Legacy houden of verkopen?

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
nivek
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 feb 2017 15:57

Legacy houden of verkopen?

Bericht door nivek »

Ik sta voor een dilemma, legacy 2.0r lpg (2007( houden of verkopen, ik heb reeds koppeling, vliegwiel remschijven voor en uitlaat gedeeltelijk vervangen. Tevens ook al 1 luchtklep motortje vervangen, Kleppen zijn al gecontroleerd en kunnen nog 90000km mee. Maar ik sta nu voor de 200000km beurt a 1000,- Wat kan er nu nog meer defect wat veel geld kost of heb ik alles wel gehad? Graag een beetje advies van jullie gevraagd, ik vind het tot nu toe niet echt een goedkope auto aangezien de laatste 3 beurten ook al 1000,- waren, en de volgende dus ook weer. Het zal toch wel een keer ophouden of heb ik een slecht exemplaar. ik hoor graag jullie mening hierover.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door quikfit »

Subaru rijden is niet goedkoop(originele onderdelen),zeker als je het onderhoud uitbesteed aan de dealer.
Ik zelf heb het afgelopen jaar 2500€uro uitgegeven...maar het komende jaar zal het niet meer zijn dan olieverversen van de motor en een luchtfiltertje...
Wat is er vervangen in de voorgaande beurten? Ga je 1x perjaar naar de garage of op de onderhoudsinterval?
Hoe kom je erbij dat je volgende beurt 1000€uro kost? Wat doen ze dan allemaal?
Hier staat mijn onderhoud(Forester 2006 kmst 268.000) http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php ... 006#p41950

Post je voorgaande rekeningen hier dan kunnen we er wat meer zinnigs over zeggen :!:

Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
nivek
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 feb 2017 15:57

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door nivek »

hi,
Ik ga volgens de gewone interval om de 15000 km.
de volgende beurt word een grote beurt inclusief distributieriem dus dat loopt algauw aardig op. Volgens garage +- 1000,-
Bij elke reguliere beurt heb ik wel wat extra's gehad, tussendemper A 485,-, beurt later complete koppeling, beurt later dan weer remblokken/ schijven al ligt dat natuurlijk aan de km stand. Ben nu benieuwd wat voor extra's ik nu weer kan verwachten.
gr kevin
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door *thomas* »

De prijzen die je noemt zijn conform het geleverde werk (toch als dit door een specialist of dealer is uitgevoerd).

Ik zou de distributieriem laten vervangen en daarna lekker verder rijden. Als je trouwens elk jaar 'maar' 1000 euro aan onderhoud kwijt bent, dan valt dat reuze mee.

Anderzijds, zelf ben ik met een 2.0R zo'n uurtje bezig voor een 'groot' onderhoud (oliewissel, oliefilter, luchtfilter, pollenfilter, brandstoffilter en controle vloeistoffen). Veel van die zaken kan je trouwens zelf 'leren', ook al heb je geen werkplaats. Dat zal je in de toekomst heel wat geld besparen.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door quikfit »

nivek schreef:hi,
Ik ga volgens de gewone interval om de 15000 km.
de volgende beurt word een grote beurt inclusief distributieriem dus dat loopt algauw aardig op. Volgens garage +- 1000,-
Bij elke reguliere beurt heb ik wel wat extra's gehad, tussendemper A 485,-, beurt later complete koppeling, beurt later dan weer remblokken/ schijven al ligt dat natuurlijk aan de km stand. Ben nu benieuwd wat voor extra's ik nu weer kan verwachten.
gr kevin
Je zegt het zelf al,een beurt met wat extra's...dat loopt op. Vier knappe banden bijvoorbeeld kosten ook ong. 500€uro...
Hoeveel rij je per jaar? Je kan ook je service interval langer maken en tussendoor alleen de motorolie laten vervangen! Op gas word je olie lang niet zo vuil als op benzine dus een long-life olie erin en je kan 30.000km rijden met je motorolie(eventueel alleen tussentijds een filtertje erop schroeven)Wel olie blijven peilen natuurlijk!
Dan zou je ook de bakolie en diff olie om de 60.000 laten doen.
Een luchtfiltertje kan je zelf toch wel vervangen? Goede bougies gaan minstens 80.000 tot 100.000 mee...

Maar zoals je zelf al weet...het zijn vaak de ''extraatjes'' die het bedrag van onderhoud omhoog gooien.

Gr. Quikfit. :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Legacy houden of verkopen

Bericht door SP-Boxer »

Met het meeste ben ik het wel eens, maar longlife olie is een marketing verhaal. Ik zou het sowieso niet doen, maar je kunt nog beter je olie wel verversen na 15k en het filter laten zitten, dan andersom.
Mocht je in de gelukkige situatie verkeren dat je auto olie verbruikt, dan kun je de interval ook gerust oprekken. (Wel tussentijds bijvullen natuurlijk!!!)

Dergelijk groot onderhoud kost gewoon geld. Ik doe alles zelf, maar €1000,- is niets spannends als je een knappe auto rijdt.
Wil je dit soort kosten niet, dan moet je een nieuwe degelijke auto kopen en inruilen bij 150k.
"I feel Legacy"
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door *thomas* »

Ik sluit me aan bij SP-Boxer wat het olieverhaal betreft. Dat hele long life verhaal is in mijn ogen een mooi fabeltje. Immers ben ik ervan overtuigd dat ook een wagen uit de jaren '90 het perfect kan volhouden met een oliewissel om de 25-30K, zolang de eigenaar niet verwacht meer als anderhalf ton te rijden... En dat is nu net de kilometerstand waarop veel wagens (hoor ik ergens de term 'leasing') worden 'afgedankt'.

Ik ververs zelf mijn olie om de 10 000km, in de zomer gebruik ik immers dikkere olie dan in de winter, maar in die periode zoek ik vaak het zuiden op.

Als je beroep moet doen op de garage, dan zou ik voor een benzinemotor netjes 15K aanhouden, op voorwaarde dat er een vol syntheet kwaliteitsolie wordt gebruikt van het type 5w30 of 5w40. En, bij elke oliewissel hoort een filterwissel. Voor de prijs van dat onderdeel (en het extra werk) moet je het zeker niet laten. Het meeste werk is immers het op de brug zetten van de wagen en de carterbescherming losschroeven ;).

Ik weet niet waar je woont, maar moest je ooit in de buurt van Brussel (noorden) komen, mag je me gerust contacteren. Wil wel enkele eenvoudige zaken met je overlopen zodat je wat kosten kan besparen. Ook op zaken als banden ed. kan je door internet aankoop heel wat geld in je zak houden. Ik doe niets anders meer, en dat scheelt al snel 20 tot zelfs 40% op wat een bandenspecialist of dealer durft te vragen. En dan gaan er evengoed kwaliteitsbanden (Michelin, Vredestein, Bridgestone) op.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door quikfit »

Natuurlijk verdien je met het verlengen van je olieververstermijn geen goud geld...maar we hebben het hier over iemand die niets zelf doet en braaf op tijd naar de garage gaat en dan weer een beurt krijgt....als je het zelf doet zoals wij heb je dat ''garage geneuzel'' niet elke 15.000 km...ook vervangen ze dan uit voorzorg vaak onderdelen eerder zodat de klant weer 15.000 kan rijden.
Mensen die autotechnisch verstand hebben zien ''dat er wat is'' of ''dat er wat aankomt''...en dan doe je dat wat later omdat je weet dat het geen kwaad kan.
Ik vroeg ook hoeveel ie rijd per jaar...maar geen antwoord.
Zelf kwak ik er ook elke 10.000km verse olie in... ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door erichendri »

Ik zeg houden.
Je weet na al het onderhoud nu wat je hebt en bij een vervanger weet je dat niet.
Dat vervangen voor een andere kost je sowieso veel geld en de legacy brengt minder op dan je denkt.
En met 200k is hij net ingereden.
Wat betreft de olie, dat kan je ook 1 x per jaar doen en ga eens op zoek naar een subaruspecialist.
Ikzelf ga altijd naar garage nuland in Volkel.
Is voor mij wel een uur rijden maar hij is erg goed en schappelijk geprijsd.
Dat met vervangen van onderdelen die nog wel even mee kan klopt.
Dat noemen ze preventief en scheelt je weer een bezoek aan de garage
of 3000 km later nog een bezoekje omdat dat toen ook nog niet echt nodig was.
Vaak gaat dat slijten sneller dan je denkt en te laat vervangen is kostbaarder en komt vaak ongelegen.

Eric
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door *thomas* »

Ik sluit me volledig aan bij Eric.

@Quickfit, ik begrijp dat je advies goed bedoeld is en met het oog op iemand die minder autotechnisch is dan wij, maar toch is om de 30 000km in mijn ogen echt onvoldoende bij een Legacy, een een subaru in het algemeen.
Zelfs bij de nieuwe levorg (die toch voorzien is van een heel nieuwe generatie boxermotoren) blijft het onderhoud volgens mij hangen op 15 of 20K km.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door quikfit »

Ik vroeg em ook hoeveel die reed... ''Hoeveel rij je per jaar? Je kan ook je service interval langer maken en tussendoor alleen de motorolie laten vervangen!''

Maar geen antwoord...de enige die niet reageert op vragen/antwoorden is de vraagsteller... :?
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door SP-Boxer »

Niet iedereen zit de hele dag op het forum. De vraag is vanmiddag pas gesteld, laten we er vooral voor zorgen dat dit topic dan ook overzichtelijk blijft zonder elkaar te blijven herhalen ;)
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door quikfit »

:okeee: Eens,maar als mensen raad willen geven en vragen stellen...waar niet op word geantwoord,dan word het er niet makkelijker op.

Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
nivek
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 feb 2017 15:57

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door nivek »

Hier dan een reactie bedankt voor jullie input. Ik rij nu denk ik15000km pj dit was meer. Zelf sleutelen kan ik prima heb er alleen geen ruimte voor en op straat is ook niet alles vandaar dat ik alles laat doen. Het valt mij alleen op dat de originele onderdelen van subaru gewoon aan de prijs zijn. En een uitlaat kun je niet anders dan origineel halen. Ik denk dat ik de legacy ga inruilen voor een Xv met een stuk minder km hij is nu nog wat waard. Op die manier zullen mijn oh kosten de eerste 3 jaar ook minder zijn verwacht ik. Nogmaals bedankt voor jullie input. Gr kevin
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door *thomas* »

Kevin, ik denk toch dat je in dit geval de 'verkeerde' keuze maakt, vooral omdat je schijnbaar verkeerd geïnformeerd werd.

Een uitlaat kan je zeer zeker after market kopen, op ebay heb je al setjes vanaf 180 euro (middenpijp en einddempers), dit zijn uiteraard budgetuitlaten, maar ik heb ze zelf al meermaals geprobeerd en meestal zijn kwaliteit en pasvorm zeker ok voor het geld.

Ik sleutel zelf ook buiten (op de oprit) en dat gaat prima. Ik denk maar aan pollenfilter, luchtfilter en brandstoffilter. Daarvoor hoef je absoluut niet onder je auto te kruipen en het zijn werkjes van telkens max een half uurtje als je het voor de eerste keer doet.

Door een nieuwe wagen te kopen zal je zeker geen winst maken, ook niet op de lange termijn. Anders zou iedereen met nieuwe wagens rijden.

Het is al vermeld dat doorrijden met jouw wagen het verstandigste is, want wat als er zich na 3 jaar ook bij je XV kosten voordoen?

Ikzelf zou er zeker nog eens een nachtje over slapen...
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door quikfit »

XV...Ben wel een beetje jaloers op je. ;)
Ik zit ook te bedenken wat ik hierna (over een paar jaar) ga rijden.Ik weet nog steeds niet wat ik van de nieuwe Forester moet vinden...het zelfde geld voor de Levorg :roll:
Succes met je zoektocht naar een mooie wagen...we kijken uit naar de foto's :okeee:

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
nivek
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 feb 2017 15:57

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door nivek »

:D ik heb geen oprit... en ik slaap er ook nog wel even een paar nachtjes over. Hij staat trouwens al te koop híer... maar weinig reacties. En ik wil eigenlijk al een tijdje automaat rijden. Maar misschien moet ik zelf toch weer meer gaan sleutelen om de kosten in de hand te houden dus twijfels ben er nog niet 100% uit.
Hoe kunnen jullie trouwens elke keer zo snel reageren? Is daar een app voor? :lol:
Gr kevin
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door *thomas* »

Haha, ik spendeer gewoon te veel van mijn vrije tijd op fora ;). Als ik niet aan de knutsel ben natuurlijk.

Ik zou inderdaad overwegen om zelf terug wat meer te sleutelen. Kijk trouwens eens of er in de buurt geen doe het zelf garages zijn waar je voor weinig een brug kan huren voor een uurtje of 2.

Maar volgende zaken kan je thuis doen of in het weekend op een parking in een industrieterrein of supermarkt. Wel opletten met vervuilende stoffen zodat je geen boete krijgt.
nivek
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 feb 2017 15:57

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door nivek »

Hi hierbij een update, proefgereden met een XV automaat, dit was het voor mij niet. De auto reed wel goed maar ik vond de stuurbediening niet zo en de CVT automaat was het niet voor mij. dus voorlopig rijd ik door in de legacy en wacht af wat er op mijn pad komt. Eerst maar even de winter door en hopen op veel sneeuw.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door quikfit »

Stuurbediening...je bedoeld de knoppen op het stuur of de stuurbekrachtiging?
Ik hoop niet op veel sneeuw...want dat betekend veel werk. :? Groeten uit Noorwegen ;)
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
nivek
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 feb 2017 15:57

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door nivek »

De knoppen op het stuur. Zijn bij mijn legacy beter.
Gr kevin
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Legacy houden of verkopen

Bericht door hummie »

SP-Boxer schreef:Ik doe alles zelf, maar €1000,- is niets spannends als je een knappe auto rijdt.
Echt?
Ik koop meestal voor €1000 (en nog wat) een knappe auto waar ik een paar jaar in rijdt en hem dan nog leuk verkoop. :mrgreen: Als het te spannend wordt komt er weer een volgende.
De laatste auto die we verkochten 3 jaar gereden tegen amper afschrijving en apk's met alleen wat regulier onderhoud (bandje vervangen, rembloksetje). De auto daarvoor koste maar net iets meer voor 6 jaar rijden. Wij rijden al jarenlang knap nette dikke auto's tegen een kostprijs/jr (afschrijving+apk+onderhoud, ex brandstof/verz/bel natuurlijk) waar je een boodschappenautootje nog geen 2 maandjes voor kunt leasen.
Dan wel, goed onderhouden deugdelijke gezonde veilige nette auto's die je 'niet' in de steek laten en daarheen brengen waar je heen wilt.

Met auto's kun je zo veel geld weg gooien als je wilt. Minst rendabele investering die je kunt doen. Ik doe liever leuke dingen met dat geld naast auto rijden. :mrgreen:

Je legacy is voor ons te jong, en lpg is te duur voor ons. Sorry. Met jouw 15000km/jr zal het voor jou ook geen dikke winst meer zijn denk ik.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door SP-Boxer »

Ja, hummie, dat soort auto's heb ik ook en gaat ook zeker perfect. Auto rijden hoeft helemaal niet zoveel te kosten als veel mensen denken.
Heb genoeg auto gekocht tussen de €500 en €1000,- nog nooit heeft daar een slechte auto tussen gezeten! En ik rijd/reed VEEL. 10-15k stuk slaan op een auto lijkt dan zot, laat staan nieuw kopen waar je tegenwoordig al snel 35-50k aan kwijt bent.

Slechte investering is het altijd, maar zodra het hobby wordt mag het juist weer meer kosten.
Bedenk wel dat er echt een wereld van verschil zit tussen een SF Forester en een moderne auto. Mijn nieuwste auto is van 2009 en dat is echt al veel meer auto dan die oude spartaanse hokken. Nu in een 2017 auto stappen en je merkt helemaal dat een auto tegenwoordig nog veel comfortabeler is geworden. En ja... dat kost geld.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1629
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door Rene »

Ik heb tot voor kort nooit meer betaald voor een auto dan 1500 euro en inderdaad : je moet er wat mazzel mee hebben , maar dat is met een gloednieuwe wagen idem dito..
Voor mijn huidige plus heb ik meer dan het dubbele betaald en ik hoop daar veel plezier aan te mogen beleven..
In ieder geval meer dan aan de grijze sedan ( terugkijkend daarop was dat wel een beetje een pechbak ) die ik hier voor had in vergelijking met alle andere subaru's die ik bereden heb.
Alleen de fun met onze Leone uit 1984 is met geen pen te beschrijven ;)
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
nivek
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 feb 2017 15:57

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door nivek »

Lpg rijden blijft goedkoop. Is al gauw rendabel vanaf 8000km in dit soort auto's. Ik rijd toch 1 op 10 gemiddeld. Reken het maar eens uit.
Gr kevin
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door hummie »

nivek schreef:Lpg rijden blijft goedkoop. Is al gauw rendabel vanaf 8000km in dit soort auto's. Ik rijd toch 1 op 10 gemiddeld. Reken het maar eens uit.
Gr kevin
Herkenbaar want zelf ook op gas gereden. En diesel.
Maar het is toch echt een stuk minder rendabel geworden dan 15+ jaar terug. Om nog niet te beginnen over de steden waar oudere diesels verboden zijn of dikke vignetten moeten kopen.
SP-Boxer schreef:Slechte investering is het altijd, maar zodra het hobby wordt mag het juist weer meer kosten.
Wat mij betreft dan toch nog steeds liefst zo min mogelijk. Weinig hobbies kosten mij bakken met geld. Geld komt te voet terwijl het toch al te paard gaat. Genoeg flappen rondgestrooid in mijn leven, dus dat hoeft voor mij niet zo nodig meer.
SP-Boxer schreef:Bedenk wel dat er echt een wereld van verschil zit tussen een SF Forester en een moderne auto. Mijn nieuwste auto is van 2009 en dat is echt al veel meer auto dan die oude spartaanse hokken. Nu in een 2017 auto stappen en je merkt helemaal dat een auto tegenwoordig nog veel comfortabeler is geworden. En ja... dat kost geld.
En er zit ook al veel verschil tussen een auto van 2000 en 1980.
Ik ben het er allemaal niet zo mee eens. Voor mij hoeven al die computers en censors niet. Parkassistant vind ik al helemaal belachelijk want je hebt toch je rijbewijs en kunt toch zelf rijden? Een zelfrijdende auto zit ik al helemaal niet op te wachten want ik vind zelf rijden veel te leuk om te doen.
Die auto van 1980 kon je nog zelf makkelijk lopend houden. Je kon overal nog bij. Afstellen stelde ook geen drol voor (kan niet eens meer met die pc's). En die bakken bleven makkelijk lopen met wat simpel onderhoud. En de dieseltjes van toen kon al helemaal weinig mis mee want die waren nog ver gebaseerd op de tractortechnieken van zelfontbrandende diesel door simpele sproeiers.
Tegenwoordig kun je niks meer met die auto's. Aan de pc en als het mis is kan er meteen een nieuwe boordcomputer in tegen kapitale kosten. Ff nieuwe puntjes en een nieuwe verdeelkap voor bij elkaar twee tientjes zodat hij weer prima loopt zit er niet meer in, terwijl die dure computer niets anders doet.
Nee van mij mag de hanteerbare techniek van 1980 weer terug komen en mag die moderne zooi er weer uit. En bij die zelfrijdende auto gaat de zekering er snel uit.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door hummie »

Dat milieu gedoe is trouwens ook zo'n gel*l.
Ik kan genoeg auto's van richting 1990 aanwijzen die volledig de techniek bezitten om te voldoen aan de huidige scherpe milieu-eisen. Wat elk jaar bij de APK weer bevestigend vastgelegd wordt.
Toch worden zij zwaarder belast en moeten duurdere vignetten betalen zogenaamd omdat ze "zo vervuilend" zouden zijn, terwijl die moderne auto's op handen gedragen worden .... waar sjoemelsoftware in zit en zij uiteindelijk vervuilender zijn dan die auto's uit de tijden richting 1990 hedentendage. Dat gaat echt nergens meer over.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Legacy houden of verkopen?

Bericht door SP-Boxer »

Ik had het echt alleen maar over comfort. Tuurlijk zit er waanzinnig veel elektronica in een moderne auto. Ik houd wel van luxe gadgets in de auto, maar geen systemen die mijn taken overnemen.
Mijn MY09 is nog heel aardig zelf aan te sleutelen vind ik. Bovendien zijn deze auto's niet zo heel gevoelig voor storingen, daar maak ik me niet druk om dus.
"I feel Legacy"
Plaats reactie