Tomtom inbouwen

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frankism
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 mar 2021 07:03

Tomtom inbouwen

Bericht door Frankism »

Hoi,

Boven de weergave van de klok en boordcomputer zit een klen vakje, is het mogelijk om daar een 5 inch tomtom in te bouwen? Zijn er mensen die al geprobeerd hebben, en daar dan ook succesvol in zijn geweest?


Heb je dan ook een laadkabel er naar toe kunnen brengen?
Outback 2.5 Automaat, 2004 (Op LPG)
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Tomtom inbouwen

Bericht door Raph »

Dag Frankism,

Moet het een TomTom zijn, of is een Android tablet ook een optie?

Afbeelding

In dat geval, kijk eens op de volgende pagina's op dit forum: Van het gebruik van een draadloze lader ben ik snel terug gekomen. En inmiddels zit er een Lenovo M7 tablet in met 2Gb werkgeheugen en een wat krachtiger processor, want de tablets die in het 2DIN vak passen zijn niet echt snelheidsmonsters.

En de telefoonhouder is vervangen dooor een exemplaar dat lager in het dashboard zit.

Maar ruim 2 jaar verder kan ik toch wel zeggen dat het in de praktijk allemaal prima werkt. En het er niet gekunsteld uitziet.
Gebruikersavatar
Frankism
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 mar 2021 07:03

Re: Tomtom inbouwen

Bericht door Frankism »

Ik heb nog een tomtom 5000 (dacht ik) liggen. das een 5 inch model. Is dan wel noodzakelijk om een laadkabeltje ernaar toe te brengen. Dit ziet er erg netjes uit. Hoe heb je dit vastgezet?
Outback 2.5 Automaat, 2004 (Op LPG)
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Tomtom inbouwen

Bericht door Raph »

Frankism schreef:Ik heb nog een tomtom 5000 (dacht ik) liggen. das een 5 inch model. Is dan wel noodzakelijk om een laadkabeltje ernaar toe te brengen. Dit ziet er erg netjes uit. Hoe heb je dit vastgezet?
De kabel heb ik binnendoor naar beneden geleid. De eerste stap was het loshalen van het paneel rechts van de middenconsole. Vervolgens heb ik een touwtje en een stuk ijzerdraad gebruikt om de USB-kabel van boven naar beneden te geleiden. Onderaan in het paneel heb ik aan de rand een gaatje geboord en vervolgens vrij gemaakt, waardoor het een inkeping werd. Het komt vlak bij de sigarettenaansteker uit. In plaats van de aansteker zit daar een USB-plug met twee poorten. Het achter het dashboard wegwerken was een priegelwerkje, maar uiteindelijk best goed te doen.
Plaats reactie