Kapotte injector

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Kapotte injector

Bericht door sufos »

Sinds een week of wat begon de Forester steeds slechter te lopen op gas, en waar ik al bang voor was bleek waar. Een "beruchte" gasinjector was er mee opgehouden volgens de gasboer. De boel repareren zou €500 of €850 moeten kosten. De goedkopere versie deed hij niet zelf want daar had hij slechte ervaringen mee en wilde daar zijn vingers niet nogmaals aan branden. Bij de duurdere versie werd werkelijk alles vervangen en bleef eigenlijk alleen de tank en de leidingen nog zitten.
Al met al een hoop geld maar met een kapotte injector kan je ook niet blijven rijden dus eigenlijk heb je weinig keus.

Per toeval kwam ik op internet iets anders tegen. Het resultaat is dat ik nu een gereviseerde injector heb voor €105 inclusief het monteren daarvan (75 ex monteren). Door de kapotte injector ging de lambdasonde ook raar doen denk ik, want het verschil is echt niet meer normaal. De auto rijdt weer geweldig, verschil met benzine was de laatste tijd erg groot maar nu niet of nauwelijks meer aanwezig. Heb een jaar garantie op de injector en nu maar hopen dat de rest het wel een tijdje vol houdt. Mocht dit niet het geval zijn dan vervang ik ze denk ik maar alle drie tegelijk.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4864
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Kapotte injector

Bericht door quikfit »

Dat scheelt een slok op een borrel ;) Misschien dat je met een link (gereviseerde injector) andere gasrijders blij kunt maken?

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Kapotte injector

Bericht door erichendri »

Ik weet dat er een slechte serie injectoren zijn geweest maar is het misschien niet
verstandig om de andere 3 ook te vervangen voor gereviseerde injectoren.
Kan namelijk zijn dat de gereviseerde en schoongemaakte een hogere opbrengst heeft dan de andere oude 3.

E
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Kapotte injector

Bericht door sufos »

quikfit schreef:Dat scheelt een slok op een borrel ;) Misschien dat je met een link (gereviseerde injector) andere gasrijders blij kunt maken?

Gr. Quikfit :mrgreen:
Dat kan zeker, http://www.verdampere.nl of http://link.marktplaats.nl/a1024472942

Heb het idee dat dit een "ouderwets" bedrijf is, eentje die namelijk niet vervangt maar repareert, daar hou ik wel van.
erichendri schreef:Ik weet dat er een slechte serie injectoren zijn geweest maar is het misschien niet
verstandig om de andere 3 ook te vervangen voor gereviseerde injectoren.
Kan namelijk zijn dat de gereviseerde en schoongemaakte een hogere opbrengst heeft dan de andere oude 3.

E
Eerst maar eens kijken hoe het zo gaat, vervangen kan altijd nog.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Kapotte injector

Bericht door erichendri »

Daar kunnen motoren op stuk lopen.
Een cilinder met betere of slechtere verbranding dan de andere cilinders.

Eric
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 153
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Re: Kapotte injector

Bericht door mikage »

Ik heb bij dit bedrijf (was toen nog particulier) mijn Astra op LPG laten repareren. Was toen, door frustratie bij de gasinstallatie leveranciers, zelf op onderzoek uitgegaan. Dit onderzoek heeft er toe geleid dat hij a: uiteindelijk meer kennis had dan de gasboeren en b: Het zelf beter en goedkoper kon doen dan de officiele bedrijven.
Bij mijn auto is toen de verdamper helemaal gereviseerd tegen zeer acceptabele kosten (ik dacht zo'n 50 gulden). Ook mijn auto reed daarna weer als een zonnetje. En oh ja: Bij het aanhoren van de klacht werd meteen de meest waarschijnlijke oorzaak van het probleem genoemd. Dat lukte toen de officiele bedrijven in het geheel niet: Die wilden met try and error onderdelen gaan vervangen. 't Is maar dat je het weet.
Plaats reactie