ReinO schreef:beetje dubbel met een ander topic:
de sub dealer geeft aan dat mijn forester geen stelplaatjes heeft en dat de kleppen geen onderhoud behoeven - je hoort echt niks-
Klopt,jouw auto heeft een boutje moertje systeem om de klepspeling af te stellen.
Het is pure onzin dat wat die ''sub dealer'' jou verteld(dat je kleppen geen onderhoud nodig zouden hebben)
En als je echt niks hoort...dan is het tijd om je zorgen te maken.
Snap je het nu?
LPG auto's hebben juist extra aandacht nodig.
Benzinemotoren hoef je haast nooit te stellen.
LPG motoren het liefst elke 35000 km.
Kan eerder zijn maar dat ligt aan de rij omstandigheden.
na 28 jaar lpg te hebben gereden weet ik dat het allemaal wat gevoeliger ligt qua onderhoud in het ontstekingsgedeelte en zo n pomp kan af en toe kapot gaan.
Rijomstandigheden: laatste jaren van een strandjutter op Texel die echter niet bijhield wat er aan de auto gedaan werd en het ook niet goed wist 'hij doet het altijd gewoon en ging op tijd naar de
garage voor van alles'.
Ik rij zelf niet harder dan 120km/u en accelleren doe ik zo langzaam mogelijk - ik heb nog 2 saabs met samen 650 pk dus daar leef ik me lekker mee uit- .
Kleppen horen iets te 'ritselen' bij draaiende motor. Dat was niet het geval bij mijn vorige Forester met twee ton op de teller. Ik heb de kleppen toen wel laten stellen en ze bleken inderdaad te strak te staan. Niet veel te strak, maar toch. Hoe dan ook: het motorgedrag werd er fiks beter van.
RJS schreef:Kleppen horen iets te 'ritselen' bij draaiende motor. Dat was niet het geval bij mijn vorige Forester met twee ton op de teller. Ik heb de kleppen toen wel laten stellen en ze bleken inderdaad te strak te staan. Niet veel te strak, maar toch. Hoe dan ook: het motorgedrag werd er fiks beter van.
Dat wil er niet in bij ReinO...Hij heeft nog steeds een probleem,maar als de basis niet goed is... viewtopic.php?f=4&t=4013
Je kan pas wat gaan oplossen als je zeker weet dat de klepspeling in orde is,en dat die na ruim 40.000km op gas te krap staan is zo goed als zeker.