Ik sluit mij even bij Eric aan over boutjes... Alles is prima als je het aanhaalmoment handhaaft, maar ga niet als een malloot ze aanzwengelen.
Zowieso worden die kleppendeksel rubbers knoerhard over de jaren heen, misschien heb je geluk en zaten ze een beetje los, maar waarschijnlijk loop je alleen risico ze af te breken, dan ben je verder van huis.
Heb al het een en ander van Beun-de-haas meegemaakt op Subaru blokken helaas (Thank god voor Helicoil kitjes!)
Stalen boutjes en Alu schroefdraad gaat meestal niet goed samen in combinatie met een te hoge aanhaalmoment.
Zelfs bij verwijderen van studs van de uitlaat flens in het blok, helaas wint het schroefdraad het meestal niet... (M10x1.25 Helicoil!
)
En zelfs ALS het schroefdraad het houd, is het ook zo 1-2-3 pang (Zelf bij revisie meegemaakt me M6, 20Nm in een handleiding, 10Nm in de andere.. 20Nm was *Pang*...)
Verder, er zijn zat alternatieven beschikbaar (Aftermarket) maar ook sites zoals partsouq.com waar je het een stuk goedkoper orgineel Subaru kunt bestellen.
De Nederlandse "Stealership" is nou eenmaal vrij aan de prijzige kant. Als je een beetje handig bent kun je een hoop zelf.