benzine meter aansluiten

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

benzine meter aansluiten

Bericht door Dennis »

Weet iemand misschien ook of je op de bestaande benzine flotter van een 2.0 sub motor een universele benzine meter kan aansluiten en zo ja hoe de bedrading dan moet aangesloten worden? Ik heb nl al van alles geprobeerd maar ik krijg geen enkele uitslag op de meter.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: benzine meter aansluiten

Bericht door Toon »

Ik heb de vlotter die aan de subaru pomp zit aangesloten op de keverklok. Hij geeft vol aan als hij vol is, maar al leeg als de tank nog half vol is, daar moet ik dus nog eens naar kijken.
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: benzine meter aansluiten

Bericht door Dennis »

Hoi Toon dat heb ik ook bij die van Patrick en die van mijgedaan. Alleen beide meters wijzen in hun geheel niets aan de tank blijft dus volgens de meters leeg terwijl ze nok vol zitten. In mijn cabrio heb ik een universele meter en ook die geeft helemaal niets aan dus ik ben benieuwd hoe jij je bedrading heb aangesloten.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: benzine meter aansluiten

Bericht door Toon »

Jan heeft voor mijn een klein schematje gemaakt bij de kabelboom die hijtoen aangepast heeft. Dat kladje heb ik natuurlijk niet meer,maar ik kan het hem nog vragen natuurlijk.
Volgens mij kwam er een draadje van de computer naar de pompstekker en gaat er een rechtstreeks naar het blokje(stabilisator) achter de klok.
Als je details wilt weten, Roep maar.
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: benzine meter aansluiten

Bericht door Dennis »

Hoi Toon als je nog aan dat schematje kan komen dan graag. Zit hier echt met mijn handen in het haar :D
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: benzine meter aansluiten

Bericht door Toon »

Hey Dennis.
Ik heb vandaag het deel van de kabelboom wat naar de pomp gaat even uitgekleed. Als je tegen de achterkant van de stekker kijkt zie je twee rijtjes van drie aansluitingen.De twee meest rechts zijn voor de aandrijving van de pomp, midden boven gaat naar de zekeringkast op een zekering waar stroom op staat als je contact aan zet.Midden onder zit aan massa en links onder gaat naar de stabilisator van de tankmeter.Links boven zit bij mij niks.
Ik hoop dat je hier iest verder mee komt.
Suc6
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: benzine meter aansluiten

Bericht door Dennis »

Bedankt Toon. Hier heb ik wel wat aan in ieder geval. Ik ga van de week meteen aan de slag. Je hoort nog of het is gelukt.
Plaats reactie