Welke maat speakers? (Legacy)

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
iric
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2009 21:42

Welke maat speakers? (Legacy)

Bericht door iric »

Ik kon het niet vinden in het boekje. Welke maat speakers gaan er in mijn Legacy 2.0 GL 4WD (1997)? Er staat in het boekje alleen een super klein regeltje over accessoires en dat dat via de dealer moet. De speakers die er nu in zitten klinken alsof ze 20 jaar geleden al zijn opgeblazen dus die kunnen er direct uit.
Als het kan een doorsnede (inbouw) maat en maximale diepte zodat ik een paar fijne speakers kan uitzoeken.
Alvast dank!
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Welke maat speakers? (Legacy)

Bericht door SP-Boxer »

Deurpanelen eraf en even opmeten :lol:


Kunnen niet zulke diepe speakers in! Meen iets van 45-50mm diep!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Subonno
Berichten: 655
Lid geworden op: 13 nov 2008 19:34

Re: Welke maat speakers? (Legacy)

Bericht door Subonno »

De winst zit m met name in de hoedenplank, hier kun je makkelijk grotere speakers in kwijt en niet in het zicht! Ik heb bij een Impreza van plexiglas zelf houders gemaakt (ipv staal) waardoor ik X-plod 17cm speakers kon plaatsen. Deuren is lastiger maar volgens mij moet 16.5 ook kunnen als je zelf wederom houders maakt van MDF.
iric
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2009 21:42

Re: Welke maat speakers? (Legacy)

Bericht door iric »

Subonno schreef:De winst zit m met name in de hoedenplank, hier kun je makkelijk grotere speakers in kwijt en niet in het zicht!
Ik wil niets modificeren en al helemaal geen gaten boren, dus als ze er niet in horen dan hoeven ze van mij er ook niet in. (als er al gaten zitten waar ze in kunnen is het prima)

Het zou makkelijk zijn als iemand de maten weet, dan hoef ik de boel pas te slopen als ik de nieuwe speakers heb ;)
Gebruikersavatar
Subonno
Berichten: 655
Lid geworden op: 13 nov 2008 19:34

Re: Welke maat speakers? (Legacy)

Bericht door Subonno »

Maten weet ik niet helaas, maar ik heb nog nooit ergens in hoeven boren. Als je een beetje handig bent maak je vervangende houders en kun je de originele delen bewaren en zo weer terug monteren.
Als je zelf iets fabriceerd kun je:
A: grotere diameter plaatsen
B: grotere inbouwdiepte
iric
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2009 21:42

Re: Welke maat speakers? (Legacy)

Bericht door iric »

Ik heb 2 gaten achterin gezien, kabels liggen er ook al, die speakers zijn 13cm.
Alleen hoe krijg ik de klepjes uit de voordeuren? Ik heb een beetje zitten porren maar er zit geen beweging in. Moet er meer uit dan alleen de roosters misschien en hoe?
Helaas staat er niets in de handleiding over :(
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Welke maat speakers? (Legacy)

Bericht door SP-Boxer »

Als het net is als bij een Legacy I, dan zul je je hele deurpaneel eraf moeten halen!
"I feel Legacy"
iric
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2009 21:42

Re: Welke maat speakers? (Legacy)

Bericht door iric »

Het is 13cm voor en achter, heb het even laten opzoeken door de verkoper.
Ik zet er gewoon simpele speakers in hoor, ik wil gewoon muziek, geen boombox ;)
Er waren leuke JBL speakers in de aanbieding dus daar heb ik er 4 van besteld.
En dan dus binnenkort maar bekijken hoe het deurpaneel er af gaat ;)
Gebruikersavatar
Subonno
Berichten: 655
Lid geworden op: 13 nov 2008 19:34

Re: Welke maat speakers? (Legacy)

Bericht door Subonno »

In het handvat zit een schroefje, onderaan misschien 3 schroefjes, en bij de handgreep wellicht ook.
Als alle schroefjes in/uit het zicht los zijn kun je de drukkers loshalen waarmee het hele deurpaneel zit vastgeklikt aan de deur. Die drukkers zitten langs de randen behalve bij het raam.

Dan deurpaneel uit de raamgeleider (zo noem ik het) wippen (omhoog) en dan stekker van raambediening loshalen en je hebt het deurpaneel eraf!

(Is bij mijn Legacy nog geen 5 minuten werk)
Plaats reactie