meterset allias forester pod

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marzon
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 dec 2010 21:39

meterset allias forester pod

Bericht door marzon »

hij zit hoor, na veel gemedder ..

het past dus wél 3x 52mm in een foresterpod, maar je moet ff wat aanpassen ! de diameter is namelijk eigenlijk net te groot.

Afbeelding

de sensoren passen natuurlijk niet echt onder de dynamo, maar ik had nog wat nippeltjes en t stukjes liggen. nu een stalen drukleiding gelegd met de sensoren aan de andere kant, bovenop de luchtinlaat slang, heb je opeens ruimte zat !

Afbeelding

en nog even een geintje uitgehaald, mijn eigen logo op de intercooler gezet (wat STI kan , ..... )

Afbeelding
Nulla tenaci invia est via !
Gebruikersavatar
Rudy
Berichten: 288
Lid geworden op: 05 jul 2009 11:04

Re: meterset allias forester pod

Bericht door Rudy »

Ziet er goed uit, Martijn,
Ik wist eigenlijk al dat het moest gaan lukken.

Heb je al gereden met de andere shocks?
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: meterset allias forester pod

Bericht door SP-Boxer »

Netjes hoor :okeee:

Bij 3x52mm moet je geloof ik de bovenrand wat warmstoken zodat de radius van de tellers er net in gaat. Maar het is gelukt zie ik ;)

Was de sensor te hoog voor omder de dynamo? Is het er eentje met een dubbele aansluiting?
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: meterset allias forester pod

Bericht door Bram_R »

Persoonlijk vind ik het zo wel een beetje hoog loodgieters gehalte hebben, ook niet zo'n fan van die AMP stekkertjes, die gaan zeker nog wel storing geven.

Je hebt in je blok meerdere plekken zitten waar zo'n grote M18x1,5 imbus plug zit. Deze kun je eruit schroeven en vervolgens Subaru plug pn. 11024AA210 monteren. Dit is een verloop van M18x1,5 naar 1/8 BSP, hier kun je dan direct je sensoren inschroeven.

Wil je toch meerdere sensoren op een plug zetten, in dit topic http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopi ... 0&start=21 staan adaptersets met een stukje flexibel RVS slang naar een blokje met twee montageplekken. Zie pag. 5 van dat topic voor meer info van die set.

Het zal zo wel werken, maar ben vooral bang dat die AMP stekkertjes snel corroderen zo en je niet goede sensorwaarden gaan doorgeven.
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
marzon
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 dec 2010 21:39

Re: meterset allias forester pod

Bericht door marzon »

als het hele spul onder de dynamo moest dan kon de dynamo er niet meer in inderdaad, zelfs met alleen de druksensor zat ik al te hoog.

ik zie net in de andere topic dat er nog een makkelijke plug in het blok zit, dus ik denk dat ik de extra sensoren eerdaags daarheen verplaats, das wel mooier. ff zo'n M18x1.5 > 1/4"unf regelenc dus..

die amp stekkertjes geven niet zo snel problemen, zolang ze beschut zitten. likje vaseline voorkomt ook veel.
maar eh hoe wou je het anders doen ? kan moeilijk een massa draad aan m'n blok solderen ofzo
Nulla tenaci invia est via !
Plaats reactie