Zekering van snelheidsmeting

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Zekering van snelheidsmeting

Bericht door wivoorst »

Is dit de zekering van de snelheidsmeting (paneel schuin onder het stuur, dus niet onder de motorkap). Wie weet het? Het kan ook de aansturing van de CC zijn...
is dit de snelheidsmeting of..
is dit de snelheidsmeting of..
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Zekering van snelheidsmeting

Bericht door Louis »

Trial and error proberen.
Gewoon eruit halen en een stukje rijden ermee. Probeer dan meteen of de cc nog werkt. Dan ben je er zo achter.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Zekering van snelheidsmeting

Bericht door SP-Boxer »

Staat ook aan de binnenzijde van het dekseltje.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Zekering van snelheidsmeting

Bericht door erichendri »

Dit is gewoon de zekering van je CC.

Eric
Laatst gewijzigd door erichendri op 14 apr 2018 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Re: Zekering van snelheidsmeting

Bericht door wivoorst »

Sorry late reactie... Het is niet de originele CC maar van WAECO. Heb ik heel goede ervaring mee. Ik moet een draad aansluiten op de snelheidsmeter, maar nr 18 (originele CC) werkt niet. (Je kunt een test doen zonder te rijden.) Ik kan evt ook een sensor aan een aandrijfas maken maar dat is aardig wat meer werk. Bij meerdere auto's kon ik de juiste zekering vinden om hem op aan te sluiten maar hier dus niet.....
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Re: Zekering van snelheidsmeting

Bericht door wivoorst »

Vanavond nogmaals geprobeerd maar geen resultaat. Staat wel 13V op. Alle andere testen doen het goed... De snelheidsmeter kan ook op de aandrijfas gemonteerd maar is in principe nioet nodig. Ik kan in het bedradingsdiagram niets vinden welke zekering (draad) het is.
blz 27: https://www.gebruikershandleiding.com/W ... ?page=0031
snelheidsmeting
snelheidsmeting
MS50.JPG (29.09 KiB) 5509 keer bekeken
btw: schrik niet vcan de handleiding, is heel uitgebreid vanwege de meerdere mogelijkheden...
gr Willem

Testen
test1.JPG
test2.JPG
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Zekering van snelheidsmeting

Bericht door erichendri »

In de radiostekker zit soms een snelheids signaal draad.
Achter je teller zit hij zeker, deze heb je er zo uit.

Eric
JSE
Berichten: 197
Lid geworden op: 06 mei 2017 17:50

Re: Zekering van snelheidsmeting

Bericht door JSE »

Snelheidsignaal komt vanaf de bak op de ecu binnen en wordt opgesplitst naar de teller. Zit nergens een zekering of radio tussen.
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Re: Zekering van snelheidsmeting

Bericht door wivoorst »

Dus niet bij de ABS/Speedsensor? Lastige is dat ik op het bedradingsschema niets kan vinden mbt kleur/plaats voor draad(draden) van de sensor naar de meter. Zoals op de plaatjes vd handleiding kan ik ook met magneetjes werken maar dat is nogal omslachtig. (heb ik 1x gedaan). Heb me rot gegoegeld naar fotootje van de juiste stekker....of draad. Snik.
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Re: Zekering van snelheidsmeting

Bericht door wivoorst »

Ik heb door frustratie (en geen zin om het dashboard te verwijderen,) de ouderwetse manier van monteren maar gedaan, via vaste sensor en magneetje op de aandrijfas. Weet ik iig zeker dat het goed zit. Helaas ben ik er nog niet, toch nog ergens een storing.
Ondertussen ook ontdekt dat hij koelvloeistof lekt, niet bizar veel en mn als hij warm is. Ik zal hem samen met airco laten afpersen. Is ws niet inwendig anders witte rook of muddy motor-olie. Loopt verder als een zonnetje. Zo langzamerhand begin ik me een beetje schamen voor de vele vragen etc...
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2408
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Zekering van snelheidsmeting

Bericht door boswachterfan »

Daar is een forum voor, toch? Wat m.i. belangrijk is, is dat de vraagsteller de oplossing ook meldt. Dan heeft iedereen er iets aan.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Zekering van snelheidsmeting

Bericht door quikfit »

De afstand van de vaste sensor en magneetje op de aandrijfas is niet te groot?
Anders toch met het signaal van de snelheidsgever(op de bak)verbinden.

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Re: Zekering van snelheidsmeting

Bericht door wivoorst »

Ik heb er nog niet mee kunnen rijden omdat ik de 2 cilinders van de koppeling aan het repareren / vervangen ben. Ik kan hem wel testen, zelfs zonder snelheidsmeting; Maar deze lukt niet. Zodra ik tijd heb ga ik ermee verder. Ik laat weten of het geslaagd is. Vervelend hoor, heb het al meerdere keren gedaan, steeds goed nu dus niet. Tussendoor al veel aan 'terrein-model' gedaan. Andere schokbrekers en veren,(met buiten-cilinder) staat nu 5 cm hoger, design genaakt voor daktent en doek aangeschaft.
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Kuren van MS50 niet meer zekering

Bericht door wivoorst »

De MS50 zit er nu goed op maar werkt nog niet. Komt wél door de test A heen maar in test B wil hij niet reageren. Blijkt geen stroom naartoe te gaan. Alle bedrading zo'n 2000x gecheckt maar helaas.. ik las ergens dat het bedieningspaneel mogelijk kapot is. Morgen even naar Conrad (Dometic) bellen misschien hebben zij een oplossing. De cam doet het trouwens fantastisch goed, nog geen 25€!Bij Aliexpress. Geen audio maar dat geeft niet.
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Re: Zekering van snelheidsmeting

Bericht door wivoorst »

reactie;
Welnu, een nieuwe unit gekregenvan Conrad en nu ook door test 2! De complete CC kost nu maar 110€!!!!
Wel tijd moeten prutsen maar dat hoor terbij. Alleen werkt de snelheidsmeting (nog) niet. Zoals mrQuikfit al adviseerde: ik zet hem toch op een elektronisch signaal (aan de snelheidsmeter moet het dashboard er alleen voor een behoorlijk deel af....).

Bedankt voor compliment van keukentje. Is heel veel werk geweest omdat er ook een 2pers bed in moest komen en dus meten, meten, karton knippen, meten, karton plakken, proefstukken zagen van mdf en uiteindelijk multiplex en bekleed met vloerbedekking (zonder foam!) etc. Volgende keer doe ik het een en ander op een gewijzigde manier. Wel meteen veel van geleerd. Is nu ongeveer gelijkwaardig aan onze fabrieksgebouwde camper:
Airco, (Blaas/zuig -fan 12v) voor warme dagen, veel bergruimte voor de wiet, :-), verhoogd, andere schokbrekers, ook achterwielen van camberbouten voorzien die er standaard niet in zitten, geblindeerd, 50ltr water met koolstofwaterfilter, buiten-douche (drukpomp op dak en 2 warmwaterzakken; 1 bijna altijd warm: onder motorkap als je rijdt), verplaatsbare luifels met ledverlichting (niet op foto's), Dashcam (Go-pro, ook los voor aktievelingen die rustig willen kajakken (https://www.youtube.com/watch?v=P58hU-Tam7E) of lekker downhillen ofzo https://www.youtube.com/watch?v=fwDydbV5q98
Ir wide-angle achtercamera, fietsendrager, bevestiging voor waveboards (niet gemonteerd), wasmachine (zuurkoolton) en droger (tussen isolatiematten onder motorkap), Omvormer 12-220 300W voor laptop, etc, separate gelaccu en laadregelaar. Motor geflushed, Nood-lasapparaat (dmv sterke startaccu met dunne omnia elektroden). Traceerbaar door verstopt mobieltje, navigatie, nieuwe distributie, koel/warm-box 12v, 2 goede slaapplaatsen (op foto ligt maar 1 matras), keukentje dus, en 2 stoeltjes. En uitrusting. Oh ja, hangmat, 80 ltr benzine en koffiezetapparaat 12v. En bbq op verhoogd rooster met alu.folie, op benzinebrander. Open haard (conservenblik met brandgel), kluisje, hengels en rookoventje welke ik nog nooit heb gebruikt want ik vang nooit wat......
Maar waar het om ging: de CC doet het nog niet.... Volgende post hopelijk wel.
De daktent is nog niet in de maak, ik ben er nog niet uit.

sorry dat fotootje gedraaid is...
20180511_183404.jpg
bed.jpg
Enne,.. iemand liet weten dat ik sleutelen maar beter kan laten? :sti:
Plaats reactie