continu stoomkabel aansluiten bij Legacy

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTR-SL
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2016 22:12

continu stoomkabel aansluiten bij Legacy

Bericht door GTR-SL »

Hallo,

I.v.m. de caravan heb ik bij mijn (universeel) garage een continu stroomkabel laten aansluiten op de stekkerdoos van de trekhaak. Zij hebben dit gedaan zoals zij gewend zijn, een draad vanaf de accu naar de stekkerdoos. Om te voorkomen dat de b.v. de caravan koelkast de accu leeg trekt als de motor uit is hebben ze een relais geplaatst die zijn stuurstroom via de dynamo krijgt. Dit werkt, alleen gaat dan het laadstroomlampje branden in het dashboard. De dynamo heeft ruim voldoende laadstroom. Dit probleem hebben zij nooit eerder gehad en weten de oorzaak ook niet. Iemand een idee?

Bert
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: continu stoomkabel aansluiten bij Legacy

Bericht door Mrdjc »

De vraag is echt, waar dat ze de "Stuurstroom" vandaan gehaald hebben op de dynamo.

Er zitten meerdere draden aan, en ik verwacht dat de spanning die het relais nodig heeft om te functioneren, nu uit een circuit gehaald word die bedoeld is als "feedback" aan de ECU om te laten weten dat er voldoende stroom opgewekt word, en het net onder een grens trekt van wat verwacht word.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: continu stoomkabel aansluiten bij Legacy

Bericht door erichendri »

Heb zelf nog nooit een relais gemonteerd.
Haal de stekker los bij pauzes en leg wat op mijn stoel.
Bij tanken niet nodig.
Denk dat ze een andere draad moeten zoeken.
Misschien bij contactslot.

Eric
DucATIRadeon
Berichten: 903
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: continu stoomkabel aansluiten bij Legacy

Bericht door DucATIRadeon »

bij onze forester 2011 heeft de subaru service center ook continu stroomkabel gehaald bij de contactslot voor de 13pins stekker. en wellicht dat ze de contact ook gebruiken (via relais) voor de aanslturing bij motor uit?
Plaats reactie