Pagina 1 van 1

2 knoppen vraag

Geplaatst: 19 jul 2017 22:42
door hummie
Nog twee knoppen zijn mij onbekend.
Het werd me niet duidelijk uit het boekje, en ze doen niets (lijkt het in elk geval).

1/ op de stuurkolom. Rechthoek met streepjes. Kantelschakelaar voor/achter.
2/ boven de radio, onder de verwarmingsregeling, naast de lamphoogte-regelaar. Bright, kantelschakelaar links/rechts.

Iemand die het kan vertellen? Duidelijker dan het boekje?

1/
IMG_20170719_223213.jpg
2/
IMG_20170719_223301.jpg
IMG_20170719_223301.jpg (90.41 KiB) 5760 keer bekeken

Re: 2 knoppen vraag

Geplaatst: 19 jul 2017 22:46
door Vincentkluitje
Parkeerlicht en ligt van t klokje te dimmen/ feller te zetten

Re: 2 knoppen vraag

Geplaatst: 20 jul 2017 06:06
door DucATIRadeon
idd, nr 1 is gevaren licht (rode 3hoek tegenwoordig).

Re: 2 knoppen vraag

Geplaatst: 20 jul 2017 09:16
door SP-Boxer
DucATIRadeon schreef:idd, nr 1 is gevaren licht (rode 3hoek tegenwoordig).
Nee, zoals Vincent aangeeft is dit het parkeerlicht!
Rode driehoek "gevarenlicht" of alarmverlichting.


Denk dat ik jaarlijks wel ergens voorbij zie komen dat iemand niet snapt waarom zijn stadslicht blijft branden. Ze hebben dan per ongeluk aan de schakelaar op de stuurkolom gezeten :)

Re: 2 knoppen vraag

Geplaatst: 20 jul 2017 13:46
door hummie
SP-Boxer schreef:Nee, zoals Vincent aangeeft is dit het parkeerlicht!
Rode driehoek "gevarenlicht" of alarmverlichting.
Ja die weet ik wel. Zit in middenkolom boven de radio.

Knop 1 kan wel eens handig zijn. Al heb ik dat in mijn uitgebreide autoleven geen vijf keer gebruikt.
Knop 2 voorlopig niet want 't klokske werkt toch niet. Misschien nog eens handig als knop voor alternatief gebruik. Of klokske toch een keer nakijken (vaak gwn kapot).

Whatever.
Bedankt weer voor de hulp.

Re: 2 knoppen vraag

Geplaatst: 20 jul 2017 18:06
door DucATIRadeon
SP-Boxer schreef:
DucATIRadeon schreef:idd, nr 1 is gevaren licht (rode 3hoek tegenwoordig).
Nee, zoals Vincent aangeeft is dit het parkeerlicht!
Rode driehoek "gevarenlicht" of alarmverlichting.


Denk dat ik jaarlijks wel ergens voorbij zie komen dat iemand niet snapt waarom zijn stadslicht blijft branden. Ze hebben dan per ongeluk aan de schakelaar op de stuurkolom gezeten :)
dat is apart, daar ik meen dat onze (3de) Legacy GL 2.2 station in Abu Dhabi daar het wel de gevarenlicht was... maar toen was ik nog jong, heel jong :D
hieronder het model:
Afbeelding

Re: 2 knoppen vraag

Geplaatst: 20 jul 2017 19:05
door hummie
Kan. Mijn vraag was voor een forester.

Kijk hier maar eens. Middenconsole onder de luchtroosters. (wel even spiegelbeeld denken :mrgreen: )

Afbeelding

Re: 2 knoppen vraag

Geplaatst: 20 jul 2017 21:33
door SP-Boxer
Het midden oosten is een heel andere markt, kan goed zijn dat de knop daar een andere functie heeft.
Hier in Europa is de schakelaar bovenop voor het parkeerlicht.

Voor de echte kenners: voor een Vivio gaat dit echter weer niet op. Hier is het wél de alarmverlichting. Voor zo ver ik weet zit er geen parkeerlicht op de Vivio.
En in de laatste generatie MiniJumbo zitten beide functies bovenop de stuurkolom.

Re: 2 knoppen vraag

Geplaatst: 23 jul 2017 19:30
door hummie
SP-Boxer schreef:Het midden oosten is een heel andere markt, kan goed zijn dat de knop daar een andere functie heeft.
Ontgaat mij even denk ik. Ik kan het in elk geval niet plaatsen. Had iemand het over het midden oosten?

Re: 2 knoppen vraag

Geplaatst: 23 jul 2017 19:48
door quikfit
hummie schreef:Ontgaat mij even denk ik. Ik kan het in elk geval niet plaatsen. Had iemand het over het midden oosten?
DucATIRadeon.... ;)

Re: 2 knoppen vraag

Geplaatst: 13 aug 2017 18:38
door hummie
:oops: :oops: :mrgreen:

Re: 2 knoppen vraag

Geplaatst: 14 aug 2017 20:46
door DucATIRadeon
guilty as charged.
off topic:
19 jaar in Abu Dhabi gewoond met als eerste de 1987GL station, daarna legacy 1, 2 en 3 stations, en helaas als opvolgers de nissan xtrail 1999 en pathfinder 2005.

toch vonden wij de subs veeeel prettiger rijden en betrouwbaarder en goedkoper in onderhoud tov de nissans (de Xtrail had 3 afgebroken wielmoeren rechts voor, en de pathfinder een opgeblazen ECU wegens hitte; enkel de legacy 2 had een gebroken aandrijfas links voor na 300.000km).