Mysterieuse losse stekker

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ghiaap
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 apr 2011 14:32

Mysterieuse losse stekker

Bericht door Ghiaap »

Bij het weghalen van de afdek plaat over de handrem en het low-gear pookje Forester '98) van de middenconsole zag een een losse stekker liggen met een zwarte en oranje draad. Geen idee waar die van is. De verbinding met de schakelaar voor de handrem is ok en die zit op een logische plek. Ik dacht zelf dat het misschien voor een verklikkerlichtje is op de pook van de hoog/lage gearing maar zie daar geen enkele aansluiting op zitten. Al met al een mysterieus kabeltje. Heeft iemand een idee?
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Mysterieuse losse stekker

Bericht door Bram_R »

Ghiaap schreef:Bij het weghalen van de afdek plaat over de handrem en het low-gear pookje Forester '98) van de middenconsole zag een een losse stekker liggen met een zwarte en oranje draad. Geen idee waar die van is. De verbinding met de schakelaar voor de handrem is ok en die zit op een logische plek. Ik dacht zelf dat het misschien voor een verklikkerlichtje is op de pook van de hoog/lage gearing maar zie daar geen enkele aansluiting op zitten. Al met al een mysterieus kabeltje. Heeft iemand een idee?
Ik weet niet waar die wel van zou zijn, maar er hangen wel meerdere losse stekkers in je auto.
Kabelbomen worden gemaakt voor meerdere uitvoering, afh. van opties.

Bij de Legacy was het wel zo dat stekkers t.b.v. opties met een blauw stukje tape aan de kabelboom waren gezet.

Gr. Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Mysterieuse losse stekker

Bericht door erichendri »

Eventuele stoelverwarming??

Eric
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Mysterieuse losse stekker

Bericht door the dude »

Voor EEN stoel ?? Nee hoor, deze zitten onder de zittingen.
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Mysterieuse losse stekker

Bericht door erichendri »

Maar ik bedoel de schakelaar daarvan.
Die zit op de middenconsole.

Eric
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Mysterieuse losse stekker

Bericht door the dude »

Ghiaap schreef:Bij het weghalen van de afdek plaat over de handrem en het low-gear pookje Forester '98) van de middenconsole
;)

En zoals Bram ook schreef; er hangen nog zoveel stekkers los onder het dashboard en motorkap. In het begin maakte ik me ernstig zorgen dat de wagen het uberhaupt nog steeds deed :mrgreen:
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Mysterieuse losse stekker

Bericht door RJS »

Misschien je de auto met die stekker opladen :)
Gebruikersavatar
Ghiaap
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 apr 2011 14:32

Re: Mysterieuse losse stekker

Bericht door Ghiaap »

Dank voor jullie comments! Oplaadstekker vind ik wel een hele leuke. Mijn idee is ook dat het wellicht met de de stoelverwarming heeft te maken.
Als die optie aanwezig is dan zitten de schakelaars tegen het opbergvak van de middenconsole aan, dus dat klinkt logisch.

Wat betreft losse stekkers in de auto heb ik er nog een gevonden op een loze schakelaar naast de mistachterlichtschakelaar. Ook daar is een compleet bedrade stekker te vinden die dan wel voor de mistlampen in de voorbumper zijn. Ik heb ze er niet in zitten maar ik kan me voorstellen dat het een fluitje van een cent is om ze alsnog te monteren als de bekabeling aanwezig is.
Berrie120
Berichten: 963
Lid geworden op: 16 sep 2010 10:17

Re: Mysterieuse losse stekker

Bericht door Berrie120 »

Die oranje is voor modificeren van de ecu software umet een dealer diagnostic tooltje
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Mysterieuse losse stekker

Bericht door erichendri »

Doen ze dat niet gewoon met de stekker waarmee ze ook de
storingscodes van de ECU uitlezen.

Eric
Plaats reactie