Geschakelde 12V voor Tomtom

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
koos
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jun 2016 12:08

Geschakelde 12V voor Tomtom

Bericht door koos »

Vrijdag haal ik mijn nieuwe Forester 2.0 (2014) op. In mijn oude auto had ik links in de hoek een Tomtom gemonteerd. Aangezien ik een hekel heb aan loshangende draden heb ik netjes achter het dashboard een aftakking gemaakt van een geschakelde 12V en de kabel netjes achterlangs bij de A-stijl uit laten komen. Direct naar de docking van de Tomtom. Lijkt net of hij ingebouwd zit en gaat aan en uit met het contakt.

Mijn vraag: waar kan ik bij de Forester het gemakkelijkste 12V (geschakeld) aftappen? Hoe kan ik achter het dashboard komen? Heeft iemand dit al eens gedaan?
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Geschakelde 12V voor Tomtom

Bericht door erichendri »

Lastig, vraag het de garage waar je hem kocht.
Gezien de auto leeftijd zal dat een subarudealer geweest zijn.

Eric
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Geschakelde 12V voor Tomtom

Bericht door sufos »

Ik zou even zoeken op youtube, daar staan zoveel filmpjes op die je kunnen helpen. De kortste weg om achter het dashbord te komen is denk ik via de tellerunit. Bij mijn Forester is dat een kwestie van een paar schroeven en je hebt het spulletje eruit......wel zorgen dat het stuur op de laagste stand staat anders wil het niet. Jouw auto is uiteraard veel nieuwer en weet niet hoe het bij jou een 2014 model zit.
Dus nogmaal, ik zou youtube proberen.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
koos
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jun 2016 12:08

Re: Geschakelde 12V voor Tomtom

Bericht door koos »

Het was gemakkelijk te doen. Je kunt het zijpaneeltje en het roostertje boven het dashboard luidsprekertje er zo uitwippen. Daarna heb je vrij toegang om draden te trekken en netjes weg te werken. Een geschakelde 12V was te vinden in het zekeringenkastje. Al wet al een klein uurtje werk om een nette onzichtbare aansluiting voor de TomTom te maken.
Plaats reactie