Stroom afsluiten brandstofpomp

Voor alle electrische zaken
Gebruikersavatar
justyfever
Berichten: 1438
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02

Re: Stroom afsluiten brandstofpomp

Bericht door justyfever »

Bij een carburateur motor zou hij eerst een poosje lopen. Bij een injectie motor, als hij al aan slaat, zal het echt heel kort zijn.
Carburateur heeft 'alleen maar' benzine nodig en een injectie motor heeft het op (bijvoorbeeld) 3 bar nodig.
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Stroom afsluiten brandstofpomp

Bericht door SP-Boxer »

Ja, hij start wel, maar meer dan 1 á 2 tellen loopt hij niet door het ontbreken van de druk. Benzine is er in principe genoeg. (vol brandstoffilter in de motorruimte)
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1636
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Stroom afsluiten brandstofpomp

Bericht door Rene »

Is hier het eea gelukt?
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Stroom afsluiten brandstofpomp

Bericht door SP-Boxer »

Nog geen tijd voor gehad helaas.
Had even de prioriteit om eerst het interieur weer op orde te maken. En ben afgelopen weekend niet thuis geweest.

Heb trouwens wel in een oude kabelboom een "steekdiode" gevonden. Deze zou ik ook los kunnen knippen en met knijpverbindingen ertussen kunnen zetten. Dan hoef ik die van jou er niet tussen te solderen. De draadjes blootleggen, een diode er aan solderen en dan de boel heel voorzichtig intapen in niet erg netjes.

Hoe controleer ik of een diode toereikend is? Kun je zo'n ding meten??

Anders ga ik alsnog met de soldeerbout aan de slag :okeee:
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1636
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Stroom afsluiten brandstofpomp

Bericht door Rene »

SP-Boxer schreef: Hoe controleer ik of een diode toereikend is? Kun je zo'n ding meten??
Een diode meten is heel simpel :
Afbeelding

Als je multimeter net zo'n symbool heeft als hier boven rood is omcirkeld :
De sluit de meetpennen aan op de diode , als hij dan geleid dan piept de meter.
Je draait de meetpennen om , als hij dan niet piept dan is hij goed..
Piept hij in beide gevallen wel of niet , dan is 'ie kaduuk.

Mocht je multimeter geen diodemeting hebben zoals hierboven beschreven , dan kun je middels een ohm meter het zelfde doen.
In dat geval mag de meter alleen uitslaan als de diode doorlaat...
Ook hier geld : als hij in beide richtingen wel of niet geleid , dan is hij kapot.

Let op : helemaal 0 ohm zal een diode in geleiding niet zijn , dat heeft te maken met de drempelspanning.
Dat is de minimale spanning die nodig is om een diode te laden geleiden in doorlaat richting.

Of een diode ook toereikend voor een bepaald doel is , kan ik niet met zekerheid zeggen..
Voor jou doel zijn de door mij toegestuurde diode's meer dan geschikt.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Plaats reactie