Navigatie Forester 2,5 XT 2005

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arostypem
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 mei 2011 22:04

Navigatie Forester 2,5 XT 2005

Bericht door arostypem »

Ik kan mijn ingebouwde navigatie niet meer aanzetten. Klokje verschijnt ook niet meer op het scherm. Het blijft zwart.
Radio valt sindsdien ook geregeld even stil. Gedeelte van de middenconsole verlichting doet het niet meer.
Heeft dit iets met elkaar te maken of zijn het 3 op zich staande problemen. Volgens mij zit radio en navi scherm op zelfde zekering. Die kan het dan niet zijn daar de radio het meest van de tijd wel doet.
Wie kan mij helpen.
Gebruikersavatar
arostypem
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 mei 2011 22:04

Re: Navigatie Forester 2,5 XT 2005

Bericht door arostypem »

Als ik de auto op contact zet knipperen de functie toetsen onderaan het nav scherm 3x achtereen.
Helft van de radio word niet verlicht.
De bright functie werkt ook niet.
Scuby
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 aug 2015 19:28

Re: Navigatie Forester 2,5 XT 2005

Bericht door Scuby »

Zegt me zo niets, maar lijkt me dat je inderdaad alle zekeringen en kabels eerst moet nalopen.
De navi is wel verbonden met de radio, maar alleen voor doorgeven van het navi geluid (en tijdelijk uitschakelen van het radio geluid)
Dus als je de navi van de radio loskoppelt, doet de radio het nog steeds, ook de navi doet het dan nog steeds, maar je hebt geen navi geluid.
Kijk ook de aarde aansluitingen na, kan corrosie tussen komen, dat geeft wel eens dit effect.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Navigatie Forester 2,5 XT 2005

Bericht door quikfit »

Ik zou beginnen om te kijken waar de voeding en massa vandaan komen...
Waarschijnlijk zit de aansluiting van één van deze twee niet helemaal lekker meer(vandaar het af en toe uitvallen)
Kan ook kabelbreuk zijn...het is een flinke bos met kabels die achter de radio/navi gepropt word...

https://www.youtube.com/watch?v=POa_sZrjXfg

https://www.google.nl/search?q=remove+r ... ester+2005

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
arostypem
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 mei 2011 22:04

Re: Navigatie Forester 2,5 XT 2005

Bericht door arostypem »

Ik heb de originele navi van subaru die boven op het dashboard is ingebouwd. Deze doet niets meer , de originele radio valt af en toe weg.
De cd speler in het dashboard kastje werpt de cd wel uit en neemt hem ook gewoon weer in.
Zal het dashboard binnenkort eens los maken. Moet ik wel even de tijd voor nemen.
Plaats reactie