tips waar ik op hoopte. Opeens sinds 2 dagen werkt het vandaag weer :okeee:
Maar, dus snel in verdiepen en smeren die handel. Tip voor jullie, gebruik liever geen WD40, dit is een goedje dat voor heel veel zaken toepasbaar is en daardoor voor alle zaken juist nét niet.
Ik pak de kruipolie er even bij, en ga de technische handleiding die ik via dit forum gevonden heb er ook even op naslaan (maar 4000 pagina's) :roll:
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Werking kofferbakmechanisme

Bericht door erichendri »

Met WD40 maak je het snel gangbaar
Heb voor dit soort dingen ook nog een spuitbus kettingvet om te smeren.

Eric
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: Werking kofferbakmechanisme

Bericht door SubieForest »

Bosje schreef: Kijk, dit zijn tips waar ik op hoopte. Opeens sinds 2 dagen werkt het vandaag weer :okeee:
Maar, dus snel in verdiepen en smeren die handel. Tip voor jullie, gebruik liever geen WD40, dit is een goedje dat voor heel veel zaken toepasbaar is en daardoor voor alle zaken juist nét niet.
Ik pak de kruipolie er even bij, en ga de technische handleiding die ik via dit forum gevonden heb er ook even op naslaan (maar 4000 pagina's) :roll:
Succes! Ik heb ook wel eens wat naaimachine olie in de sloten gedruppeld, is wel heel dun, maar het komt daardoor wel overal tussen :). Maar ja, dan moet je wel bij het slot kunnen, en dat gaat niet zo makkelijk als de klep dicht zit ;).

4000 pagina's!? Dat zijn er veel zeg :).
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Plaats reactie