trekhaak aansluiting electronica Subaru Justy

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Louis-61
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2015 15:56

trekhaak aansluiting electronica Subaru Justy

Bericht door Louis-61 »

Ik moet de bedrading van de trekhaak in de kofferbak van de Jusy op elkaar aansluiten.
Het is een 7 polige strekker.
Heb geen idee welke kleur op welke kleur moet, om de verlichting van mijn fietsdrager te laten werken.
Kan iemand mij helpen?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: trekhaak aansluiting electronica Subaru Justy

Bericht door quikfit »

Je hebt een spanningsmeter nodig en scotchlock's

De kabelkleuren van de trekhaak spreken voor zichzelf(vaste kleuren)... http://www.trekhaken.com/electrisch_schema.html
die verbind je 1 voor 1 met de + draad van een van de lampen (richtingaanwijzer,rem en gewone verlichting)
Dat doe je door het klemmetje van de spanningszoeker op een massa punt vast te klemmen en dan in de kabel prikken van (bijvoorbeeld) je rechter richtingaanwijzer die je dan ook aan zet!
Als je spanningszoeker ook knippert heb je je rechter-richtingaanwijzer gevonden ;)
De draden verbind je met de scotchlock's...(open buigen...over de gewenste kabel schuiven en de aan te sluiten kabel van je trekhaak in het gaatje stoppen....en dichtknijpen met een tang)
Vergeet niet je massa kabel ook aan te sluiten :!:

Let wel op dat als je een waarschuwingslamp op het dashboard hebt die gaat branden als je remlicht stuk is....dat je de stroom dan weghaalt bij de plus van de remschakelaar onder het pedaal.
Heb je een dashboard-verlichting dimmer dan is het raadzaam om daar(achter de schakelaar/dimmer bij de + de stroom voor de verlichting weg te halen(niet de + die gedimd word)....in beide gevallen moet je dan draden trekken die je via je dorpel naar achteren laat lopen...
Een eventuele ''constant stroom draad'' word direct op de plus van de accu gemonteerd MET een zekering die zo dicht mogelijk bij de accu zit :!:

Heb je geen van deze ''grappen'' aan boord....dan kan je alles bij de achterlicht units aansluiten.... :mrgreen:
Bijlagen
Scotchlock.JPG
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Justy1300AWD
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 sep 2014 20:37

Re: trekhaak aansluiting electronica Subaru Justy

Bericht door Justy1300AWD »

eerste hit op Google Images:
Afbeelding

TS, post ook is wat plaatjes van je Justy?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: trekhaak aansluiting electronica Subaru Justy

Bericht door quikfit »

Justy1300AWD schreef:eerste hit op Google Images:
Afbeelding

TS, post ook is wat plaatjes van je Justy?
In mijn link staan ook de kleurtjes..
Fotootje zal wel niet komen gezien er geen reactie komt van de TS.... :cry:

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Plaats reactie