Eergisteravond heb ik eens goed het cooling gedoe gelezen en kwam ik het volgende tegen.
Haynes spreekt op een gegeven moment over twee aftappunten aan beide cilinderkoppen,natuurlijk onder aan de motor. Ik heb dus weer de radiator EN de aftappunten losgedraaid. 1 van die 2 heb ik zelfs nog even moeten doorprikken, want inwendig is er in de loop van de tijd een vliesje ontstaan en deze hield de uitstroom tegen.
Daarna heftig met de tuinslang het systeem doorgespoeld en alles weer dichtgedraaid.
Vloeistof erin, hoewel echt geen 5,5ltr eerder 4........ Maar dat mocht de pret niet drukken.
Zelf zie ik geen verband met , in dit geval nu wel voldoende koelvloeistof,en het goede lopen van de motor nadat ik hem startte. Rondje gereden en vloeistof bijgevuld en door naar de garage gegaan.
Daar is de CO2 bijgesteld. Mag tussen 1 en 3 in zijn en het stond op 1,1. Is nu wat rijker afgesteld op 1,7 en ontstekingstijdstip gecheckt, alsook toerental naar 800tpm stationair teruggesteld.
Op weg naar huis was ik ook het hele lichte schokkerige optrekken kwijt. De lichte plofjes in de uitlaat bleven ook uit. Nu was de afstand ook weer niet ZO groot, dus ik ga straks nog eens een leuk ritje maken maken eeen schone en opgefriste Hardtop.
Hebben jullie me nog gemist
Kan wel kloppen, ik was het proefritje aan t doen. Op dit moment doet de Hardtop t dus nog steeds
. Nog even met de kachel open gereden; valt niet mee met deze warmte,hoor! Er hoefde geen koelvloeistof bijgevuld te worden.
Ik heb het al eens eerder gedaan, maar bij deze iedereen bedankt voor de adviezen en meedenken...... en Peter, het is eigenlijk zonde om met een dichte motorkap te rijden. Wat zou de carburateur mooi spiegelen in deze zon
- 12082009.jpg (30.14 KiB) 6675 keer bekeken