Gevaarlijk probleem Forester SH 2009
Re: Gevaarlijk probleem Forester SH 2009
Pfff...niet gepist en toch nat.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Gevaarlijk probleem Forester SH 2009
2200 euro? revisie niet mogelijk? en 1 van een sloper?
Moet de motor er uit of zo?
Moet de motor er uit of zo?
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Re: Gevaarlijk probleem Forester SH 2009
Heb juist mijn stuurhuis laten reviseren bij bedrijf in Zeewolde. Kosten 700 euro. Ziet er uit als nieuw toen hij terug kwam. Lijkt mij een stuk goedkoper.
Re: Gevaarlijk probleem Forester SH 2009
Naam en rugnummer?Jan28 schreef:Heb juist mijn stuurhuis laten reviseren bij bedrijf in Zeewolde. Kosten 700 euro. Ziet er uit als nieuw toen hij terug kwam. Lijkt mij een stuk goedkoper.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Gevaarlijk probleem Forester SH 2009
Nog even ter aanvulling: Ik heb mijn Forester ingeruild voor een Outback (mede) vanwege dit zelfde probleem. Ik heb hier overleg over gehad met Ludwig van Luth-Tangenberg in Hardenberg. Deze gaf aan dat het twee oorzaken kon hebben (en dat je dat moest uitzoeken):
- Stuurhuis niet in orde
- Computer niet in orde
Nu heeft de situatie zich voorgedaan dat na de inruil van mijn Forester deze per ongeluk (vergeten) een half uur stationair heeft lopen draaien in de brandende zon. Toen AJ daar achter kwam had de Forester totaal geen stuurbekrachtiging meer is mij verteld door AJ. Zijn conclusie luidt: Computer defect (en dus niet het stuurhuis).
Ook werd mij de tip gegeven als de besturing wringt en een rechte lijn moeilijk te volgen is, de auto stilzetten, contact uit, sleutel eruit, deur open, deur dicht, even paar minuten wachten, deur open, deur dicht, sleutel erin, starten en wegrijden. Als het probleem dan verdwenen is (of beduidend minder), dan is de kans groot dat het de computer is.
Deze hele procedure is om de electronica te laten denken dat de auto daadwerkelijk is stilgezet en gestopt.
- Stuurhuis niet in orde
- Computer niet in orde
Nu heeft de situatie zich voorgedaan dat na de inruil van mijn Forester deze per ongeluk (vergeten) een half uur stationair heeft lopen draaien in de brandende zon. Toen AJ daar achter kwam had de Forester totaal geen stuurbekrachtiging meer is mij verteld door AJ. Zijn conclusie luidt: Computer defect (en dus niet het stuurhuis).
Ook werd mij de tip gegeven als de besturing wringt en een rechte lijn moeilijk te volgen is, de auto stilzetten, contact uit, sleutel eruit, deur open, deur dicht, even paar minuten wachten, deur open, deur dicht, sleutel erin, starten en wegrijden. Als het probleem dan verdwenen is (of beduidend minder), dan is de kans groot dat het de computer is.
Deze hele procedure is om de electronica te laten denken dat de auto daadwerkelijk is stilgezet en gestopt.
Re: Gevaarlijk probleem Forester SH 2009
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
- boswachterfan
- Berichten: 2424
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Gevaarlijk probleem Forester SH 2009
Ik geloof dat ik maar SG blijf rijden tot ze mijn rijbewijs afpakken....
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Gevaarlijk probleem Forester SH 2009
Leve de hydraulische stuurbekractiging