Contactslot

Voor alle electrische zaken
Gebruikersavatar
FrieseForester
Berichten: 143
Lid geworden op: 04 Okt 2015 20:38
Type auto: Subaru Forester 2.0 SG

Contactslot

Berichtdoor FrieseForester » 09 Sep 2016 11:25

Ik was net bij de garage voor de APK, afkeur op paar lullige zo te verhelpen puntjes :cry: Mistachterlichtlampje stuk, ruitenwisser iets ingescheurd en het al oude probleem van de matte koplampen. Probleem 1 en 2 al verholpen, probleem 3 duurt een paar uurtjes. Auto zelf niks aan de hand(natuurlijk). Maar goed, hij vroeg om de sleutels en omdat ik een hele bos heb begon hij gelijk te vertellen dat dat "gewicht" heel slecht is voor het contactslot en dat hij, in de loop der tijd, al een paar auto's van verschillende merken heeft gehad waarbij hij het contactslot moest vervangen. Het schijnt dus dat de contactsleutel door het gewicht van de bos sleutels niet recht in het slot zit maar wat omhoog kantelt door de zwaartekracht en dat dat op den duur dus kan gaan slijten binnenin.
Heeft iemand ervaring met zoiets of is een Forester zo sterk dat dat niet gebeurd?
Dacia 4 all, Subaru 4 selected
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 3505
Lid geworden op: 14 Nov 2010 22:02
Type auto: Subaru legacy station 2.0 4WD H5 met H/L
Locatie: Utrechtse Heuvelrug.

Re: Contactslot

Berichtdoor erichendri » 09 Sep 2016 13:05

Dat is algemeen bekend dat contactsloten dat niet leuk vinden.
Niet alleen bij subaru maar bij alle merken.
Buiten het feit dat het ook lastig ronddraaid.
Ik heb er zelf maar een stuk of 6 sleutels aan.
Ook heb ik gewoon 2 sleutelbossen in mijn jaszak zitten, die van
de auto heeft een musketonhaak dus kan ze samenvoegen.
Klein sleutelbosje is ook veel beter voor en in je broekzak.

Eric
Gebruikersavatar
FrieseForester
Berichten: 143
Lid geworden op: 04 Okt 2015 20:38
Type auto: Subaru Forester 2.0 SG

Re: Contactslot

Berichtdoor FrieseForester » 09 Sep 2016 13:46

Erichendri, dat is idd een goed idee om de boel te splitsen qua sleutels. Ga ik van het weekend gelijk doen. Ik had er nog nooit van gehoord dat dat kan gebeuren. Ik woon in klein gat in Friesland en dan heb je dat :-)
Even terugkomend op mijn mistachterlicht, ik dacht dus ff snel een nieuw lampje erin te doen maar nog geen licht dus ff zekering eruit en nieuwe erin maar nog steeds niks. Het lijkt net of er geen stroom komt bij het lampje. Enig idee iemand?
De koplampen ga ikzelf poetsen en daarvan maak ik foto's en er komt een verhaaltje bij over mijn bevindingen.
Dacia 4 all, Subaru 4 selected
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 623
Lid geworden op: 19 Nov 2014 11:30
Type auto: Forester 2.0X 2002 (mod 2003)
Locatie: Dongen

Re: Contactslot

Berichtdoor boswachterfan » 09 Sep 2016 15:09

Yep, bij motorfietsen ook een bekend euvel.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 3505
Lid geworden op: 14 Nov 2010 22:02
Type auto: Subaru legacy station 2.0 4WD H5 met H/L
Locatie: Utrechtse Heuvelrug.

Re: Contactslot

Berichtdoor erichendri » 10 Sep 2016 15:43

Bij motoren is er een veel belangrijkere andere reden.
Krassen of gewoon je lak weg op je kroonplaat.

Eric

Terug naar “Electronica”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten