start & stopsysteem probleem

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
chefstoker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 nov 2017 11:36

start & stopsysteem probleem

Bericht door chefstoker »

hallo lezers
Ben louis uit belgie bezit een xv van 2016 met nu na 3 jaar 23000 km op de teller vooral gereden door de vrouw (ik mag hem poetsen ) :okeee:

volgend probleem : Als het s/s eens werkt wat bij ons niet veel voorkomt wegens te korte ritten , valt de motor wel stil maar start hij niet automatisch weer op bij het loslaten van de rem , dan verschijnt er op de display in een geel kader ( zet de keuzeschakelaar in P duw op de rem en start handmatig ) Vooraleer je dat gedaan hebt krijg je al getoeter achter je bij de lichten , zeer vervelend .

Nu rijden we met s/s uitgeschakeld, maar dat moeten we iedere keer doen als we opstarten, zou juist andersom moeten zijn vind ik
zou dit mogelijk zijn dit om te draaien ? De besparing is bij ons heel miniem 0,745 L na 3 jaar. :roll:
Dus daar moeten we het niet voor doen .

Gebeld naar garage en daar zeggen ze zou kunnen zijn dat er contacten kapot zijn aan motorkap , deuren , veiligheidsgordels enz.
het was druk zeiden ze en ik zal het laten nakijken bij eerst volgend onderhoud . Is in juni 2020. Zou ik zo lang wachten ?
Maar nu ik het probleem zo overloop, werken toch al mijn censoren , want hij valt stil .
Alleen start hij niet terug op van zijn eigen , wat denken jullie ervan .
Het vervelende is dat de garantie juist na 3 jaar en een maand afgelopen is :mrgreen:

Dank bij voorbaat met vriendelijke groeten ,Louis
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: start & stopsysteem probleem

Bericht door quikfit »

Welkom hier Louis,
Als je nog wat coulance van de garage zou kunnen verwachten,dan zou ik niet tot juni volgend jaar wachten.
Het kan zijn dat de rempedaal-sensor stuk is of niet helemaal goed is afgesteld...ook de schakelaars/contacten die de garage noemt kunnen het zijn.
Maar het is een vrij gecompliceerd systeem,dus ik zou het laten nakijken bij de Subaru-dealer.

Wil je het helemaal uitzetten,dan is dit een oplossing,maar ik zou eerst de dealer er even naar laten kijken,uitschakelen kan altijd nog.... https://www.youtube.com/watch?v=mE7HB3jYM8k

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: start & stopsysteem probleem

Bericht door DucATIRadeon »

bij mijn outback 2015 met CVT (werkende s/s systeem dat automatisch inschakelt iedere keer dat het contact uit gaat en weer aan) is de rem niet zo hard intrappen vlak voordat de auto stil staat.

begrijp ik dat jouw xv een roerijzer is?
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: start & stopsysteem probleem

Bericht door erichendri »

Accu al doorgemeten?
Overigens zou ik niet tot volgend jaar wachten.
Coulance staat niet bij de importeur in zijn woordenboek.

Eric
chefstoker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 nov 2017 11:36

Re: start & stopsysteem probleem

Bericht door chefstoker »

Bedankt voor het meedenken aan iedereen . Zal maar afspraak maken met dealer van Subaru . De accu zal het ook niet zijn denk ik
omdat hij wel stilvalt, parameter om juist niet stil te vallen bij te zwakke accu .
Wat DucATIRadeon bedoelt met roerijzer begrijp ik niet , is geen gebruikelijk woord hier. Dat van de rem niet volledig in te trappen weten we ook wel , maar omdat we maar korte ritten maken vergeet men vrouw dat wel eens , en dan nog , het moet gewoon opstarten ,is zo bedoeld . Hou jullie nog verder op de hoogte .
Mvgr Louis
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: start & stopsysteem probleem

Bericht door DucATIRadeon »

roerijzer wordt handmatige versnellingsbak mee bedoeld.
chefstoker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 nov 2017 11:36

Re: start & stopsysteem probleem

Bericht door chefstoker »

OKE nu begrijp ik je , wordt alleen geleverd met cvt , is geen keuze meer

Greets Louis
Plaats reactie