Goeiemiddag
Ik vroeg me af er ooit artikelen zijn geschreven over de onstekingstijdstippen voor een 2.2 dohc ongeblazen
Ik rijd zelf met een buggy met een stand alone motormanagement en ik kan de onsteking op 0.1 precies afstellen op alle toerengebieden
Nu is mijn probleem dat die keimooi stationair loopt maar op toeren wat minder en pakt naar mijn mening wat slecht op dus hoe moet de onsteking staan op alle toerengebieden behalve 700 toeren
Mvg anthony
Onsteking
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04
Re: Onsteking
2.2 DOHC? Bedoel je niet een 2.5L uit een Outback? Een standalone kan je volgens mij afstellen met een koptelefoon. Je hoort dan wanneer de motor pingelt en dan regel je een paar graden terug.
Gewoon omdat het kan.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 23 aug 2011 18:26
Re: Onsteking
Nee echt een ej22 met dohc
Zon koptelefoon bedoel je daar zon doktors ding mee (ik kom niet op de naam) waarmee je tikken in de motor kunt horen en hoe klinkt pingelen zoals een tikkende klep of
Hoeveel graden zou je echt veilig zitten 0.5 1 1.5 graden voor?
Hoeveel kwaad kan pingelen onder halve of zelfs volle belasting dan zou ik een knocksensor erop kunnen aansluiten om zo echt een goeie map te schrijven
Mvg anthony
Zon koptelefoon bedoel je daar zon doktors ding mee (ik kom niet op de naam) waarmee je tikken in de motor kunt horen en hoe klinkt pingelen zoals een tikkende klep of
Hoeveel graden zou je echt veilig zitten 0.5 1 1.5 graden voor?
Hoeveel kwaad kan pingelen onder halve of zelfs volle belasting dan zou ik een knocksensor erop kunnen aansluiten om zo echt een goeie map te schrijven
Mvg anthony
Re: Onsteking
[quote="avanderweerden"]Nee echt een ej22 met dohc
Zon koptelefoon bedoel je daar zon doktors ding mee (ik kom niet op de naam) waarmee je tikken in de motor kunt horen
stethoscoop heet zo'n ding.
Zon koptelefoon bedoel je daar zon doktors ding mee (ik kom niet op de naam) waarmee je tikken in de motor kunt horen
stethoscoop heet zo'n ding.
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04
Re: Onsteking
Geen idee heb alleen wel eens gezien dat ze een motor aan het afstellen waren met koptelefoon op om detonatie te horen. Hoe dat technisch in z'n werk gaat zou ik je niet durven zeggen. Marge vanaf pingelgrens 2-3 graden minder voorontsteking om slechte brandstofkwaliteit/hoge temperaturen te compenseren.avanderweerden schreef:Nee echt een ej22 met dohc
Zon koptelefoon bedoel je daar zon doktors ding mee (ik kom niet op de naam) waarmee je tikken in de motor kunt horen en hoe klinkt pingelen zoals een tikkende klep of
Hoeveel graden zou je echt veilig zitten 0.5 1 1.5 graden voor?
Hoeveel kwaad kan pingelen onder halve of zelfs volle belasting dan zou ik een knocksensor erop kunnen aansluiten om zo echt een goeie map te schrijven
Mvg anthony
Gewoon omdat het kan.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Onsteking
Anthonie.
Verkijk je niet op mijn gegevens want het is niet dezelfde motor.
Ook zit er een pingelsenzor op, dat verklaart misschien de 30
graden voor ontsteking.
Ik hoop dat je er wat mee kan en succes.
Heb deze metingen gemaakt omdat ik heel af en toe en pittig
inhoud probleempje heb.
Heb nu de goede gegevens ter vergelijking als het weer gebeurt.
Eric
Verkijk je niet op mijn gegevens want het is niet dezelfde motor.
Ook zit er een pingelsenzor op, dat verklaart misschien de 30
graden voor ontsteking.
Ik hoop dat je er wat mee kan en succes.
Heb deze metingen gemaakt omdat ik heel af en toe en pittig
inhoud probleempje heb.
Heb nu de goede gegevens ter vergelijking als het weer gebeurt.
Eric
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04
Re: Onsteking
Waarom probeer jij de verkoper van deze motor te laten opdraaien voor een niet goed sluitende klep terwijl deze stationair (waarbij een niet sluitende klep het meeste opvalt) perfect loopt?avanderweerden schreef: Nu is mijn probleem dat die keimooi stationair loopt maar op toeren wat minder en pakt naar mijn mening wat slecht op dus hoe moet de onsteking staan op alle toerengebieden behalve 700 toeren
Gewoon omdat het kan.