Indicatielampje cruise control knop

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Leuverink
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2014 15:22

Indicatielampje cruise control knop

Bericht door Leuverink »

Subaru forester 2003

Het indicatielampje op de knop brandt helaas niet meer.
Dealer wil natuurlijk graag dat er een gehele nieuwe knop linksonder in komt.
Heeft iemand enig idee waar ik een dergelijk klein oranje ledje kan krijgen. Het is een zeer klein lampje.

Bedankt.
(Voorstellen volgt. Even de foto's opzoeken van de auto)
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Indicatielampje cruise control knop

Bericht door erichendri »

Welkom hier met je boswachter.
Waar zit die knop.
Meestal zijn die lampjes los leverbaar.
Probeer een auto onderdelen shop.

Eric
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Indicatielampje cruise control knop

Bericht door SP-Boxer »

Zal gewoon het oranje lampje zijn in de hoofdschakelaar van de CC.

Is overigens geen LEDje, maar een klein gloeilampje. Staan los niet in het onderdelenprogramma. Ze zijn volgens mij wel leverbaar, maar ik zou niet weten onder welke nummers.
"I feel Legacy"
petwr
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:43

Re: Indicatielampje cruise control knop

Bericht door petwr »

in mijn 2002 forester heb ik pas deze lampjes in alle dashboardknoppen toegepast:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/5825 ... 2?ref=list

is wel een beetje wurmen om ze in de fittinkjes te krijgen, maar is wel te doen

eventuele kleur komt door het lensje van de knop of een gekleurd siliconenslangetje. dat laatste kun je hergebruiken

ik zou eerst de schakelaar eruit halen om te kijken wat voor lichtbron erin zit

zie ook: forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=949688
Leuverink
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2014 15:22

Re: Indicatielampje cruise control knop

Bericht door Leuverink »

Cruise control knop heb ik er al af gehad en los gehaald. Ik vermoed inderdaad dat een micro ledje gaat werken. Met veel prutswerk moet het lukken. Dank voor de reacties! Scheelt dat de verzendkosten bij de diverse internet shops weer aanzienlijk zijn. Dus ik ga nog even op zoek in de buurt.

Ah boswachter is de term voor de forester. Ik moet me nog even inlezen in alle nieuwe termen voor Subaru gebruikers.
Gebruikersavatar
Ghiaap
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 apr 2011 14:32

Re: Indicatielampje cruise control knop

Bericht door Ghiaap »

Vandaag heb ik alle lampjes in de schakelaars vervangen. Het is een echt Subaru kwaaltje dat de gloeilampjes vrij snel kapot gaan. Ik ken maar weinig Foresters waar alle lampjes (en klokje) van werken. Ik heb gewoon losse universele lampjes gekocht en die in de originele fittinkjes overgezet. In totaal heb ik 8 lampjes vervangen; twee in de cruisecontrolschakelaar (nachtlampje en indicator) , twee in de mistachterlichtschakelaar ( nachtlampje en indicator), twee in de koplampverstelling schakelaar, een in de achterruitverwarmingschakelaar (nachtlampje) en 1 in de alarmlichtschakelaar. Al met al 1,5 uur aan het pielen geweest maar het resultaat mag er zijn, niets meer op de tast zoeken in het donker.

In tegenstelling tot wat sommigen denken zijn de schakelaars voor de koplampsproeiers, de antenneschakelaar en de obligate klokverlichtingdimmerschakelaar NIET verlicht! Subaru was niet scheutig met lichtjes in het interieur (1997-2002)
Plaats reactie