Schema speed pulse enz

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Schema speed pulse enz

Bericht door aze2000 »

Goedemorgen,

Kan iemand mij vertellen waar het volgende zit.

Speed pulse draad
Achteruitrij + draad voor het schakelen van de achteruit rij lampen bij een automaat. uiteraard ook bij de achterlichten vandan te halen.. maar moet ook bij de automaat in de buurt zitten (tbv achteruit rij camera )

Groet Robert
Groet Robert
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Schema speed pulse enz

Bericht door aze2000 »

Het gaat hier om een forester xt 2004 sg model
Groet Robert
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Schema speed pulse enz

Bericht door hummie »

EDIT door SP-Boxer: Ga mensen nu niet uit de kast lokken!
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Schema speed pulse enz

Bericht door Mrdjc »

hummie schreef:Ga toch niet klooien als je niet weet waar je het moet halen. Laat zo iets toch gewoon professioneel inbouwen.
Volgens mij is dit soort reactie niet helemaal in stijl met betrekking tot behulpzaamheid en forum ethos...
Mensen komen op een forum zoals deze voor vriendelijk advies en tips, mogelijk omdat ze het lekker zelf willen proberen (Wie zijn wij om ze tegen te houden?)

Uiteraard heb jij ook een mening, maar ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is van bovenstaande reactie, en wat de orginele poster ermee zou opschieten behalve denken "Wat een K*T forum... heb ik niks aan!" ?

</off topic>

<on topic>

Bij een ouder model zou ik zeggen dat je dit zou je allemaal bij de versnellingsbak vandaan moeten toveren, achteruit rij schakelaar komt daar vandaan, al weet ik met dit soort model(Ik ben een Legacy Gen II fanaat) waar de snelheids sensor vandaan komt, of die nog steeds op de bak meedraait, of via omwentelingen van ABS....

Uit interesse, waar heb je die snelheids signaal voor nodig precies??

Achteruitrijlicht zou ook ergens via een relais moeten zitten onder het dashboard.. zou je echt de schema's in moeten duiken.
Mogelijk dat je hier iets aan hebt:
http://www.a2motors.ru/downs/sm-for03/for03_wir_01.pdf
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Schema speed pulse enz

Bericht door aze2000 »

Bedankt voor je reactie en de link,, daar kan ik zeker even wat mee.

Ik heb m nodig voor een navigatie systeem/radio die wil graag ook een speed puls hebben. voor oa dasch cam functie en mischien nog wel voor meer..

Maar ik ben m nog aan t installaren en dat is toch nog wel een klusje,, maar goed daar kom ik nog op terug uiteraard met wat foto materiaal.

super bedankt voor je reactie,, kan daar zeker iets mee..

EDIT door SP-Boxer: Let een beetje op je taal Robert. Laatste waarschuwing voor jou :!:
Groet Robert
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Schema speed pulse enz

Bericht door erichendri »

Draad van de achteruit loopt via de kabelboom naar achteren.
Is dat niet langs de linker dorpel?
Zit geen relais tussen.
Snelheidssignaal vind je wel eens in de radiostekker.
Misschien + achterruitlampen ook.

Eric
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Schema speed pulse enz

Bericht door aze2000 »

Heb nu schema’s Eric,, zal idd daar naar jou tips ook even kijken Tnx..
Groet Robert
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Schema speed pulse enz

Bericht door aze2000 »

Heb nu schema’s Eric,, zal idd daar naar jou tips ook even kijken Tnx..
Groet Robert
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Schema speed pulse enz

Bericht door hummie »

Mrdjc schreef:
hummie schreef:Ga toch niet klooien als je niet weet waar je het moet halen. Laat zo iets toch gewoon professioneel inbouwen.

Uiteraard heb jij ook een mening, maar ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is van bovenstaande reactie,
Volgens mij is dit soort reactie niet helemaal in stijl met betrekking tot behulpzaamheid en forum ethos...
Mensen komen op een forum zoals deze voor vriendelijk advies en tips, mogelijk omdat ze het lekker zelf willen proberen (Wie zijn wij om ze tegen te houden?)
Sorry als die uitspraak verkeerd viel. Klooien is voor zover ik weet een gewoon net en veelgebruikt Nederlands woord hoor.
En het was bedoeld als goedbedoeld advies, want als je met auto-elektronica niet weet waar je moet beginnen en het moet gaan halen ben je snel aan het klooien en kan het snel flink fout gaan.
In zulke gevallen volgt er hier vaak genoeg het advies (nog meer van anderen dan van mij) om naar een professional te gaan. Ik was echt niet de eerste met zo'n advies.
Mrdjc schreef:en wat de orginele poster ermee zou opschieten behalve denken "Wat een K*T forum... heb ik niks aan!" ?
Beetje vreemde zin en vreemd standpunt dit. Bij de vele reactie die ik op me af kreeg waren dan ook niet helemaal in stijl met betrekking tot behulpzaamheid en forum ethos (wie dat deden weten dat zelf wel) ?? Toen leek het allemaal OK en werd er niet geëdit of geklaagd? Ook door jou niet. Moet ik dan ook gaan denken
Ik dacht dus dat ik gewoon geheel in lijn van de stijl met betrekking tot behulpzaamheid en forum ethos reageerde? Ik reageer juist in de meeste gevallen behulpzaam. Lees maar terug.

En dit zelfde ook in reactie hierop.
hummie schreef:EDIT door SP-Boxer: Ga mensen nu niet uit de kast lokken!
Heb je je al afgevraagd? Wie lokt nou precies wie uit de kast?
Wat is dat toch altijd op forums? Iedereen roept altijd hard dat hij recht heeft om te mogen zeggen wat hij wil want recht op vrije meningsuiting, totdat ze een keer wat terug krijgen want een ander moet zijn mening maar voor zich houden. Iedereen mag uit de kast lokken wie hij wil, maar als ze een keer wat van hetzelfde terug krijgen is het meteen zielig huiliehuilie. Doe het dan zelf ook niet als je er zelf niet tegen kunt. :mrgreen:
Gewoon normaal tegen me doen, dan doe ik dat ook. En anders gewoon niet, ook goed, en dan niet mijn keuze. Zo simpel is het voor mij.

Dus wat mij betreft mag het klaar zijn. Vroeg ik al vaker, maar werd geen gehoor aan gegeven. Het ligt niet bij mij aangezien ik in beginsel altijd netjes communiceer, maar wel degelijk reageer op kl*tereacties. Doe dat naar mij en niemand zal van mij last hebben. Misschien dat de inmiddels uitgedeelde waarschuwingen gaan helpen? Ik hoop het.
Dus ik merk vanzelf wel of het onderhand klaar is bij diegenen.

PS: Ik had nog een inkoppertje meteen paraat omtrent die kast, wie (niet ik), en daaruit gelokt worden/daaruit komen. Maar die grap maak ik maar even niet voor ik ook een waarschuwing krijg. Maar zo makkelijk zou het kunnen zijn.
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Schema speed pulse enz

Bericht door aze2000 »

Goedemorgen,

Ik hoop van t weekend even de pulse aan te kunnen sluiten en dan eindelijk de radio geheel voor gebruik.
Was nog even een klusje ivm beperkte tijd en als je het goed en netjes wil doen dan is het echt even werk.
Zoals ik denk wel eens eerder heb aan gegeven heb ik in t verleden div cruise control en alarmsystemen ingebouwd,, en mensen wat was die alarm systemen een werk pfff
bossen met aders overal naar toe,, maar goed doe het nooit meer wat een onzin zn alarm,, maar goed dat is een andere topic.

ik kom er op terug ..
Groet Robert
Plaats reactie