Pech met de Subaru

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Pech met de Subaru

Bericht door sufos »

Gisteren last gehad van pech met de Subaru. Nadat ik de auto gestart had en was weggereden liep de auto gelijk niet goed. Een vierde cilinder deed niet mee, maar soms ook weer wel. Toen ik stopte zag ik gelijk wat er aan de hand was, een bougiekabel was totaal over midden ?? Dit was wel heel vreemd, alles bekeken maar kon mij niks voorstellen waar de kabel de schade had moeten oplopen. De kabel heb ik met een trekbandje bij elkaar gehouden en zo reed de auto matig, maar voldoende om weer gewoon naar huis te rijden. Thuis aangekomen de kabel losgemaakt en goed bekeken, ondertussen was de buurman er ook bij. Die zei" ik denk dat je bezoek hebt gehad van een steenmarter".

Ik ben een aantal maanden geleden verhuist en waar ik nu woon komen die beestjes voor, ikzelf was er niet opgekomen dat zoiets de mogelijkheid kon zijn. De kans dat zo'n beestje terug komt is zeker niet uit te sluiten. Blijkbaar komen ze af op kabels waar visolie is in verwerkt. Laat ik nu net 4 nieuwe kabels op de auto hebben :cry:
Nu maar eens gaan zoeken hoe ik die beesten op afstand houden kan, een bougiekabel is nog wel te doen maar de schade kan natuurlijk vele malen groter worden.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Pech met de Subaru

Bericht door erichendri »

Waren zeker geen originele kabels.
Wel per set vervangen helaas.
Er zijn marterkastjes leverbaar.

Eric
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Pech met de Subaru

Bericht door SP-Boxer »

Want OEM kabels kunnen niet worden doorgeknaagd?

En indien wel origineel, kun je deze gewoon los bestellen, geen punt (bij Subaru) :lol:
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Pech met de Subaru

Bericht door erichendri »

Zijn ook los verkrijgbaar, daar heb je gelijk in en is mij bekend.
Is het niet "geen punt bij karwei"?
Maar oem is van een ander materiaal gemaakt.

Eric
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Pech met de Subaru

Bericht door SP-Boxer »

Dat was de verwijzing inderdaad ;)
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Pech met de Subaru

Bericht door sufos »

Ander materiaal is mij niet bekend maar blijkbaar dus niet OEM. Wat de marterkastjes betreft, de hele buurt schijnt ze te hebben :D . De één met succes, de ander niet, waar dat aan mag liggen :?:
Zo'n kastje kost de hele wereld niet dus dat moet ik ook maar aanschaffen. Volgende week met de auto naar Frankrijk, hoop dat het in ieder geval tot die tijd rustig blijft.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 154
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Re: Pech met de Subaru

Bericht door mikage »

Zo'n blokje wat je in de wc hangt met een wc reinigingsgeurtje erin schijnt ook te helpen. Hangt er bij mij standaard in, maar ik weet echter niet zeker of het helpt. Bij mij in de buurt zijn ook steenmarters, en ik heb wel eens broodkorsten onder de motorkap gevonden. Echter nooit problemen gehad daarna. en ook nooit etensresten of geknaag aan de motorkap isolatie. Je kan dit doen, of zo'n kastje, of beide. Garantie schijnt er met die beesten niet te zijn. Maar wc verfrisser is wel de goedkoopste oplossing
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Pech met de Subaru

Bericht door sufos »

Voor het kastje heb ik zojuist €22 betaald inclusief verzenden. Volgens de "deskundigen" helpt het maar tijdelijk, de recensies spreken dat toch wel wat tegen want die zijn overwegend positief. De tijd zal het leren ;)
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Plaats reactie