cruise control valt telkens uit

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: cruise control valt telkens uit

Bericht door RJS »

Eindelijk heb ik even die stekkers bekeken. Bij mij geen stekker aan de bestuurderszijde. Wel zitten daar schuin boven elkaar twee pluggen met een draad eraan. Klaarblijkelijk twee voelers (oliepeil? achteruitrijschakelaar, high/low gear lampje?). Aan de bijrijderszijde zit wel een stekker in de bak op de plaats waar het schutbord zo'n beetje ophoudt. Bruine en groene draad zit eraan. Erin zit een wit stekker gedeelte met vier polen, waarvan er blijkbaar twee in gebruik zijn. Ik heb hem weer stevig bevestigd. Dan hing er vrij in de motorruimte, eigenlijk vlak boven de voornoemde stekker op de bak, nog een draad los met een witte stekker, waarvan de draden in het kabelboompje verdwenen die aan de eerder genoemde stekker vastzaten. Die hing wel erg te zwabberen, dus die heb ik met een tie-rib maar even vastgezet.

Nu maar hopen dat dit het is... Want de klachten zijn behoorlijk erger geworden. Eigenlijk is de cc nauwelijks bruikbaar. Ook bij afremmen na een tijdje op de cc gereden te hebben, wil hij niet meer aan... Bloody annoying. Maar we zullen zien. Dit weekend een lange reis voor de boeg.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: cruise control valt telkens uit

Bericht door quikfit »

Rempedaal schakelaar gecontroleerd op werking en afstelling? :idea:

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
django
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 okt 2017 20:21

Re: cruise control valt telkens uit

Bericht door django »

hoi
welk merk en type [waeco] is het die cc ??
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: cruise control valt telkens uit

Bericht door RJS »

Er staat geen merk op de cc, dus dat weet ik niet. Ik heb even naar de schakelaars op de pedalen gekeken . Het viel me op dat het stoppertje een beetje was ingesleten. Dit zou ertoe kunnen leiden dat de schakelaar op het rempedaal wordt geactiveerd zonder dat het pedaal wordt ingetrapt, waardoor de cc toch afslaat. Ik heb nu een stukje ductape op de stop er geplakt in de hoop dat het euvel hiermee is opgelost. Als het werkt zal ik de schakelaar afstellen. Dat wilde ik nu niet doen; met een flinke reis voor de boeg. Dat plakkertje haal ik zo weer weg als het niet bevalt.. .
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: cruise control valt telkens uit

Bericht door quikfit »

Yep...dat van dat ''stoppertje'' was ik al eens tegengekomen,maar het kwartje viel toen je het over ''afremmen'' had.
Op de onderstaande site heeft iemand dat opgelost door er een bekleding dopje in te drukken.
http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ter-74846/
Hopelijk is dat de oorzaak. ;)

Gr. Quikfit :mrgreen:
Bijlagen
20170728_162458.jpg
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: cruise control valt telkens uit

Bericht door RJS »

De ductape heeft geholpen. Cc werkte feilloos onderweg naar Denemarken. Als ik weer in NL ben zal ik de schakelaar op de juiste manier afstellen. Dank allemaal voor de reacties...
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: cruise control valt telkens uit

Bericht door quikfit »

:okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Plaats reactie