Mistlichten Outback lampjes vervangen

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Mistlichten Outback lampjes vervangen

Bericht door Beurstel »

Goedemorgen,

Ik wil graag de lampjes vervangen in de mistlampen van mijn Outback (2004). Volgens manual moet ik daarvoor langs de dealer, maar dat is mijn eer te na. Op internet wel beschrijving gevonden voor een Legacy uit 2008, maar volgens mij is dat een ander systeem.

Mijn gevoel zegt dat de connector kan blijven zitten het zwarte kapje met een schroevendraaier eraf moet en ik dan aan de lamp kan komen. Maar dat kapje geeft nogal weerstand en ik heb weinig zin om iets te verrekken. Dus ik dacht, ik vraag het eerst even hier. :) (Foto is iets gedraaid, connector zit linksonder)
Bijlagen
Mistlamp.jpg
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Mistlichten Outback lampjes vervangen

Bericht door SP-Boxer »

De zwarte kap is een draaidop, waarschijnlijk voorzien van een o-ring. De dop een slag draaien en dan eraf proberen te trekken.
Bij mijn 2009 Legacy ziet het er inderdaad wat anders uit.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4868
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Mistlichten Outback lampjes vervangen

Bericht door quikfit »

Bij mijn Forester zat de fitting zo vast dat die (beide zijden) er niet meer heel af te krijgen was. :cry:

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Mistlichten Outback lampjes vervangen

Bericht door Beurstel »

Nou, bedankt SP Boxer. Klopte inderdaad, bij nog eens goed kijken zag ik op de foto ook “lock” staan met de klok mee. Met wat WD40 en veel kracht kwam de dop toch in beweging. Echter trof ik daar onder ook weer vanalles aan, nou ja trof aan, je kunt er bijna niks van zien en er is nauwelijks ruimte. Lampje eruitkrijgen is nog niet zo makkelijk. Ik snap in ieder geval wel dat Subaru bij de facelift voor een andere constructie heeft gekozen :| Had nu weinig tijd voor veel gepruts, wellicht morgenavond verder.
Plaats reactie