Niveauregeling

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Niveauregeling

Bericht door sufos »

Een collega van mij wil graag een Forester (03-08) kopen. Omdat hij regelmatig met een caravan rijdt wil hij een model mét niveauregeling. Hij vroeg aan mij "waaraan herken je een model met niveauregeling". Het antwoord moest ik schuldig blijven. Hij heeft er 1 op het oog maar de verkopende partij verschaft ook geen duidelijkheid. Wie wel ??
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Niveauregeling

Bericht door Louis »

Ik heb met niveauregeling op dit model
Bijlagen
Foto-GCXSWCPX.jpg
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Niveauregeling

Bericht door Louis »

In een ander topic heb ik gelezen dat alle Foresters standaard voorzien zijn van niveauregeling op de achteras. Tenzij de vering ooit is vervangen door gewone, niveauregeling is nl. nogal prijzig. Laat je collega gewoon de proef op de som nemen door met 5 volwassenen in de auto een stukje proef te rijden. Als ze uitstappen en de auto staat achter iets hoger dan weet je het. Ik heb niveauregeling maar daar is niets bijzonders aan de veerpoten te zien.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
arostypem
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 mei 2011 22:04

Re: Niveauregeling

Bericht door arostypem »

ik heb een forester 2005 met niveauregeling en dat is goed te zien aan het extra oliereservoire naast de schokdemper. Een cilindervormig onderdeel van ik schat een cm of 5 in doorsnee. Deze is rechtstreeks verbonden aan de schokdemper.
Door de pompende werking van de schokdemper onder het rijden word deze vanzelf opgepompt.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Niveauregeling

Bericht door sufos »

arostypem schreef:ik heb een forester 2005 met niveauregeling en dat is goed te zien aan het extra oliereservoire naast de schokdemper. Een cilindervormig onderdeel van ik schat een cm of 5 in doorsnee. Deze is rechtstreeks verbonden aan de schokdemper.
Door de pompende werking van de schokdemper onder het rijden word deze vanzelf opgepompt.

Kijk, dat is tenminste een antwoord waar ik wat mee kan, bedankt!
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
HEZ
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 feb 2014 14:09

Re: Niveauregeling

Bericht door HEZ »

Ik ben daar ook mee bezig geweest. Het blijft lastig om uit te zoeken of er wel of geen niveauregeling op zit. Dat extra reservoir zit blijkbaar niet op elke veerpoot die ze met niveauregeling uitgebracht hebben. Uiteindelijk was het voor mij helemaal niet zo interessant om te weten, ik heb gewoon de springveren vervangen door een paar PRO veren van Carsupport. Daarbij maakt het niet uit of er niveauregeling op zit maar wel een ENORME verbetering!
Plaats reactie