Remklauw vast? Hulp gevraagd

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lars
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 mar 2016 18:16

Remklauw vast? Hulp gevraagd

Bericht door Lars »

Hallo.

Een vraagje. Sinds ik de Legacy heb, dus nu de tweede dag hoorde ik al af en toe een piepende geluid van achter komen. Aangezien ik al zag dat de schrijven en blokken niet meer helemaal fris zijn. Had gisteren al gecontroleerd of een van de velgen warm wordt, dit was echter niet het geval. Vandaag op de Ring Rotterdam begon opeens continu te piepen links achter. Toen ik thuis aankwam was de velg goed warm (niet heet). Zodra ik op de rem sta gaat dat piepen meteen over.

Mijn conclusie is dus remklauw vast of remmen zo erg versleten dat de blokken klem zitten.

Wie kan mij de weg wijs maken?
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: Remklauw vast? Hulp gevraagd

Bericht door ferluci »

piepen betekend over het algemeen dat de remblokken versleten zijn. je wordt er irritant :) aan herinnerd dat je de remblokken moet vervangen.
niet al te moeilijke ingreep, maar doe dan meteen dan andere kant ook en check de voorwielen op slijtage niveau.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Remklauw vast? Hulp gevraagd

Bericht door erichendri »

Remblokken kunnen ook vastzitten.
Remzuiger ook maar ook 1 van de glijpennen.

Eric
Gebruikersavatar
Lars
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 mar 2016 18:16

Re: Remklauw vast? Hulp gevraagd

Bericht door Lars »

Het is idd zoals je zegt Eric.

Vanochtend nieuwe remblokken gemonteerd. Links achter zat er een zo vast dat ie alleen met liefde en goed bedoelde hamerslagen eruit kwam. De netjes schoon gemaakt en gesmeerd en ja hoor hij doet het weer. :mrgreen:
Plaats reactie