weinig vermogen 2.0L tot 2100 rpm
weinig vermogen 2.0L tot 2100 rpm
Ik heb hem net, dus geen idee of het "erbij" hoort. De Forester SG 2.0L op LPG rijdt tot 2100/2200 rpm als een oude z*k, daarna krijgt hij een schop onder zijn kont en sprint weg. Hij doet dit op LPG erger dan op benzine.
Ik ben zelf gewend om redelijk laag in toeren te rijden, dus daarom valt me dit op want met mijn andere auto's kan ik wel vanuit ca 1500 toeren redelijk optrekken (na bv afremmen voor verkeerslichten die alsnog op groen springen). Nu moet ik een versnelling terug anders bokt hij als ik wil acceleren of versneld als een zwaar beladen truck als ik het gaspedaal niet > 1/2 intrap.
groet
Raoul
Ik ben zelf gewend om redelijk laag in toeren te rijden, dus daarom valt me dit op want met mijn andere auto's kan ik wel vanuit ca 1500 toeren redelijk optrekken (na bv afremmen voor verkeerslichten die alsnog op groen springen). Nu moet ik een versnelling terug anders bokt hij als ik wil acceleren of versneld als een zwaar beladen truck als ik het gaspedaal niet > 1/2 intrap.
groet
Raoul
Re: weinig vermogen 2.0L tot 2100 rpm
Hallo,
Wij hebben er twee.
Beide onder de 2000 wat lui.
Je moet ze ook niet vergelijken met een moderne motor die er op gebouwd is om onderin te rijden.
Ik heb het zelf niet gecontroleerd maar kan het me wel voorstellen dat deze motoren meer gebruiken onder de 2500 dan tot een duizend hoger. Dit is hier door meerdere personen van het forum uitgeprobeerd.
Kijk naar het max koppel, dat is de zuinigste en snelste plek.
Bij zware belasting de Low gebruiken. Dan ken je de auto niet meer terug.....
Benno
Wij hebben er twee.
Beide onder de 2000 wat lui.
Je moet ze ook niet vergelijken met een moderne motor die er op gebouwd is om onderin te rijden.
Ik heb het zelf niet gecontroleerd maar kan het me wel voorstellen dat deze motoren meer gebruiken onder de 2500 dan tot een duizend hoger. Dit is hier door meerdere personen van het forum uitgeprobeerd.
Kijk naar het max koppel, dat is de zuinigste en snelste plek.
Bij zware belasting de Low gebruiken. Dan ken je de auto niet meer terug.....
Benno
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: weinig vermogen 2.0L tot 2100 rpm
Kabels, bougies en klepsping controleren.
Bougies, liefst ngk op 0,8 mm afstellen.
Weet je de onderhouds historie??
Al laten uitlezen?.
Vacuuüm slangen gecontroleerd?
Eric
Bougies, liefst ngk op 0,8 mm afstellen.
Weet je de onderhouds historie??
Al laten uitlezen?.
Vacuuüm slangen gecontroleerd?
Eric
Re: weinig vermogen 2.0L tot 2100 rpm
Onderhoudshistorie is dat hij trouw tot heel recent 2x/jaar bij de dealer is geweest, ik heb hem nog te kort om hem mechanisch geheel te kennen. Bougies kan ik wel eens controleren, zeker daar hij op lpg loopt. En ik zal eens uitvogelen waar er overal vacuumslangen zitten, Thnxserichendri schreef:Kabels, bougies en klepsping controleren.
Bougies, liefst ngk op 0,8 mm afstellen.
Weet je de onderhouds historie??
Al laten uitlezen?.
Vacuuüm slangen gecontroleerd?
Het lijkt me ook niet echt een "technisch" probleem, als ik de reactie van subarumouse lees moet ik mijn rijstijl wat "pittiger' maken. Zal even wennen zijn voor iemand die gewend is aan het koppel van dikke diesels en een V8
Over uitlezen, is dit middels een universeel kastje zelf te doen?
groet
Raoul
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: weinig vermogen 2.0L tot 2100 rpm
Kan op 2 manieren :
1- met FREESSM op je laptop en een VAG KKL kabel.
2- met een ELM327 kastje en een app op je Phone.
Alleen zit er verschil in welk kastje, BT of WIFI, ligt aan je telefoon ; android of appel.
Je zou misschien bij iemand kunnen testen of het met een ELM kan.
Eric
1- met FREESSM op je laptop en een VAG KKL kabel.
2- met een ELM327 kastje en een app op je Phone.
Alleen zit er verschil in welk kastje, BT of WIFI, ligt aan je telefoon ; android of appel.
Je zou misschien bij iemand kunnen testen of het met een ELM kan.
Eric
Re: weinig vermogen 2.0L tot 2100 rpm
Merk dat het inhouden en bokken zich op LPG meer voordoet dan op benzine. Ook is er soms backfire als hij met lage toeren (<ca 1500) volgas krijgt. Dus te veel voorontsteking, alleen op LPG trouwens.
Eerst maar eens even kijken welke LPG installatie ik heb en proberen uit te vogelen hoe de ontstekingsvervroeging bij deze auto's geregeld wordt/is
Eerst maar eens even kijken welke LPG installatie ik heb en proberen uit te vogelen hoe de ontstekingsvervroeging bij deze auto's geregeld wordt/is
Re: weinig vermogen 2.0L tot 2100 rpm
Vervang je bougie's en kabels eerst maar...en kijk of er geen olie lekt bij de bougies(rubber ringen van het bougiegat in het klepdeksel)
Gr. Quikfit
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: weinig vermogen 2.0L tot 2100 rpm
Ngk bougies en originele kabels bestellen.
Bougies stel ik zelf op 0,8 mm af.
Ontsteking is niet te stellen.
Eric
Bougies stel ik zelf op 0,8 mm af.
Ontsteking is niet te stellen.
Eric
Re: weinig vermogen 2.0L tot 2100 rpm
Nog even een update om het verhaal compleet te maken:
De auto begon langzaamaan steeds vaker bij lage toeren te bokken en kreeg dan vaak ook backfire. Op een van de vrije dagen met Kerst eens ff gekeken naar de bougies. Afstand > 1mm, deze teruggebracht naar 0.8mm en het probleem was opgelost.
Viel me trouwens heel erg mee om de bougies te bereiken, ondanks dat je ze normaal van buitenaf bijna niet ziet zitten zijn ze redelijk snel te demonteren.
Hij is nog steeds geen scheurmonster aan het stoplicht, maar met de huidige situatie kan ik goed leven.
De auto begon langzaamaan steeds vaker bij lage toeren te bokken en kreeg dan vaak ook backfire. Op een van de vrije dagen met Kerst eens ff gekeken naar de bougies. Afstand > 1mm, deze teruggebracht naar 0.8mm en het probleem was opgelost.
Viel me trouwens heel erg mee om de bougies te bereiken, ondanks dat je ze normaal van buitenaf bijna niet ziet zitten zijn ze redelijk snel te demonteren.
Hij is nog steeds geen scheurmonster aan het stoplicht, maar met de huidige situatie kan ik goed leven.
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: weinig vermogen 2.0L tot 2100 rpm
Dat is mooi, voor dat andere probleem moet hij nog aan
jouw rijstijl wennen denk ik.
Dat herken ik wel van mijn auto's.
Eric
jouw rijstijl wennen denk ik.
Dat herken ik wel van mijn auto's.
Eric