dab +

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
chefstoker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 nov 2017 11:36

dab +

Bericht door chefstoker »

Subaru biedt nu al (standaard of als optie) multimediasystemen aan met DAB-technologie. Je kan ook een DAB-adapter kopen of een accessoire waarmee je de zenders kan opvangen en aan je autoradio doorgeven via de aux-ingang of via Bluetooth. ik moet echter nog niet panikeren, want de FM-frequentie blijft nog wel een paar jaar actief in België, hoewel andere landen die al definitief hebben opgeborgen, zoals bijvoorbeeld Noorwegen.
Nu vraag ik mij af of zo een DAB-adapter wel voldoet voor men xv multimediasysteem kwestie ontvangst en het gedoe met andere antenne,
zal er wel een andere kunnen indraaien ,weet nu niet of de huidige kabel nog kan dienen onder de interieurbekleding en dan nog de kabel voor de stroom met de adapter op het dashboard lijkt me nogal rommelig , het is wel de goedkoopste oplossing
Of anders toch maar zo een multimediasysteem met DAB + door Subaru laten inbouwen zal wel de duurste oplossing zijn , zal wel bestaan denk ik :roll:
Hoe zouden jullie het aanpakken vraag ik me af

alvast bedankt voor het meedenken

gr louis
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: dab +

Bericht door quikfit »

Ik heb mijn FM Radio/CDspeler vervangen voor een DAB Radio/CDspeler,bij mij paste een dubbel-DIN radio,bij de XV is het ongetwijfeld een dure oplossing om het multimediasysteem met navigatie te vervangen voor eentje met DAB. Ik denk dat als je de prijs te horen krijgt,je een DAB-adapter neemt. ;)
Ze werken overigens prima en een beetje monteur bouwt het netjes in en werkt de bedrading vrijwel helemaal weg.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Plaats reactie