Zekeringskwestie ?

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Zekeringskwestie ?

Bericht door the dude »

De achterruitwisser, elektrische stoelverwarmingen en spiegelverwarming-verkl.licht van de Outback werken niet. Nou heb ik het instruktie-boekje erop nagekeken, maar noppes gevonden :?
Alle zekeringen welke ik kon ontdekken vluchtig, maar naar mijn idee goed bekeken. Alles was OK. Toch maar even met een lampje controleren?

Iemand een idee waar dit spul op staat aangesloten, of dat er toch mss ergens een verdekt zek.kastje nog zit?
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Zekeringskwestie ?

Bericht door Bram_R »

klopt het dan dat al deze verbruikers op één zekering zitten?

of anders gezegd, zit bijv. bij de zekeringgroep van je achterruitenwisser nog een verbruiker die het nog wel gewoon doet? Dan kun je nl. je zekering als oorzaak wel uitsluiten.

in je instructieboekje staat wel welke verbruikers allemaal op welke zekering zitten. Anders moet je ook maar eens rondkijken naar een goed werkplaatshandboek.

succes ermee,

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Zekeringskwestie ?

Bericht door the dude »

Dat de verbruikers op 1 zekering kan zitten,was dus eigenlijk mijn vraag. Ik heb nogmaals in de handleiding gezocht, maar nada :?

Mss heeft er iemand een werkplaatsboek binnen bereik (sp-boxer?)
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Zekeringskwestie ?

Bericht door SP-Boxer »

Heb je de zekeringen onder het dash gecheckt?


Ik heb geen boeken van de Legacy II, voor zover ik weet zit mijn stoelverwarming in de Legacy I op een aparte zekering, maar ik heb geen achterruitenwisser en geen spiegelverwarming origineel.

Volgens mij heeft Marnix wel de boeken van de Legacy II.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Zekeringskwestie ?

Bericht door the dude »

IMG_0005.JPG
Hier is de boosdoener in de wissermotor. Door aangekoekt vuil en kalkafzetting op het wisser-asje is dit vast gaan zitten. Logisch verhaal voor een Station eigenlijk. Daardoor de kunststof tandjes van het tandwiel afgebroken. Er was geen kunstgebitje voor uitgevonden, dus naar de sloop en voor €25,00 een andere motor opgehaald. Asje goed ingevet en ..... :okeee:

Groot probleem voor een klein k..lampje van het aan/uit drukknopje van de spiegelverwarming. Het schattig dingetje is inkl.fitting 1cm hoog! Het lijkt op een insteeklampje, maar dan 4x zo klein.En niet te vinden bij de automat.zaken. :cry:

Stoelverwarming ben ik nog niet uit. Wel is de bedrading aan de bijrijdersstoel over een lengte van ca.10cm open en kapotgekauwd! Toch blijven alle zekeringen heel.
Mss onder t dashboard de stekker(s) losgemaakt ooit !? Mmmm ja, toch eens naar zoeken,maar valt niet meer mee met t ouwe lijf. :evil:



ps: wel weer n feestje vandaag. Mn Hardtopje is jarig en ze is 25jaar geworden. :okeee:
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Plaats reactie