kras

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

kras

Bericht door RJS »

Een of andere fietser is - waarschijnlijk met zijn dronken kop - tegen onze Forester aangeknald met een lange diepe kras als gevolg. De lak is gelukkig niet door en van een echte deuk is geen sprake. Nu heb je van die goedjes waarmee de laklaag als het ware weer kan worden opgevuld. Heeft een van jullie ervaring daarmee. Welke kan ik het best kopen? Of heeft het sowieso geen zin.

Oh ja: er stond natuurlijk geen bordje bij wie het gedaan heeft, dus verhalen kan niet.
Gebruikersavatar
BramBo08
Berichten: 115
Lid geworden op: 08 mei 2013 18:30

Re: kras

Bericht door BramBo08 »

Ken je misschien die achterlijke reclames op tv.
van die pennen waar je je krassen mee weg kunt halen.

Ik dacht zelf altijd dat dat grote onzin was. :|

maar nou stond ik laatst in de Action en toen zag ik er een liggen voor €1,50.
dacht laat ik het eens proberen. en tot mijn verbazing werkt het echt :shock:

misschien dat je dit eens kunt proberen. ;)
Trotse Leone Eigenaar
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: kras

Bericht door Louis »

Mijn auto is ook het slachtoffer van vandalisme in de vorm van krassen over de hele lengte van de linkerzijde :twisted: .
Zouden die stiftjes ook werken bij de moderne autolakken op waterbasis? Mijn auto is van 2006 nl.

Groeten, Louis
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: kras

Bericht door RJS »

Kijk, da's weer een ervaringsdeskundige. Daar hebben we wat aan. Ga gauw eens kijken of ze ze nog hebben. En anders is Halfords een alternatieve winkel...
Alf
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2013 20:46

Re: kras

Bericht door Alf »

De stift is inderdaad een mogelijkheid maar is niet ideaal.
Het is een stift gevuld met een soort blanke lak. Erg precies is dit niet.
Stelregel bij mij in het poetsbedrijf is dat wanneer je met je nagel in de kras blijft steken (haaks er over ) deze niet meer of niet meer helemaal met alleen polijsten weg is te krijgen.
Probeer eens met een natte vinger over de kras te gaan ( bijvoorbeeld speeksel ). Wat je dan nog ziet is ongeveer wat er over blijft na het polijsten van de kras.
Wanneer ik wat dichter in de buurt woonde zou ik zeggen ik kom even bij je langs om te kijken of de kras er uit te polijsten is.
Je zou naar een poetser in de buurt kunnen gaan, wellicht kunnen die voor een paar tientjes de kras helemaal verwijderen voor je.
Gebruikersavatar
BramBo08
Berichten: 115
Lid geworden op: 08 mei 2013 18:30

Re: kras

Bericht door BramBo08 »

Alf schreef:De stift is inderdaad een mogelijkheid maar is niet ideaal.
Het is een stift gevuld met een soort blanke lak. Erg precies is dit niet.
Stelregel bij mij in het poetsbedrijf is dat wanneer je met je nagel in de kras blijft steken (haaks er over ) deze niet meer of niet meer helemaal met alleen polijsten weg is te krijgen.
Probeer eens met een natte vinger over de kras te gaan ( bijvoorbeeld speeksel ). Wat je dan nog ziet is ongeveer wat er over blijft na het polijsten van de kras.
Wanneer ik wat dichter in de buurt woonde zou ik zeggen ik kom even bij je langs om te kijken of de kras er uit te polijsten is.
Je zou naar een poetser in de buurt kunnen gaan, wellicht kunnen die voor een paar tientjes de kras helemaal verwijderen voor je.

ja je hebt gelijk, ik heb zelf een tijdje bij een schadeherstelbedrijf stage gelopen. daar flink wat auto's moeten poetsen, en zo krijg je een hoop krasjes weg. wel opletten dat je niet door de lak heen gaat want dat is zonde. :shock:
Trotse Leone Eigenaar
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: kras

Bericht door RJS »

Hij is nog niet door. Er is gelukkig geen metaal te zien of de grondlaag. Ik zal eens een foto plaatsen. In welke richting woon je Alf. Ik ben geregeld in het noorden des lands
Alf
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2013 20:46

Re: kras

Bericht door Alf »

Zit in de buurt van Emmen, mocht je keer in de buurt zijn hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: kras

Bericht door RJS »

Verdorie, daar was ik vorige week nog. Ben geregeld in de buurt. Friesland Groningen en Drenthe behoren tot mijn rayon...
Gebruikersavatar
nielsje200
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 nov 2012 20:26

Re: kras

Bericht door nielsje200 »

TMT shop, die kunnen je precies vertellen wat je nodig hebt...
heb zelf wat gekocht daar, helemaal top geregeld.
Nothing Can Stop A Subaru!
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: kras

Bericht door RJS »

Thanks,,,
Plaats reactie