Inbouwmaten radio forester 2002

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
haroldg
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 okt 2015 15:09

Inbouwmaten radio forester 2002

Bericht door haroldg »

In mijn recent aangeschafte Forester zit nog geen muziek / radio.
Aangezien de opening in het dashboard kleiner is dan standaard DIN afmetingen, vraag ik me af of een standaard radio past.
Wie kan me hierover zekerheid geven?

Thanks
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Inbouwmaten radio forester 2002

Bericht door quikfit »

1 DIN is de standaard maat voor autoradio's
2 DIN is simpel uitgelegd twee maal 1 DIN boven elkaar.

Meet anders ff op... Hier de maten en wat info. http://autoradioinbouwen.nl/dubbel-2-din/

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Inbouwmaten radio forester 2002

Bericht door sufos »

haroldg schreef:In mijn recent aangeschafte Forester zit nog geen muziek / radio.
Aangezien de opening in het dashboard kleiner is dan standaard DIN afmetingen, vraag ik me af of een standaard radio past.
Wie kan me hierover zekerheid geven?

Thanks
Gaat inderdaad waarschijnlijk niet passen. Zelf had ik een originele dubbeldin van Subaru. Hier op het forum een andere, niet origineel gekocht en dat bleek inderdaad nét niet te passen. Heb het uiteindelijk wel passend gekregen maar dat was wel even wat werk. Het verschil was trouwens echt minimaal :roll: . Maar ja, als het niet past dan past het niet.

Mijn originele radio had ik weer verkocht aan iemand hier op het forum met hetzelfde probleem.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Inbouwmaten radio forester 2002

Bericht door SP-Boxer »

Subaru heeft inderdaad vanaf 2000/2001 een afwijkende maat toegepast. Daarvoor hadden alle modellen een 1DIN vak.
Vanaf die jaren kwamen ze zelf met "dubbel DIN", maar dan net iets smaller... :? Een 2DIN past wel, maar je zult het dashboardpaneel links en rechts iets uit moeten vijlen. Meestal valt er een sierrand overheen, dus zie je er naderhand niets meer van.
"I feel Legacy"
haroldg
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 okt 2015 15:09

Re: Inbouwmaten radio forester 2002

Bericht door haroldg »

Ik ga er mee aan de slag.
Ik had nog geen radio gekocht, maar weet nu dat een standaard maat met wat knutselwerk wel passend te krijgen moet zijn.

Bedankt voor de tips :okeee:
Plaats reactie