Achteruitrijcamera toont zwarte balken

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Achteruitrijcamera toont zwarte balken

Bericht door wivoorst »

Mijn nieuwe camera heeft kuren: accu is goed. Gaat om bedrade cam en monitor die continue aanstaan op sigaretten-aanstekers (vóór en achter, dus niet aan de achteruitrij-lamp). Ik wil hem ook 'gewoon' continue voorwaarts kunnen benutten.

Echter: alleen als de accu volledig vol is en de motor niet draait dan geeft hij een goed beeld, maar als ik de motor aanzet dan komen er zwarte balken voorbij (geen houten- :D ). Zet ik dan ook de blower aan of lampen dan knippert het scherm. Zet ik de AC ook aan dan helemaal geen scherm meer. Ofwel, hij trekt zo ongelooflijk veel stroom of........?
Bij stilstand (dus niet met motor aan etc) zakt de spanning ook heel snel. Een camera heeft toch niet zo vreselijk veel stroom nodig? Het doet me denken aan 'vroeger' dat je een condensator moest plaatsen ivm ontsteking...
Cam3.JPG
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Achteruitrijcamera toont zwarte balken

Bericht door quikfit »

''Accu is goed''...ik neem aan dat je de accu bedoeld van de auto? Heeft de camera/monitor ook een accu?
Hoe heb je gemeten dat de (auto)accu volledig vol is?
Haal de stroom voor zowel de camera en monitor direct van de accu(met zekering)! Wat gebeurd er dan?
Heb je nog meer stroomvreters ingebouwd?
Een dynamo begint pas redelijk met laden bij een verhoogd toerental...niet met stationair lopen.

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Re: Achteruitrijcamera toont zwarte balken

Bericht door wivoorst »

Hwdy!
Is opgelost. Een van mijn technische pleegkinderen mocht hem inbouwen onder mijn toezicht, hij had echter de aardedraad van de mon niet aangesloten, want zonder deed de cam het ook. Alleen dus niet zoals hoort. Mijn toezicht is niet altijd goed ...hahaha! Was wel apart trouwens...
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Achteruitrijcamera toont zwarte balken

Bericht door hummie »

Hahaha. Dat geintje is al oud.
Massa niet nodig want hij doet het toch al? Je wilt niet weten hoeveel vrienden van me een radio of extra versterker ongeaard aangesloten hadden. En dan huilen als de boel opgeblazen is.

Nou ja, jij kunt rijden. Mooi.
Plaats reactie