verlichting bedieningsknoppen console

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

verlichting bedieningsknoppen console

Bericht door ferluci »

Hey jongens

ik zal waarschijnlijk even een beroep moeten doen op de ervaring van enkelen van jullie.
ik heb inmiddels de dashlampjes van mijn forester (XT Automaat uit 2003)vervangen en nu zie ik plotseling in het donker dat ik de max snelheid niet overschrijd :lol: .
ik ben er ook achter gekomen dat er enkele lampjes gesneuveld zijn in mijn console, ik zie bijvoorbeeld niet de verwarming oplichten maar wel de keuzeknop voor ruit/voet/frontaal ventilatie.
hoe kan ik die lampjes vervangen zonder het gehele voorkant uit elkaar te moeten halen, als iemand dit weet zou ik graag die kennis over willen nemen.
lampje in dashboard vervangen was appeltje/eitje, 15 minuten uitelkaar,vervangen en inelkaar, dus ik vermoed dat het console ook niet al te moeilijk is, maar ik wil het graag zeker weten zonder dat ik iets sloop.
hoor van jullie.
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: verlichting bedieningsknoppen console

Bericht door ferluci »

goeiendag, ik zie dat er geen reacties zijn, jammer dan moet ik zelf gaan uitzoeken hoe het zit.
geen probleem dan duurt het wat langer in de hoop dat ik niets stuk maak.
gaan we weer puzzelen. :D ;) :lol:
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: verlichting bedieningsknoppen console

Bericht door erichendri »

Word het geen puzzelwerk dan wordt het wel priegelwerk.
Denk dat je de unit uit moet bouwen en ik hoop voor je dat je hem
ver genoeg naar voren kunt trekken.
Doe het wel voorzichtig anders loop je kans dat je een bedieningskabel lostrekt.
Bij mijn legacy moest ik de dashboardrand er om heen verwijderen.

Eric
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: verlichting bedieningsknoppen console

Bericht door RJS »

Ik heb de lampjes niet vervangen, maar onlangs wel de radio. Die wilde ik op een andere plek hebben. Het is van belang dat je de plastic rand om de console heen verwijderd. Die kun je voorzichtig lostrekken. Onderaan bij de middenconsole is het even lastig, maar het lukt uiteindelijk wel. De units voor de kachelbedieng zit volgens mij in een frame vastgeschroefd. Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk als die rand weg is. Wel even op de kabels letten zoals Eric zei.

Je zei dat je de dashboardverlichting zo gerepareerd had. Kun je een beschrijving geven? De lampjes in de knoppen zijn trouwens ook eenvoudig te vervangen.
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: verlichting bedieningsknoppen console

Bericht door ferluci »

dit weekeinde even gedaan, weinig werk, binnen half uur zaten de lampjes erin.
er is een filmpje op you-tube die stapsgewijs uitlegt hoe je het moet doen.
in feite is het eerst 2 schroefjes losmaken en daarna 4 schroefjes en de complete unit komt eruit, lampje beetpakken en eruit trekken, nieuw lampje erin drukken en alles weer vastmaken.
peanuts. :D

"Replacing Subaru Forester instrument dash lamps - Simple" invullen op you tube
Laatst gewijzigd door ferluci op 23 sep 2014 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
klaasjan
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 okt 2010 18:37

Re: verlichting bedieningsknoppen console

Bericht door klaasjan »

Mag ik over dashboardverlichting ook een vraagje stellen in dit topic ?

Heeft een 2005 Forester verlichting op de bediening van de koplamphoogte en de schakelaars van de stoelverwarming ?

En wat betekent error 99 in een originele subaru radio met 6 cd wisselaar ? Hij neemt namelijk geen cd,s op.

Alvast bedankt.
Plaats reactie