Velgen poedercoaten, maar welke kleur?

Voor de overige technische zaken
*thomas*
Type auto: Outback Gen 3 3.0R

Re: Velgen poedercoaten, maar welke kleur?

Berichtdoor *thomas* » 11 Sep 2020 11:29

ReinO schreef:ik heb mijn velgen laten poedercoaten bij een vakman die ook die binnenkant meenam.

Nu 8 jaar (!) later, laat op sommige plekjes de coating op de rand tussen band en velg los: corrosie zie ik niet maar zou zo maar ook
kunnen bijdragen. Er komt natuurlijk wel belasting op die plek tussen velg coating en band.
Het was een heel langzaam proces voordat we er achter kwamen.
Maar alles hier ter info en iedereen maakt zijn eigen beslissingen toch wel.

Originele velgen met de originele laklaag kunnen na 8 jaar druk beginnen te verliezen ...
Vmax
Type auto: Subaru Impreza Plus TS EJ201 2001

Berichtdoor Vmax » 11 Sep 2020 22:17

Toen ik er gisteren was, had hij daar verschillende velgen klaar staan, waar de binnenkant keurig standaard gelaten werd.

Ik heb overigens voor een glanzend goud gekozen, wat veel lijkt op de eerste goudkleurige velgen van Subaru bij de 555. Het duurt een paar weken, voordat alles klaar is, de goede man had werk genoeg. Maar had desondanks voor een leuk praatje. En zover ik het nu al kan beoordelen, weet de man echt wel, waar hij over praat en hij is vooral eerlijk in zijn vragen en antwoorden. Geen gezeik, maar straight to the point. De eerste controle, die hij doet, is controleren of de velgen recht zijn. Dat was bij mij het geval, maar dat wist ik al. Ik had nog wel wat last van oxidatieputjes, en moet derhalve ook rekening houden, dat ik daar nog wel iets van kan zien. Nou ja, we gaan het zien.
Met vriendelijke groet,

Patrick
quikfit
Type auto: Forester 2006 EJ204 158pk AT-Forester Turbo 2005 EJ205 177pk AT-Nissan Pixo 2010 1.0 68pk

Berichtdoor quikfit » 12 Sep 2020 09:04

Vmax schreef:Ik heb overigens voor een glanzend goud gekozen, wat veel lijkt op de eerste goudkleurige velgen van Subaru bij de 555.

Goede keuze! ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:

Terug naar “Overige techniek”