knock sensor

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
joris
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 sep 2015 15:40

knock sensor

Bericht door joris »

Ik heb mijn misschien aankomende forester 1997 laten checken en nu brand het lampje CHECK ENGINE. Nu is dit uitgelezen en geeft hij de fout de knock sensor een storing heft:

2 vragen:

1)Ik heb deze gevonden om internet is dit de goeie?
http://www.mijn-gadgets.nl/Webwinkel-Pr ... AA061.html

2) Is dit makkelijk zelf te vervangen heb namelijk al wat filmpjes gezien en het ziet er te doen uit.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Gr,

Joris
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: knock sensor

Bericht door erichendri »

Gewoon origineel kopen.
Is voor de bescherming van je motor.
En voor 11,50 kun je niet veel verwachten.

Eric
joris
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 sep 2015 15:40

Re: knock sensor

Bericht door joris »

oke dat wil ik ook, maar kom alleen maar bij deze op het net.
Jij enig idee waar je dit origineel kan kopen?

Gr
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: knock sensor

Bericht door erichendri »

Orginele onderdelen koop ik altijd bij de slager.
Wat is dat nou voor vraag??

Eric :mrgreen:
Laatst gewijzigd door erichendri op 08 okt 2015 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4864
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: knock sensor

Bericht door quikfit »

@Eric...plakje worst is altijd lekker... :mrgreen:

@Joris.. Hier zitten de Keur-Slagers... http://www.subaru.nl/subaru-dealer-netwerk :lol:

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: knock sensor

Bericht door Louis »

Een knock sensor is makkelijk te vervangen, maar gebruik aub het juiste aanhaalkoppel anders sneuvelt de nieuwe al bij montage. Die dingen zijn erg gevoelig. Je zal niet de eerste zijn die dit overkomt. Als ik het juiste koppel wist, had ik het gemeld. Bij twijfel gewoon laten monteren.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
g.eding
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2015 06:29

Re: knock sensor

Bericht door g.eding »

Ik heb het zelfde gehad, bij Renses in alkmaar kon ik er op wachten het duurde ongeveer een uurtje en hij was gemonteerd en de auto opnieuw ingesteld aan de competer etc. Ik was klaar voor 120 euro zonder gezeur :D ik denk dat ik het zelf had kunnen doen maar vervolgens de auto opnieuw aan de computer en instellen etc zou mij een hoop kopzorgen bezorgen denk ik dus mijn advies gewoon laten doen voor de zekerheid! De orginele sensor koste geloof ik 6 tientjes ofzo. Wel ff een afspraak maken want ze liggen vaak niet op de plank en NIET te lang doorrijden met defecte sensor
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4864
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: knock sensor

Bericht door quikfit »

g.eding schreef:Ik heb het zelfde gehad, bij Renses in alkmaar kon ik er op wachten het duurde ongeveer een uurtje en hij was gemonteerd en de auto opnieuw ingesteld aan de competer etc. Ik was klaar voor 120 euro zonder gezeur :D ik denk dat ik het zelf had kunnen doen maar vervolgens de auto opnieuw aan de computer en instellen etc zou mij een hoop kopzorgen bezorgen denk ik dus mijn advies gewoon laten doen voor de zekerheid! De orginele sensor koste geloof ik 6 tientjes ofzo. Wel ff een afspraak maken want ze liggen vaak niet op de plank en NIET te lang doorrijden met defecte sensor
Als je een beetje handig bent kan je dat idd zelf...ECU past zichzelf aan...accupool los,rem intrappen gaat sneller...maar zonder is totaal geen probleem...

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Plaats reactie