Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306 --> OPGELOST
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Dat kuurtje had Mark Verhoeven ook met zijn 3.0 gedaan.
Eric
Eric
- DennisGTT94
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 15 jul 2013 18:52
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Emmen? dat is mooi dichtbij, als ik het geweten had wilde ik je LT stoelen nog wel overnemenSP-Boxer schreef:Nu op vakantie in NL met de auto. Emmen, of al places
Gisteren een lange tocht met slecht kort wat haperingen. Vandaag een aantal ritjes en het grootste gedeelte van de rit last.
Morgen naar Erica voor een nieuwe airbag (terugroepactie) en na thuiskomst weer verder kijken. Wacht met vervolgstappen tot na de vakantie in NL. Beetje aankijken hoe hij loopt op de lange ritten. Blijft dat redelijk goed, dan ga ik er met de kerst mee naar Oostenrijk. Heb ik veel problemen, dan koop ik een auto voor de kerstvakantie.
Heb wel besloten dat de auto met herstelde of vervangen ECU, een ECUtek kuurtje krijgt.
Maar voor nu eigenlijk nog geen progressie. Bewust dus.
De ECUtek kuur, heb je daar al een prijs indicatie van?
Groet Dennis
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Inderdaad, maar ook met enkele anderen in NL. Hij geeft aan dat de ECU af-fabriek is afgesteld op RON102 en dat de auto daardoor onder vollast nooit lekker loopt.erichendri schreef:Dat kuurtje had Mark Verhoeven ook met zijn 3.0 gedaan.
Dat is iets wat ik kan beamen. Op RON98 loopt hij beter, maar nog steeds niet 100% zuiver. Hij reageert ook niet altijd hetzelfde, soms schokt hij iets, soms lijkt hij gewoon trager.
Dadelijk wordt hij gewoon op RON95 afgesteld. Ben benieuwd of we dan het vermogen van 245pk nog gaan halen, of dat hij daar onder zal blijven.
Mark geeft verder aan dat hij het koppel aanzienlijk eerder beschikbaar kan laten komen en dat hij tot 140km/h constant, wat zuiniger kan lopen.
Had de stoelen niet mee kunnen nemen hoor. Koffer lag al goed vol met bagage voor 4 Anders had ik het zeker voorgesteld. De andere geïnteresseerde woonde 2 dorpen verder, maar kon geen tijd vrij maken op korte termijn... Heb je dus ook geen donder aan.DennisGTT94 schreef:Emmen? dat is mooi dichtbij, als ik het geweten had wilde ik je LT stoelen nog wel overnemen
De ECUtek kuur, heb je daar al een prijs indicatie van?
ECUtek voor de 3.0 is €699,-. (ik dacht dat de jouwe daar al geweest was?)
"I feel Legacy"
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Ow, grappig verhaal van vandaag:
Bij Luth Tangenberg in Erica hadden ze in 25 jaar nog geen defecte ECU gehad. Ik vertel vandaag mijn verhaal en prompt bleek dat ze sinds deze week een Tribeca met identiek klacht hadden.
Werkplaatschef daar wist ook niet wat hij hoorde. Ze vermoedden al dat het de ECU was, al zegt iedereen (importeur incluis) dat het niet kan. Kom ik vandaag binnenlopen met eenzelfde verhaal. Zo 25 jaar niet en zo 2 in een week...
Bij Luth Tangenberg in Erica hadden ze in 25 jaar nog geen defecte ECU gehad. Ik vertel vandaag mijn verhaal en prompt bleek dat ze sinds deze week een Tribeca met identiek klacht hadden.
Werkplaatschef daar wist ook niet wat hij hoorde. Ze vermoedden al dat het de ECU was, al zegt iedereen (importeur incluis) dat het niet kan. Kom ik vandaag binnenlopen met eenzelfde verhaal. Zo 25 jaar niet en zo 2 in een week...
"I feel Legacy"
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Bij mazda in 20 jaar nooit een ecu vervangen.
Bij opel in half jaar meerdere moeten bestellen.
Maar daar gaat ook wel meer en eerder stuk.
Eric
Bij opel in half jaar meerdere moeten bestellen.
Maar daar gaat ook wel meer en eerder stuk.
Eric
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
In wezen kan alles kapot...
Maar dat moet dan ook een oorzaak hebben.....
Overigens jammer dat ik geen tijd had daar even te buurten om je wagen te bewonderen...
Maar dat moet dan ook een oorzaak hebben.....
Overigens jammer dat ik geen tijd had daar even te buurten om je wagen te bewonderen...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Wat een gedoe. Interessant draadje. Ik hoop dat je er snel uitkomt, SP.
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
zo , das een berg leesvoer als je ff niet oplet.
kan er enkel maar de vraag aan toevoegen of je alle massa contacten heb schoon gemaakt. de ECU schakelt en meet alles over de massa. een slechte massa verbinding kan ook tot hele gekke storingen leiden (ervaring) .
ook gezien het feit dat hij op een iets mindere accu vreemd gaat doen laat mij aan zo iets denken.
en je vertelde over een slechte aftermarket poolklem. vonkvorming op een voedingsdraad kan een ECM echt om zeep helpen. Suzuki vertelde mij ook dat het niet kon , maar ik had toch echt een kapotte in mijn handen
suc6 . blijft t volgen
kan er enkel maar de vraag aan toevoegen of je alle massa contacten heb schoon gemaakt. de ECU schakelt en meet alles over de massa. een slechte massa verbinding kan ook tot hele gekke storingen leiden (ervaring) .
ook gezien het feit dat hij op een iets mindere accu vreemd gaat doen laat mij aan zo iets denken.
en je vertelde over een slechte aftermarket poolklem. vonkvorming op een voedingsdraad kan een ECM echt om zeep helpen. Suzuki vertelde mij ook dat het niet kon , maar ik had toch echt een kapotte in mijn handen
suc6 . blijft t volgen
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Klinkt aannemelijk Peter, maar als fysiek druk uitoefenen op de printplaat van invloed is, dan blijft er weinig anders over dan de ECU toch?
Die accuklemmen met kabels gaan weer vervangen worden door OEM, dat is zeker.
Die accuklemmen met kabels gaan weer vervangen worden door OEM, dat is zeker.
"I feel Legacy"
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
en check zeker ook ff alle pootjes in de stekker en de printplaat heel secuur . ooit een verhaal gelezen van een niet te vinden storing die na lang zoeken gevonden werd in 1 pootje van de stekker van de ECM die een heel klein beetje terug gedrukt was.
was een BMW
zelf vorig jaar een heel aparte storing na lang zoeken kunnen oplossen door een geoxideert pootje in de ecm stekker . dat was wel een outboard , maar toch.
was een BMW
zelf vorig jaar een heel aparte storing na lang zoeken kunnen oplossen door een geoxideert pootje in de ecm stekker . dat was wel een outboard , maar toch.
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Alles maagdelijk, zoals een Subaru betaamt
"I feel Legacy"
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
zegt niks. maar suc6 kerel. zijn altijd klote dingen die puzzels. je kan er nachten van wakker liggen
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Is er al wat nieuws onder zon?
Heb je de variabele kleplift al gecontroleerd? https://www.subaruclub.nl/forum/viewtop ... 50&t=97505
Is een ''kijkoperatie'' wat om via het bougiegat van de desbetreffende cilinder de eventuele schade aan de zuiger/cilinderwand uit te sluiten?
Gr. Quikfit
Heb je de variabele kleplift al gecontroleerd? https://www.subaruclub.nl/forum/viewtop ... 50&t=97505
Is een ''kijkoperatie'' wat om via het bougiegat van de desbetreffende cilinder de eventuele schade aan de zuiger/cilinderwand uit te sluiten?
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
ECU ligt sinds december weer bij ACtronics. Is recent weer opgepikt.
Wordt nu aan een testkabel gewerkt, maar ook daar zijn weer de nodige vertragingen ontstaan. Geen probleem, ik word keurig op de hoogte gehouden en assisteer daar waar ik kan. Haast heb ik al lang niet meer.
De oorzaak is duidelijk. Ik ga dan ook niet meer zaken open trekken voor inspecties waar ik de uitkomst al van weet.
Wordt nu aan een testkabel gewerkt, maar ook daar zijn weer de nodige vertragingen ontstaan. Geen probleem, ik word keurig op de hoogte gehouden en assisteer daar waar ik kan. Haast heb ik al lang niet meer.
De oorzaak is duidelijk. Ik ga dan ook niet meer zaken open trekken voor inspecties waar ik de uitkomst al van weet.
"I feel Legacy"
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Maar weer eens een update na 4 maanden... Ik zou bijna zelf vergeten dat dat ding er nog staat!
Niet helemaal waar... het ding zit inmiddels onder de witte verfspatjes van ofwel mijn carport schilderen, ofwel het huis van de buren dat wit geschilderd is. Hopelijk is dat er af te kleien
In de meivakantie de ECU weer opgehaald. Helaas is het niet gelukt om de ECU werkend aan de testkast te knopen. Er is heel veel tijd in gestoken, maar helaas tot op heden zonder resultaat. Door omstandigheden werd de tijd die er aan gespendeerd kon worden gering en daarom maar besloten het ding voor nu weer op te halen. De nieuwe ECU is inmiddels besteld voor mucho €€€, maar dan kunnen we dadelijk wel weer rijden
De "oude" kan daarna weer retour om verder aan gehobbyd te worden.
Iemand over een paar maanden nog interesse in een Legacy III sedan met net veel onderhoud?
Niet helemaal waar... het ding zit inmiddels onder de witte verfspatjes van ofwel mijn carport schilderen, ofwel het huis van de buren dat wit geschilderd is. Hopelijk is dat er af te kleien
In de meivakantie de ECU weer opgehaald. Helaas is het niet gelukt om de ECU werkend aan de testkast te knopen. Er is heel veel tijd in gestoken, maar helaas tot op heden zonder resultaat. Door omstandigheden werd de tijd die er aan gespendeerd kon worden gering en daarom maar besloten het ding voor nu weer op te halen. De nieuwe ECU is inmiddels besteld voor mucho €€€, maar dan kunnen we dadelijk wel weer rijden
De "oude" kan daarna weer retour om verder aan gehobbyd te worden.
Iemand over een paar maanden nog interesse in een Legacy III sedan met net veel onderhoud?
"I feel Legacy"
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Lekker dat je nieuwe ECU onderweg is...
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Afgelopen dinsdag de nieuwe ECU opgehaald. Nu de auto eerst APK klaar maken (deze is eind juli verlopen), alvorens ik hem uit de schorsing haal.
Ik heb de pech dat nu mijn achterklep weer niet altijd van het slot af gaat (kabelbreuk ter hoogte van het scharnier wellicht??). Twee aandrijfashoezen lekken tussen de hoes en de as door en mijn accu is waarschijnlijk overleden. De afgelopen 13 jaar heb ik 1x een accu moeten vervangen. Dit jaar zou dit de 3e kapotte al zijn Gaat lekker...
Tevens nu nieuwe accukabels en koelwaterpijpjes aangevraagd. Hierna hoop ik dat de geldkraan voor de Spec B een paar jaar dicht mag.
In een paar maanden tijd waren er overigens 3 met hetzelfde ECU probleem bij de leverancier. Het is dan ook vrijwel zeker dat het echt een zwakke plek in de hardware is. Betreft allemaal H6 uitvoeringen voorzien van CAN bus. (dus in geval van Legacy/Outback zijn dat de facelift modellen)
Ik heb de pech dat nu mijn achterklep weer niet altijd van het slot af gaat (kabelbreuk ter hoogte van het scharnier wellicht??). Twee aandrijfashoezen lekken tussen de hoes en de as door en mijn accu is waarschijnlijk overleden. De afgelopen 13 jaar heb ik 1x een accu moeten vervangen. Dit jaar zou dit de 3e kapotte al zijn Gaat lekker...
Tevens nu nieuwe accukabels en koelwaterpijpjes aangevraagd. Hierna hoop ik dat de geldkraan voor de Spec B een paar jaar dicht mag.
In een paar maanden tijd waren er overigens 3 met hetzelfde ECU probleem bij de leverancier. Het is dan ook vrijwel zeker dat het echt een zwakke plek in de hardware is. Betreft allemaal H6 uitvoeringen voorzien van CAN bus. (dus in geval van Legacy/Outback zijn dat de facelift modellen)
"I feel Legacy"
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Ook ik heb perikelen met de achterklep,het slot hoor je wel maar hij gaat niet van het slot af.
Ik heb de binnenbekleding los gehaald en dan kan je hem met de hand bedienen als je mazzel hebt...bij mij lukte dat de laatste keer niet meer.
Kan je geen nieuwe slangenklem om de ashoes monteren?
Ik hoop dat je motor weer goed loopt met je nieuwe ECU. :P
Gr.Quikfit
Ik heb de binnenbekleding los gehaald en dan kan je hem met de hand bedienen als je mazzel hebt...bij mij lukte dat de laatste keer niet meer.
Kan je geen nieuwe slangenklem om de ashoes monteren?
Ik hoop dat je motor weer goed loopt met je nieuwe ECU. :P
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Mijn slot gaat wel dicht als hij open is, maar hij reageert niet altijd als hij dicht is. Na een kort ritje (rammelen?) deed hij het plots wel en even later weer niet.
Van binnenuit kun je een paneeltje bij het slot demonteren en dan kun je hem altijd open doen. Er zit een hendeltje op het slot dat je om kunt halen. Ware het niet dat het niet echt grappig is als je met een bepakte auto het probleem krijgt. Dan kom je er dus niet bij...
Nieuw bandje om de ashoes zal nodig zijn. Ik heb daar zelfs het gereedschap voor, maar gemonteerd is er vrijwel niet bij te komen.
Ik heb de laatste tijd zoveel onder de andere auto's gelegen, dat ik momenteel wel even klaar ben met het sleutelen, dus demontage heb ik vooral geen zin in
Voor wat betreft de motor: gezien de andere verhalen heb ik het volste vertrouwen dat dat probleem dadelijk verholpen is
Van binnenuit kun je een paneeltje bij het slot demonteren en dan kun je hem altijd open doen. Er zit een hendeltje op het slot dat je om kunt halen. Ware het niet dat het niet echt grappig is als je met een bepakte auto het probleem krijgt. Dan kom je er dus niet bij...
Nieuw bandje om de ashoes zal nodig zijn. Ik heb daar zelfs het gereedschap voor, maar gemonteerd is er vrijwel niet bij te komen.
Ik heb de laatste tijd zoveel onder de andere auto's gelegen, dat ik momenteel wel even klaar ben met het sleutelen, dus demontage heb ik vooral geen zin in
Voor wat betreft de motor: gezien de andere verhalen heb ik het volste vertrouwen dat dat probleem dadelijk verholpen is
"I feel Legacy"
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Zou mooi zijn als je H6 het weer doet zoals dat hoort..
En dat can-bus verhaal is een ramp als daar wat fout gaat..zou me niet verbazen dat het probleem daar ook door is ontstaan.
En dat can-bus verhaal is een ramp als daar wat fout gaat..zou me niet verbazen dat het probleem daar ook door is ontstaan.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Nee, alles wijst echt op een breuk in de pcb. Vermoedelijk zijn deze voor alle CAN bus auto's met H6 motor gelijk.
Ik hoop vooral dat de nieuwe ECU die zwakke plek niet meer heeft. Dat gaan we over een jaar of 10 wel meemaken... Maar of ik de auto dan nog heb weet je natuurlijk nooit.
De Legacy/Outback/Tribeca kunnen allemaal getroffen worden... Er zijn mij nu 4 gevallen bekend in NL, allen in een jaar tijd.
Ik hoop vooral dat de nieuwe ECU die zwakke plek niet meer heeft. Dat gaan we over een jaar of 10 wel meemaken... Maar of ik de auto dan nog heb weet je natuurlijk nooit.
De Legacy/Outback/Tribeca kunnen allemaal getroffen worden... Er zijn mij nu 4 gevallen bekend in NL, allen in een jaar tijd.
"I feel Legacy"
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Can bus is juist een mooi systeem.
Maar 4 ecu's, dat is peanuts vergeleken bij slopel.
Eric
Maar 4 ecu's, dat is peanuts vergeleken bij slopel.
Eric
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Verschil is dat die van Opel voor een appel en een ei gerepareerd kunnen worden
En vergeet niet dat er niet bijster veel 3.0R modellen van 2007 of nieuwer zijn in NL.
En vergeet niet dat er niet bijster veel 3.0R modellen van 2007 of nieuwer zijn in NL.
"I feel Legacy"
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Hebben alle Legacy/Outback H6-modellen van na de facelift een CAN bus?SP-Boxer schreef:In een paar maanden tijd waren er overigens 3 met hetzelfde ECU probleem bij de leverancier. Het is dan ook vrijwel zeker dat het echt een zwakke plek in de hardware is. Betreft allemaal H6 uitvoeringen voorzien van CAN bus. (dus in geval van Legacy/Outback zijn dat de facelift modellen)
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Voor zover ik weet wel. Of ze moeten dat pas op de MY08 hebben geïntroduceerd, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. (doch niet onmogelijk...)
Begin maar vast met sparen dus
Begin maar vast met sparen dus
"I feel Legacy"
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306
Inmiddels heeft de auto sinds een maandje weer een verse APK.
Na het plaatsen van de nieuwe ECU liep de motor weer als vanouds. Hiermee bleek de vorig jaar gestelde diagnose gelukkig juist.
Tevens heb ik de accukabelboom vervangen voor een nieuwe, aangezien ik vorig jaar ook stil kwam te staan door een slecht contact in de aftermarket accuklemmen.
Verder de ashoes voorzien van een nieuw bandje, maar deze blijven helaas een beetje vet zweten. Schijnt een kwaaltje te zijn, tzt maar eens nieuwe hoezen er op. Moet toch los als de koppeling aan de beurt is, want die loopt nu op zijn eind.
Het kofferbakslot bleek gewoon wat traag zijn stroom te krijgen. De accu was tijdens de schorsing doorgaans losgekoppeld, na aansluiten duurde het gewoon even voordat het slot meeging.
Kortom, ik ben weer een gelukkige Spec B rijder. Nu wel nog even de tijdelijke Legacy kwijt zien te raken. Hier zal ik zo een topic voor openen.
Na het plaatsen van de nieuwe ECU liep de motor weer als vanouds. Hiermee bleek de vorig jaar gestelde diagnose gelukkig juist.
Tevens heb ik de accukabelboom vervangen voor een nieuwe, aangezien ik vorig jaar ook stil kwam te staan door een slecht contact in de aftermarket accuklemmen.
Verder de ashoes voorzien van een nieuw bandje, maar deze blijven helaas een beetje vet zweten. Schijnt een kwaaltje te zijn, tzt maar eens nieuwe hoezen er op. Moet toch los als de koppeling aan de beurt is, want die loopt nu op zijn eind.
Het kofferbakslot bleek gewoon wat traag zijn stroom te krijgen. De accu was tijdens de schorsing doorgaans losgekoppeld, na aansluiten duurde het gewoon even voordat het slot meeging.
Kortom, ik ben weer een gelukkige Spec B rijder. Nu wel nog even de tijdelijke Legacy kwijt zien te raken. Hier zal ik zo een topic voor openen.
"I feel Legacy"
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306 --> OPGELOST
Lekker weer toeren in je eigen auto.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- boswachterfan
- Berichten: 2425
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306 --> OPGELOST
Da's iig een positief resultaat na zo'n zoekactie en een berg centjes. Is er nou nog bekend wat de fout is in die Ecu's?
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306 --> OPGELOST
Ja, het is echt een breuk in de printplaat. Deze printplaat is waarschijnlijk voor alle modellen hetzelfde, wellicht zelfs voor de 4-cilinders. Maar aangezien de zwakke plek op een "lijntje" van de 6e cilinder zit, zal dit probleem zich bij een 4-cilinder niet voordoen.
Vreemd genoeg hoorde ik dat Subaru voor een 2007 model al geen nieuwe ECU meer leverde. Dus misschien heb ik wel heel veel geluk dat mijn 2009 exemplaar nog wel leverbaar was. Des te interessanter is het ook om de oude toch te laten repareren. Simpel gezegd zou je het zwakke plekje maar hoeven te lokaliseren om vervolgens een soort bypass te realiseren.
Spijtig genoeg kan ik de oude ECU niet als proef terugplaatsen, want de sleutels kunnen maar aan 1 ECU tegelijk worden gekoppeld.
Vreemd genoeg hoorde ik dat Subaru voor een 2007 model al geen nieuwe ECU meer leverde. Dus misschien heb ik wel heel veel geluk dat mijn 2009 exemplaar nog wel leverbaar was. Des te interessanter is het ook om de oude toch te laten repareren. Simpel gezegd zou je het zwakke plekje maar hoeven te lokaliseren om vervolgens een soort bypass te realiseren.
Spijtig genoeg kan ik de oude ECU niet als proef terugplaatsen, want de sleutels kunnen maar aan 1 ECU tegelijk worden gekoppeld.
"I feel Legacy"
- boswachterfan
- Berichten: 2425
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Electrische perikelen: Startmotor - kabels - P0335 - P0306 --> OPGELOST
Ok. Voor de motor heb ik goede ervaring met Carmo electronics. Misschien zien zij er een uitdaging in.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik