Stuurwiel scheef Forester 2007

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Wim
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2015 20:34

Stuurwiel scheef Forester 2007

Bericht door Wim »

Ik heb sinds dit jaar een Forester 2.0 2007. Het is me opgevallen dat het stuurwiel enigszins scheef staat. Over de breedte vd auto staat het stuurwiel dus iets uit het lood. Zie foto's.
De auto rijdt prima, blijft ook mooi in het spoor, geen vibraties, geen afwijkend rijgedrag.

Ik heb de stuurkolom open gehad, alsmede het onderste deel vh linker dashboard, en de kolom zelf is prima in orde. WEL lijkt het dat de stuurstang ook scheef naar het motorcompartiment loopt, de stang zelf lijkt me niet scheef. Er is geen schade/reparatie te zien, en is er volgens de historie vd auto geen schade cq aanrijding bekend. Alles ziet er dus fabrieksmatig uit. Ter hoogte vd stuurkolom is geen (links-rechts) verstel mogelijkheid te zien, alleen de bekende hoogte-verstelling.

Ik ben reeds bij Subaru-Aalsmeer geweest, zij zien verder niks bijzonders, en concluderen: Is waarschijnlijk zo uit de fabriek gekomen.

Zijn er meer Forester 2007 bezitters die dit hebben, als het zo uit de fabriek gekomen is in 2007, dan zouden er veel meer mensen dit ietwat scheve stuur moeten hebben. Nogmaals je kunt er prima mee rijden, het "oogt" alleen niet mooi.

Of weet iemand wat je er eventueel aan kan doen?
Bijlagen
Stuur scheef2.jpg
Stuur scheef.jpg
Wim
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2015 20:34

Re: Stuurwiel scheef Forester 2007

Bericht door Wim »

Op het forum Subaruforester.org is kennelijk een Engelsman die hetzelfde heeft gezien als ik:

ANyone noticed how the steering wheel in the Forester is tilted to one side?
I have a right hand drive vehicle and the steering wheel is tilted slightly towards the right door...I noticed this in 3 Foresters I drove.

I am assuming in the left hand drive vehicles the opposite is noticeable?

I do not mean that the wheel is turned slightly [this would be a wheel alignment issue]
It is actually bent towards the drivers side window...or am I imagining this?

Het komt dus meer voor...
bokserx3
Berichten: 104
Lid geworden op: 29 mei 2012 13:30

Re: Stuurwiel scheef Forester 2007

Bericht door bokserx3 »

Een wat late reactie, maar ik moet het toch even kwijt.
Ook bij mijn beide Foresters SG (MY2003 en MY2005) heb ik dit geconstateerd. De auto's hebben geen schade in de historie.
Ik weet niet of mijn voorgaande Subaru's (Legacy en Outback) dit ook hadden, maar als dit 'by design' is, dan zouden alle Subaru's dit moeten hebben.
De reden tot deze 'misvorming' ontgaat mij een beetje.
Ik kwam dezelfde vraag tegen op:
https://www.subaruforester.org/threads/ ... ght.91127/
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Stuurwiel scheef Forester 2007

Bericht door quikfit »

Ik zal er eens op letten bij de twee Foresters...er zijn meerdere merken en/of types waar het stuur niet helemaal rechtstaat of precies voor de bestuurder zit.(gelezen in tests)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Plaats reactie