antenne forester radio (1998)

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
boswachter
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2015 00:32

antenne forester radio (1998)

Bericht door boswachter »

dag!
heb een forester uit 1998. prima auto overigens.Enige probleempje is de ingebouwde electrische antenne, die vanzelf uitschuift als je de radio aanzet en weer naar binnen gaat als t contact of de radio uitgaat. Het ding doet t nu echter niet, terwijl de radio t wel gewoon doet. Iemand enige ervaring hiermee? volgens mij zijn alle zekeringen in orde.
En is zo'n antenne een beetje makkelijk te vervangen?
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: antenne forester radio (1998)

Bericht door erichendri »

Als je wel de motor hoort is waarschijnlijk de pees gebroken.
Kun je hem er niet handmatig uit trekken?.
Vervangen is wel te doen als je weet hoe.
Bij vervangen moet je altijd puzzelen met de onderdelen.
Zit nogal eens verschil in de diverse motorantennes.
Of je moet weer dezelfde bestellen.

Eric
Knot
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 dec 2014 10:35

Re: antenne forester radio (1998)

Bericht door Knot »

Bij mij hoor je de motor niet lopen, geen idee of het ook apart op je radio aangesloten moet zijn maar als ik de antenna knop bedien gebeurt er niks, je hoort ook niks.

Vervangen staan filmpjes op youtube, moet het wiel en hele binnenspatbord eraf, is nogal een klusje en een hoop plastic klemmetjes etc zal je meteen moeten vernieuwen.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: antenne forester radio (1998)

Bericht door erichendri »

De plastic klemmetjes moet je voorzichtig loshalen.
Anders vooraf bij de subarudealer bestellen.
Heb je meteen de goede.

Eric
boswachter
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2015 00:32

Re: antenne forester radio (1998)

Bericht door boswachter »

dank allemaal; heb dit maar aan de garage gevraagd-die moesten toch de open-harttransplantatie a.k.a.distributieriem vervanging uitvoeren. Punt is dat zij nog geen goede vervanging hebben kunnen vinden. Iemand enige ervaring met een vervangend merk? Bij Conrad staat een Hirschmann op de site,maar of deze past?

b.v.d!
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: antenne forester radio (1998)

Bericht door erichendri »

Je hebt ook antennes voor achter je voorruit.
Hirschman bijvoorbeeld.

Eric
boswachter
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2015 00:32

Re: antenne forester radio (1998)

Bericht door boswachter »

dank voor de tip, de garagist ontraadde overigens een 'draad achter de voorruit'. Vervanging van de antenne door een subaru origineel komt boven de 250 euro uit, dus ik houd me aanbevolen voor een betaalbaar alternatief.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: antenne forester radio (1998)

Bericht door sufos »

Nog steeds geen goed alternatief kunnen vinden ?

Ook ik heb een probleem met de antenne, de ontvangst is ontzettend slecht. De radio is het probleem niet want het is een aftermarket en de originele had ook een slechte ontvangst. Het lijkt wel of het steeds slechter wordt. Mijn antenne zit achter op de ruit geplakt, ik vind dat sowieso niet ideaal maar het is niet anders.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
boswachter
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2015 00:32

Re: antenne forester radio (1998)

Bericht door boswachter »

nou, garage heeft de bestaande antenne gewoon uitgetrokken en dat moet m dan voorlopig maar zijn. Hopen dat de vandalen me met rust laten...

Maar jammer dat niemand eigenlijk een betaalbaar alternatief weet; vind het ook niet erg om het ding met de hand in en uit te schuiven, maar dat is met t huidige modelletje erg lastig.....
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: antenne forester radio (1998)

Bericht door Louis »

sufos schreef:Nog steeds geen goed alternatief kunnen vinden ?

Ook ik heb een probleem met de antenne, de ontvangst is ontzettend slecht. De radio is het probleem niet want het is een aftermarket en de originele had ook een slechte ontvangst. Het lijkt wel of het steeds slechter wordt. Mijn antenne zit achter op de ruit geplakt, ik vind dat sowieso niet ideaal maar het is niet anders.
Heb ik ook een keer gehad. Stekkertje van de raamantenne zat te ruim. Effe een beetje dicht knijpen met een tangetje was de oplossing.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: antenne forester radio (1998)

Bericht door sufos »

Louis schreef:
sufos schreef:Nog steeds geen goed alternatief kunnen vinden ?

Ook ik heb een probleem met de antenne, de ontvangst is ontzettend slecht. De radio is het probleem niet want het is een aftermarket en de originele had ook een slechte ontvangst. Het lijkt wel of het steeds slechter wordt. Mijn antenne zit achter op de ruit geplakt, ik vind dat sowieso niet ideaal maar het is niet anders.
Heb ik ook een keer gehad. Stekkertje van de raamantenne zat te ruim. Effe een beetje dicht knijpen met een tangetje was de oplossing.
Bedankt voor de tip, zal er morgen eens naar kijken.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Plaats reactie