US import trekhaak bedrading

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
PeterBroer
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2020 15:03

US import trekhaak bedrading

Bericht door PeterBroer »

Weten jullie of het simpel Plug&Play is om een trekhaak met bijbehorende eu 13polige kabelboom te installeren op een US import Outback uit 2015?
Of misschien weten jullie waar ik moet informeren over dit onderwerp?
We hebben de auto nog niet gekocht maar dit is wel een dealbreaker aangezien we caravan trekkers zijn....
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: US import trekhaak bedrading

Bericht door erichendri »

Ik zou eerder een Nederlandse auto kopen, mischien wat duurder maar bij pech onderweg als dat ooit een
keer gebeurd, bij onderhoud etc.
Laat ik het zo zeggen, er kunnen afwijkende USA onderdelen op de auto zitten die apart besteld moeten worden.
Of een EU trekhaak plug en play past weet ik niet zeker, bedradingsstekkers kunnen ook afwijkend zijn.
Staat mij ook bij dat DE Amerikaanse subaru's op ron 91 afgesteld staan, vermogen is dan minder
dan een subaru afgesteld op 95/98.
Dan, maar dat weet ik niet zeker kan de koeling minder capaciteit hebben.
Hoe jong is de outback eigenlijk?

Eric
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: US import trekhaak bedrading

Bericht door SP-Boxer »

Die in Hilversum toevallig?

Die zal inderdaad om zijn afkomst minder duur zijn. Volgens mij mist deze ook Eyesight?
"I feel Legacy"
PeterBroer
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2020 15:03

Re: US import trekhaak bedrading

Bericht door PeterBroer »

De auto is uit 2015. En ja, het is de auto in Hilversum. Reed heerlijk en eigenlijk geen gebrek aan vermogen oid. Maar goed, en zullen verschillen zijn. Maar is daar nou zo weinig over bekend? We zijn een beetje aan het gissen met z'n allen geloof ik. Heb met Aalsmeer gebeld met Stern Amersfoort en met Heerikhuizen in Maarn. Maar niemand weet er eigenlijk iets van...Misschien moet ik het internet nog maar eens afstruinen. Wat nog vervelender is, is dat de auto nog niet RDW gekeurd is op aanhanger geremd en ongeremd gewicht...
Ik vind de amerikaanse versie net wat leuker dan de EU versie....maar goed misschien moeten we verder kijken
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: US import trekhaak bedrading

Bericht door SP-Boxer »

Laat ik het zo zeggen: Ik zie geen reden waarom een trekhaak voor een 2015 Outback er niet op zou passen. En of de kabelboom voorzien is van een stekker voor de contactdoos is eigenlijk niet zo'n issue. De benodigde aansluitingen zijn altijd wel te maken.
Het trekgewicht dat ontbreekt op het kenteken lijkt me een serieuzer probleem...
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: US import trekhaak bedrading

Bericht door Mr.Q »

PeterBroer schreef:De auto is uit 2015. En ja, het is de auto in Hilversum. Reed heerlijk en eigenlijk geen gebrek aan vermogen oid. Maar goed, en zullen verschillen zijn. Maar is daar nou zo weinig over bekend? We zijn een beetje aan het gissen met z'n allen geloof ik. Heb met Aalsmeer gebeld met Stern Amersfoort en met Heerikhuizen in Maarn. Maar niemand weet er eigenlijk iets van...Misschien moet ik het internet nog maar eens afstruinen. Wat nog vervelender is, is dat de auto nog niet RDW gekeurd is op aanhanger geremd en ongeremd gewicht...
Ik vind de amerikaanse versie net wat leuker dan de EU versie....maar goed misschien moeten we verder kijken
Ik neem aan dat het deze is:
https://www.autowereld.nl/subaru/outbac ... tails.html
Heeft vlgs. mij geen Eyesight. En als er Eyesight op zit is dan de afstelling in Europa anders dan in de US.
En zo kunnen er ook andere uitvoeringsverschillen zijn tov. het Europese model.

Zo weet ik dat bij model 2010-2013 er op het US-model geen inklapbare spiegels zitten.

Sowieso herken je een US-model aan de dakdragers met geïntegreerde dwarsliggers.

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: US import trekhaak bedrading

Bericht door *thomas* »

Trekgewicht is in de US veel lager dan in Europa. Als ze dat dus zouden overnemen, heb je een probleem.
henkkay
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2020 09:40

Re: US import trekhaak bedrading

Bericht door henkkay »

Trekgewicht in Amerika is 1300 kg. Een soort rudimentaire trekhaak. Mijn dealer durfde er geen 1300 kg aan te hangen want de constructie was niet best. Vermoedelijk wordt ie met dat ding ook niet goedgekeurd. Ik heb een nieuwe trekhaak laten plaatsen van Brink en de auto bij de RDW laten keuren voor 2000 kg trekgewicht. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: US import trekhaak bedrading

Bericht door quikfit »

Heel verstandig,veel plezier met je auto. :okeee:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: US import trekhaak bedrading

Bericht door SP-Boxer »

Gaat dit om hetzelfde exemplaar dat in Hilversum te koop stond, of betreft dit een andere?
"I feel Legacy"
henkkay
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2020 09:40

Re: US import trekhaak bedrading

Bericht door henkkay »

Een andere. Niet die in hilversum.
Plaats reactie