Celfix voor P0420 foutcode
Geplaatst: 10 okt 2020 13:01
Hallo subaru liefhebbers!
Ik ben via dit forum al achter de tip gekomen voor een celfix om 'storing' P0420 opgelost te krijgen.
Sinds april 2020 heb ik hier namelijk last van. Toen is het uitlaatsysteem van mijn Forester SG van spruitstuk t/m demper vervangen (imitatie). En sindsdien krijg ik de cel melding.
Daarnaast begon de motor soms tijdens het rijden een beetje in te houden en op lage toeren in lage versnelling minimaal te stotteren. Inmiddels is er het nodige vervangen maar dat pokke lampje met die pokke storing blijft terug komen. Het blok zelf loopt als een zonnetje en is 0,0 op aan te merken. Sterker nog de melding komt elke keer als ik gewoon rustig aan het rijden ben. Trek ik met 4000 toeren een zware paardentrailer de heuvel op dan meldt hij zich natuurlijk niet.......
Wat is er vervangen:
- het uitlaatsysteem van spruitstuk t/m demper
- beide lamda sensoren
- bougies
- bougie kabels
De auto staat in onderhoud bij onze buren die een Bosch garage hebben maar ook zij weten het inmiddels niet meer.
Met de uitgelezen code heb ik een subaru specialist gebeld en die wist mij te vertellen dat dit door de imitatie uitlaat komt. Hier zitten bij de lamda's geen zogenaamde wervelkamertjes in waardoor de sensoren op de 'verkeerde' plek in de luchtstroom zitten en dat in combi met een strak en gevoelig systeem deze storing geeft. Enige oplossing was natuurlijk een origineel systeem plaatsen......
En dan is daar ineens de tip van de celfix! Lijkt mij een mooie betaalbare oplossing. Maar nu zit ik in discussie met zowel mijn man als de buurman. Zij denken dat door de lambda verder uit de stroom te plaatsen (celfix ziet er nogal gesloten uit met die mini gaatjes) het systeem het verkeerde signaal krijgt en een rijker mengsel......dus hoger verbruik......gaat afgeven.
Hoe zijn jullie praktijkervaringen m.b.t. celfix en benzineverbruik?
Ik ben via dit forum al achter de tip gekomen voor een celfix om 'storing' P0420 opgelost te krijgen.
Sinds april 2020 heb ik hier namelijk last van. Toen is het uitlaatsysteem van mijn Forester SG van spruitstuk t/m demper vervangen (imitatie). En sindsdien krijg ik de cel melding.
Daarnaast begon de motor soms tijdens het rijden een beetje in te houden en op lage toeren in lage versnelling minimaal te stotteren. Inmiddels is er het nodige vervangen maar dat pokke lampje met die pokke storing blijft terug komen. Het blok zelf loopt als een zonnetje en is 0,0 op aan te merken. Sterker nog de melding komt elke keer als ik gewoon rustig aan het rijden ben. Trek ik met 4000 toeren een zware paardentrailer de heuvel op dan meldt hij zich natuurlijk niet.......
Wat is er vervangen:
- het uitlaatsysteem van spruitstuk t/m demper
- beide lamda sensoren
- bougies
- bougie kabels
De auto staat in onderhoud bij onze buren die een Bosch garage hebben maar ook zij weten het inmiddels niet meer.
Met de uitgelezen code heb ik een subaru specialist gebeld en die wist mij te vertellen dat dit door de imitatie uitlaat komt. Hier zitten bij de lamda's geen zogenaamde wervelkamertjes in waardoor de sensoren op de 'verkeerde' plek in de luchtstroom zitten en dat in combi met een strak en gevoelig systeem deze storing geeft. Enige oplossing was natuurlijk een origineel systeem plaatsen......
En dan is daar ineens de tip van de celfix! Lijkt mij een mooie betaalbare oplossing. Maar nu zit ik in discussie met zowel mijn man als de buurman. Zij denken dat door de lambda verder uit de stroom te plaatsen (celfix ziet er nogal gesloten uit met die mini gaatjes) het systeem het verkeerde signaal krijgt en een rijker mengsel......dus hoger verbruik......gaat afgeven.
Hoe zijn jullie praktijkervaringen m.b.t. celfix en benzineverbruik?