kachel unit veranderen forester xt wel of niet?

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

kachel unit veranderen forester xt wel of niet?

Bericht door aze2000 »

Vraagje,,

kun je van een forester de kachel bediening uitwisselen en dat het ook nog werkt? of is hier al een topic aan besteed?

De onderste zit in mijn 2004 SG en de bovenste zit in de nieuwe model SG met ronde neus.
Bijlagen
s-l300.jpg
s-l300.jpg (9.14 KiB) 3544 keer bekeken
dda215b7-93ea-464f-aed5-bc4a32a5d96b.jpg
dda215b7-93ea-464f-aed5-bc4a32a5d96b.jpg (9.74 KiB) 3544 keer bekeken
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: kachel unit veranderen forester xt wel of niet?

Bericht door quikfit »

Dan zul je moeten uitvogelen of de locatie van de bedrading in de stekkers overeen komen!?
Misschien vind je hier wat aan wiring diagram. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/
Persoonlijk denk ik niet dat er veel zijn die dit zouden willen/doen.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: kachel unit veranderen forester xt wel of niet?

Bericht door aze2000 »

quikfit schreef:Dan zul je moeten uitvogelen of de locatie van de bedrading in de stekkers overeen komen!?
Misschien vind je hier wat aan wiring diagram. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/
Persoonlijk denk ik niet dat er veel zijn die dit zouden willen/doen.

Gr.Quikfit :mrgreen:

Dank je Quik,

En waarom niet dan? zelf lijkt me de traploze regeling beter.. zo i zo vind ik de kachel regeling/bediening een faag systeem.
Werkt gevoelloos, en de bediening is helemaal dat je denk hoe verzin je het :lol: ,,, even harder zetten de blower,, met je een aantal keren naar rechts draaien :(

Maar goed hebben wel meer merken last van,,, ook bij Honda was dat niet echt geweldig,, de enige wat goed in elkaar zat was bij mn Lancia.

we gaan het even bekijken,, dank voor je hulp
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: kachel unit veranderen forester xt wel of niet?

Bericht door quikfit »

aze2000 schreef:
quikfit schreef:zelf lijkt me de traploze regeling beter.. zo i zo vind ik de kachel regeling/bediening een faag systeem.
Werkt gevoelloos, en de bediening is helemaal dat je denk hoe verzin je het :lol: ,,, even harder zetten de blower,, met je een aantal keren naar rechts draaien :(
Hmm,beide panelen werken hetzelfde,het nieuwere paneel heeft ook een soort van standjes,het enige verschil is dat de knoppen anders geplaatst zijn volgens mij.
Wat betreft de blower...hoe had je dat gehad willen hebben zonder te draaien? :?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: kachel unit veranderen forester xt wel of niet?

Bericht door aze2000 »

quikfit schreef:
aze2000 schreef:
quikfit schreef:zelf lijkt me de traploze regeling beter.. zo i zo vind ik de kachel regeling/bediening een faag systeem.
Werkt gevoelloos, en de bediening is helemaal dat je denk hoe verzin je het :lol: ,,, even harder zetten de blower,, met je een aantal keren naar rechts draaien :(
Hmm,beide panelen werken hetzelfde,het nieuwere paneel heeft ook een soort van standjes,het enige verschil is dat de knoppen anders geplaatst zijn volgens mij.
Wat betreft de blower...hoe had je dat gehad willen hebben zonder te draaien? :?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Is het niet zo dat de nieuwe bed niet traploos is?

Dat is het nadeel van climate-control dat je altijd het elec de bedining hebt. persoonlijk hoef ik dat niet... waarom wel,, omdat hij dan de temperatuur vast houd,,,
tja geef mij maar gewoon hand bediend, welkt net zo goed, en gaat ook niet de meest vreemde uitblaas openingen kiezen :lol: .

zal even t schema uitdraaien en kijken of dat daar verschil in zit..en als de bediening net heel veel anders werkt dan heeft het zo i zo geen zin.

Heb jij niet de nieuwe bediening in je wagen? jij hebt het nieuwere model
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: kachel unit veranderen forester xt wel of niet?

Bericht door quikfit »

aze2000 schreef:Heb jij niet de nieuwe bediening in je wagen? jij hebt het nieuwere model
Ja...en deze werkt hetzelfde als in de 2004 Forester van mijn vader...afgezien dat de knoppen iets ander geplaatst zijn.
Ik snap je probleem ook totaal niet.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: kachel unit veranderen forester xt wel of niet?

Bericht door aze2000 »

De opbouw van de nieuwe knoppen lijken me beter, maar als je vertel dat de bediening niet veel uit maakt is dat dus geen verbetering.

Ik zie liever een traploze blower en ik denk dat dat bij die nieuwe wel is.

blijft gewoon een faag systeem bij de sub;)
Groet Robert
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: kachel unit veranderen forester xt wel of niet?

Bericht door *thomas* »

Is bij de nieuwe niet traploos. Ik had zo'n nieuwere unit in mijn SG.
Plaats reactie