kachel bed, verlichting

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

kachel bed, verlichting

Bericht door aze2000 »

vraagje,, de kachel bediening verlichting schakeld op zacht als je de koplampen aan doet,,

hoe kan ik dat uitschakelen dat ook bij koplampverlichting aan de verlichting kachel op zn felst is.

groet robert
Groet Robert
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: kachel bed, verlichting

Bericht door boswachterfan »

De onderste helft van de linker draaiknop indrukken (staat "bright" op) en vasthouden. Lampjes gaan dan feller branden. Je moet dat wel iedere keer doen.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: kachel bed, verlichting

Bericht door quikfit »

aze2000 schreef:vraagje,, de kachel bediening verlichting schakeld op zacht als je de koplampen aan doet,,
hoe kan ik dat uitschakelen dat ook bij koplampverlichting aan de verlichting kachel op zn felst is.
groet robert
Bij het inschakelen van de verlichting gaat een gedeelte van de achtergrond verlichting zwakker branden om niet storend te zijn in het donker.
Zijn de lampjes niet goed zichtbaar dan is het misschien tijd om lampjes te vervangen,de lampjes worden na verloop van tijd zwart.
Ik heb ook diverse lampjes vervangen(klokkenwinkel)...een wereld van verschil. :idea:

viewtopic.php?f=17&t=3155&hilit=wat+heb+jij

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: kachel bed, verlichting

Bericht door sufos »

IK heb de lampjes ook al eens vervangen maar het valt mij op dat het nu al weer minder wordt. Zal wel aan de kwaliteit van de lampjes liggen.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: kachel bed, verlichting

Bericht door aze2000 »

ok die had ik nog niet ontdekt idd,, zal eens kijken, want overdag zie je geen moer als de verlichting aan staat..

tnx



boswachterfan schreef:De onderste helft van de linker draaiknop indrukken (staat "bright" op) en vasthouden. Lampjes gaan dan feller branden. Je moet dat wel iedere keer doen.
Groet Robert
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: kachel bed, verlichting

Bericht door aze2000 »

aanzich is de verlichting prima te zien, het is alleen ovrdag een ramp als je de verlichting aanzet , dan kun je de kachel knoppen niet zien. maar ik lees net dat je die handmatig weer feller kunt zetten,,

zo i zo had vanmij geen climatecontrol gehoeven.. gewoon een draaiknop vind ik prima..

maar goed,, het is niet anders


quikfit schreef:
aze2000 schreef:vraagje,, de kachel bediening verlichting schakeld op zacht als je de koplampen aan doet,,
hoe kan ik dat uitschakelen dat ook bij koplampverlichting aan de verlichting kachel op zn felst is.
groet robert
Bij het inschakelen van de verlichting gaat een gedeelte van de achtergrond verlichting zwakker branden om niet storend te zijn in het donker.
Zijn de lampjes niet goed zichtbaar dan is het misschien tijd om lampjes te vervangen,de lampjes worden na verloop van tijd zwart.
Ik heb ook diverse lampjes vervangen(klokkenwinkel)...een wereld van verschil. :idea:

viewtopic.php?f=17&t=3155&hilit=wat+heb+jij

Gr.Quikfit :mrgreen:
Groet Robert
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: kachel bed, verlichting

Bericht door aze2000 »

waar had jij die lampjes vandaan dan?



sufos schreef:IK heb de lampjes ook al eens vervangen maar het valt mij op dat het nu al weer minder wordt. Zal wel aan de kwaliteit van de lampjes liggen.
Groet Robert
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: kachel bed, verlichting

Bericht door boswachterfan »

Ik gebruik de CC alleen eigenlijk maar op vakantie met lange ritten. Hij blaast altijd zo lang en hard, zowel in winter als zomer. Bij kortere ritten irriteert me dat.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: kachel bed, verlichting

Bericht door aze2000 »

klopt,, ik had ooit een lancia en daar werkte het super,, en ging ook niet standaard de airco aan zeer irritant.

geef mij gewoon aan uit draaiknop hopla klaar,, maar goed,, denk niet dat je dat gemakkelijk om komt zetten.

zo i zo vind ik de bediening van die halve draai knoppen zeer laag,, hoe bedenk je het. maar goed,, zijn wel meer dingen aan de sub die wel beter konden hahahah hiervoor had ik een honda accord, en daar waren een aantal zaken iets beter bedacht,, maar goed,,





boswachterfan schreef:Ik gebruik de CC alleen eigenlijk maar op vakantie met lange ritten. Hij blaast altijd zo lang en hard, zowel in winter als zomer. Bij kortere ritten irriteert me dat.
Groet Robert
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: kachel bed, verlichting

Bericht door sufos »

aze2000 schreef:waar had jij die lampjes vandaan dan?



sufos schreef:IK heb de lampjes ook al eens vervangen maar het valt mij op dat het nu al weer minder wordt. Zal wel aan de kwaliteit van de lampjes liggen.
De mijne waren gewoon gekocht bij de automaterialenzaak om de hoek.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: kachel bed, verlichting

Bericht door quikfit »

boswachterfan schreef:Ik gebruik de CC alleen eigenlijk maar op vakantie met lange ritten. Hij blaast altijd zo lang en hard, zowel in winter als zomer. Bij kortere ritten irriteert me dat.
Als je de ventilatieknop het ''raamstandje'' zet gaat de airco ontwazemen met een snelle ventilator snelheid,je kan de airco ook aanzetten met de AC knop zodat je zelf kan kiezen hoe hard ie blaast. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: kachel bed, verlichting

Bericht door sufos »

Als de airco lang en hard moet blazen om op temperatuur te komen moet je het systeem wellicht eens laten bijvullen.
quikfit schreef:
boswachterfan schreef:Ik gebruik de CC alleen eigenlijk maar op vakantie met lange ritten. Hij blaast altijd zo lang en hard, zowel in winter als zomer. Bij kortere ritten irriteert me dat.
Als je de ventilatieknop het ''raamstandje'' zet gaat de airco ontwazemen met een snelle ventilator snelheid,je kan de airco ook aanzetten met de AC knop zodat je zelf kan kiezen hoe hard ie blaast. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: kachel bed, verlichting

Bericht door erichendri »

Het is heel normaal dat de automatische klimaatregeling bij aanvang hard blaast, dat deed de impreza ook.
Daarbij is de beleving van hard blazen per persoon verschillend.
Gelukkig kan je het knopje auto ook uitzetten, net als de airco als je standje voorruit kiest.

Eric
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: kachel bed, verlichting

Bericht door SP-Boxer »

Elke climate control is ook te bedienen als handmatige airco. Dus verlangen naar een handmatige airco is niet nodig.
In de 2.5i gebruikte hem ook altijd handmatig. De Spec B heeft het iets beter voor elkaar.
"I feel Legacy"
Plaats reactie