Achterlichten van een Amerikaanse Outback (3rd gen) / Legacy Wagon (4th gen) uit 2009

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1453
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Achterlichten van een Amerikaanse Outback (3rd gen) / Legacy Wagon (4th gen) uit 2009

Bericht door Raph »

Op pagina http://gtcarlot.com/colors/car/82846470-4.html zag ik de achterlichtunits van een Amerikaanse Outback (3rd gen) / Legacy Wagon (4th gen) uit 2009 die er heel anders uitzien dan bij ons; zie onderstaande foto.

Afbeelding

Als je op Ebay gaat kijken (zoekopdracht: rear tail light subaru outback 2009), dan worden de units waarmee Europese Legacy Wagons en de Outbacks van 2007 tot en met 2009 werden uitgerust aangeboden als "JDM".
Wie weet hoe dat zit? Zijn de units die op de Amerikaanse (en afgaand op de info op Ebay ook Australische) modellen werden gemonteerd uitwisselbaar met de Europese modellen?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Achterlichten van een Amerikaanse Outback (3rd gen) / Legacy Wagon (4th gen) uit 2009

Bericht door quikfit »

Een paar verschillen zijn...In Europa en in Japan(JDM) heb je oranje knipperlichten en in Amerika rode,alles is uitwisselbaar(na wat aanpassingen)maar of ze blij met je zijn(politie,RDW,APK) betwijfel ik.
https://topgear.nl/autonieuws/rode-knip ... gndetails/
Of de knipperlichten branden continue als je ze niet worden gebruikt en knipperen alleen als je ze inschakelt(dit mag volgens mij wel,maar pin me er niet op vast).
https://www.uslights.nl/

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1453
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Achterlichten van een Amerikaanse Outback (3rd gen) / Legacy Wagon (4th gen) uit 2009

Bericht door Raph »

Dank. Duidelijk.
Die Amerikaanse achterlichten zijn duidelijk anders. Maar ik vind de achterlichten - van na de facelift - die nu op m'n Legacy zitten mooier. Dus ik laat ze gewoon zitten. :)
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Achterlichten van een Amerikaanse Outback (3rd gen) / Legacy Wagon (4th gen) uit 2009

Bericht door *thomas* »

Let op quikfit, je bent wat te snel geweest in deze:

In de USA zijn er twee soorten achterlichten. Het eerste type kennen we in Europe op de wagens van 2004-2006 (het knipperlichtglas was oranje en zat onderaan). Daarna hebben ze in Amerika (dat zijn de units die Raph aanhaalt) het knipperlichtglas wit gemaakt en het lampje oranje (of rood). Je kan deze units zonder problemen op elke pre-facelift Legacy/Outback plaatsen. Bij de facelift kan het ook, maar kan heb je de kabelboom van de lichtunit nodig (de connectoren verschillen een klein beetje).

In Europa en Japan zijn er tevens twee soorten units. De eerste is gelijk aan die uit de USA, de andere is specifiek voor Europa, Japan en Australië (denk ik). Die worden door Amerikanen (en ebay verkopers) aangeduid als JDM omdat:
A. alles met JDM is meer waard
B. ze vaak niet weten dat er in Europa ook wagens rondrijden ;)
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Achterlichten van een Amerikaanse Outback (3rd gen) / Legacy Wagon (4th gen) uit 2009

Bericht door quikfit »

*thomas* schreef:Let op quikfit, je bent wat te snel geweest in deze:
Weer wat geleerd. :okeee: Heb me er nooit echt in verdiept omdat het me nooit bezig heeft gehouden. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Achterlichten van een Amerikaanse Outback (3rd gen) / Legacy Wagon (4th gen) uit 2009

Bericht door *thomas* »

No prob. Ik ben er soms te fanatiek mee bezig. In feite vind ik de US facelift versie erg mooi op een prefacelift, maar ze hebben geen E-keur en ik ben een angsthaas wanneer het aankomt op monteren van non conforme onderdelen in dit vervelende belgenland.
Plaats reactie