Motorkapvergrendeling
Motorkapvergrendeling
Al vanaf het moment dat ik mijn Forester heb, wappert de motorkap een beetje op en neer tijdens het rijden. Hoogst irritant. had er natuurlijk melding van moeten maken bij aanschaf, maar ja, niet gedaan. Verschillende keren zitten kijken of ik er wat aan kan doen. Vanmiddag eindelijk het licht gezien. Er zitten op de hoeken twee rubber doppen. Blijken ze omhoog te draaien te zijn. Kap weer vast: tien seconden werk.
Re: Motorkapvergrendeling
Kap ligt wel mooi gelijk met je spatborden Anders moet je je motorkapvergrendeling afstellen....
Gr. Quikfit
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Motorkapvergrendeling
Beide hierboven genoemde methoden is de manier om
hem gelijk en rammelvrij af te stellen.
Eric
hem gelijk en rammelvrij af te stellen.
Eric
Re: Motorkapvergrendeling
Ziet er prima uit. Ik dacht ik zet het even op het forum. Het stelt niks voor, maar het heeft bij mij jaren geduurd voordat ik erachter kwam dat die doppen doppen verstelbaar zijn...
Re: Motorkapvergrendeling
Daar heb ik ook last van, vooral bij hogere snelheden en veel tegenwind zie je kap letterlijk "klapperen". Kan het zijn dat de airscoob daar debet aan is?
Ik ga de doppen gelijk afstellen, kijken of het minder wordt.
1 keer de kap met veel tegenwind, frontaal, uit de eerste vergrendeling gehad. Daar werd ik niet blij van..
Ik ga de doppen gelijk afstellen, kijken of het minder wordt.
1 keer de kap met veel tegenwind, frontaal, uit de eerste vergrendeling gehad. Daar werd ik niet blij van..
Re: Motorkapvergrendeling
Airscoob vangt natuurlijk wind en als de haak van de motorkap niet lekker in het slot/vergrendeling ligt heb je idd kans dat ie ''opspringt''...F Wheel schreef:Daar heb ik ook last van, vooral bij hogere snelheden en veel tegenwind zie je kap letterlijk "klapperen". Kan het zijn dat de airscoob daar debet aan is?
Ik ga de doppen gelijk afstellen, kijken of het minder wordt.
1 keer de kap met veel tegenwind, frontaal, uit de eerste vergrendeling gehad. Daar werd ik niet blij van..
Hou er rekening mee dat wanneer je de doppen ophoog schroeft dat het kan gebeuren dat de haak niet lekker in de vergrendeling valt.
De meesten laten een motorkap van zo'n 20cm naar beneden vallen...beter is om hem gewoon neer te leggen en hem dan in het slot/vergrendeling te drukken...(je hoort en voelt dan ook veel beter wat er gebeurd)
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Motorkapvergrendeling
En zo krijg je daar deukjes door ondeskundig aandrukken.
Want je hebt dichtdrukken en dichtdrukken.
Zelfde heb je ook bij een portier dicht gooien.
Fwheel wat zal jij blij geweest zijn dat je windhaakje soepel
ging en zijn werk deed.
Bij een klant van ons met een zwaar gaand haakje lag de kap op het dak.
Dus regelmatig smeren.
Ja, die scoop verergert het wel iets, windkracht en snelheid
is sterker dan je denkt.
Eric
Want je hebt dichtdrukken en dichtdrukken.
Zelfde heb je ook bij een portier dicht gooien.
Fwheel wat zal jij blij geweest zijn dat je windhaakje soepel
ging en zijn werk deed.
Bij een klant van ons met een zwaar gaand haakje lag de kap op het dak.
Dus regelmatig smeren.
Ja, die scoop verergert het wel iets, windkracht en snelheid
is sterker dan je denkt.
Eric
Re: Motorkapvergrendeling
Ik heb een cursus ''deskundig aandrukken'' gevolgd...
Gr. Quikfit
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- DennisGTT94
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 15 jul 2013 18:52
Re: Motorkapvergrendeling
Dit heb ik ook gehad met mijn Japanse GT, de kap wapperde een beetje op hoge snelheden (vanaf 130 ongeveer)
tevens was het ook een aluminium motorkap
Ik zou de rubbers een slagje of 2/3 uitdraaien
tevens was het ook een aluminium motorkap
Ik zou de rubbers een slagje of 2/3 uitdraaien
Re: Motorkapvergrendeling
De kap is gesteld, even de tijd voor genomen omdat ik een mierenneuker ben op dit vlak. De kap en de naden moeten gelijk zijn.
De kap getest vandaag, geen geklapper meer!
Wat betreft het aandrukken, ik laat de kap idd vanaf 20 cm dichtvallen en luister dan of ik een solide klonk geluid hoor. Inderdaad om deukjes etc te voorkomen. Daarnaast smeer ik de veer met regelmaat.
Mannen, dank u allen voor het advies!
De kap getest vandaag, geen geklapper meer!
Wat betreft het aandrukken, ik laat de kap idd vanaf 20 cm dichtvallen en luister dan of ik een solide klonk geluid hoor. Inderdaad om deukjes etc te voorkomen. Daarnaast smeer ik de veer met regelmaat.
Mannen, dank u allen voor het advies!
Re: Motorkapvergrendeling
Nou kijk es an. Zoiets lulligs en dan toch iemand geholpen...
- FrieseForester
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 04 okt 2015 20:38
Re: Motorkapvergrendeling
RJS, bedankt voor de tip want mijn motorklep bewoog ook tijdens rijden en ik had echt nooit gedacht dat je de pootjes kan stellen.
En idd wil ik ook de naden gelijk hebben dus na een aantal x open en dicht doen had ik de perfecte afstelling en geen getril meer van de klep.
Je bent nooit te oud om wat te leren van een ander.
En idd wil ik ook de naden gelijk hebben dus na een aantal x open en dicht doen had ik de perfecte afstelling en geen getril meer van de klep.
Je bent nooit te oud om wat te leren van een ander.
Re: Motorkapvergrendeling
Inderdaad, nooit te oud om te leren.