ingebouwde navigatie legacy

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

ingebouwde navigatie legacy

Bericht door ferluci »

ik heb een vraagje over het ingebouwde navigatie van subary in een legacy/outback van 2003 t/m 2009.
op dit moment zit er een ge-update schijfje in uit 2008 (origineel uit 2003 heb ik ook nog) dus je kunt je voorstellen dat ik geregeld niet helemaal correct op aankomstlocatie uitkom.
is/zijn er inmiddels al update schijfjes uitgekomen voor dit systeem? subaru zelf hult zich in stilte na meerdere mailtjes?
ik hoop het wel want dan is de frustratie ook wat minder als je al een kilometertje of twee op de "goede" weg rijd maar door de vangrail toch weer gescheiden wordt en uiteindelijk uit komt nabij rotterdam ipv zeeland waar ik wel heen moest :lol:
(niet dat rotterdam zo slecht is, maar tis niet waar ik zijn moest)
hoor graag van jullie :okeee:
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: ingebouwde navigatie legacy

Bericht door SP-Boxer »

Ja, er zijn wel updates beschikbaar voor dit core 1 systeem, maar geloof dat de laatste (definitief) van 2015 is.
Er zijn wel kopieën in omloop welke je voor een leuk bedrag kunt opsnorren. Misschien dat een forumlid je daar aan kan helpen.

Zelf heb ik het nieuwere core 2 systeem, dus kan je er helaas niet aan helpen.
"I feel Legacy"
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: ingebouwde navigatie legacy

Bericht door ferluci »

@sp-boxer

thnx, nu weet ik dat er in ieder geval een update is beter dan de 2008 versiewaar ik nu op navigeer.
Ik hoop dat er een forumlid is die mij wat verder kan helpen al dan niet met een ori of kopie, of een site waar het te koop is.
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: ingebouwde navigatie legacy

Bericht door DucATIRadeon »

heb in de forester een pioneer ingebouwd met navi en die kaart is redelijk nieuw (half-2019), maar weet iemand of de kaarten van Sub anders zijn dan van pioneer of andere merken?
mss domme vraag, ik weet ook niet alles ook als ze redelijk voor de hand liggen...
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: ingebouwde navigatie legacy

Bericht door Raph »

ferluci schreef:ik heb een vraagje over het ingebouwde navigatie van subary in een legacy/outback van 2003 t/m 2009.
op dit moment zit er een ge-update schijfje in uit 2008 (origineel uit 2003 heb ik ook nog) dus je kunt je voorstellen dat ik geregeld niet helemaal correct op aankomstlocatie uitkom. [...]
Er is ook een andere oplossing mogelijk.

Is het ingebouwde systeem zo'n 2-DIN unit? In dat geval zou je kunnen overwegen om die te vervangen door een 7-inch tablet die precies in het gat past. Er zijn momenteel twee modellen die je daarvoor kunt gebruiken: de Lenovo Tab M7 en de Huawei Mediapad T3. Ze draaien allebei op Android.

Vervolgens een navigatie-app naar keuze installeren en je kunt vanaf iets minder dan 100 euro (voor de tablet en een levenslange app-licentie) gebruik maken van up-to-date navigatie.

Ik gebruik het inmiddels een jaar in m'n Legacy; je ziet er, op het opstarten na, niet aan af dat er een Android-tablet in het dashboard zit. En qua gebruik bevalt het prima. Volgens mij werkt het zeker niet minder dan het originele systeem.

Zie ook het item op viewtopic.php?f=15&t=3762&p=49973#p49973.
Inmiddels zit er een Lenovo Tab M7 in; die heeft een speciale versie van Android 9 (de zgn. Go Edition), die beter draait op lichte hardware. Daarnaast heeft deze tablet 16Gb opslaggeheugen. De M7 is te koop vanaf 80 euro.

De Huawei voldeed trouwens prima, maar daarop kun je geen custom ROMs draaien en daarmee wil ik wel gaan experimenteren.

Laat maar weten als je meer info nodig hebt over het inbouwen van een tablet.
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: ingebouwde navigatie legacy

Bericht door ferluci »

hey subaruliefhebbers.

Ik heb wat gevonden in Engeland vwb de updates van de verschillende navigatiesystemen in onze subaru's.
Als je de link volgt die Subaru zelf geeft kom je op een site waar de update rond de 307 euro kost, hier is deze maar rond de 34 euro (omrekentool britse pond naar euro) incl verzenkosten.
volgens de reviews niets mis mee mits de juiste disc gekozen voor het juiste systeem. (core1, core2 of micro SD)

https://www.satnavishop.co.uk/2018-suba ... -345-p.asp

heb ook nog een forum gevonden waar deze update besproken wordt en ziet er betrouwbaar uit.

http://www.uklegacy.com/forums/index.ph ... date-disc/

ik denk dat ik deze schijf ga bestellen en kijk wat er gebeurt, eerst maar de landen waar ik mogelijkerwijs zou kunnen rijden en dan maar eens de andere landen (frankenland of zo, niet dat ik daar vrijwilling heen ga maar toch).
ik hou jullie op de hoogte.
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: ingebouwde navigatie legacy

Bericht door ferluci »

1766535E-275A-446C-B37E-D8498618B697.jpeg
Update
Ik heb een dvd gekocht met een update 2018 voor de core-1 navigatie in de legacy(zie foto)
Kosten slechts €45 incl verzendkosten.
Dvd komt uit Engeland. Zie de link
https://www.satnavishop.co.uk/2018-suba ... -345-p.asp
€45 is beter Dan de €269 die subaru vraagt
Navnav doet het uitstekend
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: ingebouwde navigatie legacy

Bericht door *thomas* »

Ziet de kaart er nu ook anders uit? Sorry voor de domme vragen, maar ben helemaal niet thuis in dit soort software.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: ingebouwde navigatie legacy

Bericht door Raph »

ferluci schreef:Kosten slechts €45 incl verzendkosten.
Blijf het veel geld vinden.

Bij Sygic heb je op dit moment een aanbieding waar je een levenslange licentie krijgt voor alle kaarten van de wereld, inclusief verkeersinformatie, voor 20 euro. Voor nog geen 80 euro een 7 inch tablet erbij en je hebt onder de 100 euro een véél moderner navigatiesysteem. En eentje die je bovendien desgewenst kunt inbouwen in een 2DIN-slot.
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: ingebouwde navigatie legacy

Bericht door ferluci »

*thomas* schreef:Ziet de kaart er nu ook anders uit? Sorry voor de domme vragen, maar ben helemaal niet thuis in dit soort software.

kaart ziet er hetzelfde uit, geen veranderingen.
wel weer wegen die "bestaan" op de navnav ipv rijden in een weiland :) :)
Dylan
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:48

Re: ingebouwde navigatie legacy

Bericht door Dylan »

Hallo,

Ben sinds kort ook trotse eigenaar van een mooie subaru en liep tegen hetzelfde probleem.
nu heb ik via marktplaats ook navigatie updates gevonden.

Deze verkoper zegt dat deze cd’s uit 2016/2017 zijn 20€ per cd, als je heel europa wil dan is het €50 euro excl. verzendkosten.

Link marktplaats:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-diver ... systemmail

Deze komen uit duitsland.

Dus nu ben ik aan het twijfelen, uit Duitsland of Engeland?
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: ingebouwde navigatie legacy

Bericht door erichendri »

2016 of 2017 zijn toch oud?

Eric
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: ingebouwde navigatie legacy

Bericht door SP-Boxer »

Worden sinds die jaren geen nieuwe updates mee uitgebracht voor deze systemen volgens mij. Dus dat zijn de laatste.
"I feel Legacy"
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: ingebouwde navigatie legacy

Bericht door ferluci »

ik heb de update uit engeland en ben er blij mee.
voor het geld hoef je het niet te laten, blijft altijd goedkoper dan wat subaru er voor vraagt
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 153
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Re: ingebouwde navigatie legacy

Bericht door mikage »

@ferluci : Bedankt voor de tip. Ik heb de CD ook gekocht en moest daarvoor op zondagavond (!) wat heen en weer mailen om de juiste versie te vinden omdat de jaartallen in de omschrijving niet overeen kwamen. Dat is diezelfde avond opgelost!!

Vandaag binnen gekregen en hij draait foutloos. Ik kan nog niet beoordelen of hij echt "bij de tijd" is, maar hij is wel nieuwer. De CD geeft aan: versie 2019-2020; Het systeem in de Subara geeft aan dat het kaartmateriaal(?) versie 2018 is.
IMG_20200929_151420-1.jpg
Plaats reactie